Paljonko teidän eskari ikäisillä on läksyjä???

"vieras"
Ei ole eskarissa mitään läksyjä ollut ja ei kyllä kuuluisikaan olla. Läksyt kuuluu kouluun, joskin monesti sielläkin menee ihan yli se läksyjen antaminen. Ei sen pitäisi olla niin, että ekaluokkalaisella menee koko ilta läksyihin ja leikkiminen jää sitten vähitellen kokonaan läksyjen takia. Ei niin.
 
Mitenkähän tän asian kanssa etenisi.. Minulle soitti tänään vielä ekanluokan opettaja joka vastaa eskari luokan toiminnasta (koska eskariryhmältä puuttui välillä lastentarhan opettaja kokonaan). Niin sanoi edelleen minulle samaa kuin eskarin ohjaajakin että on kuulemma ihan normaalia tämä läksy määrä kun kouluunkin lähtee syksyllä. Väsymykseen sanoi että voivat antaa toisenlaisia tehäviä pojalle tms... eli opettajien suuntaan tuntuu aika turhalta antaa palautetta.
 
JONSERED Karhunkantaja
Mitenkähän tän asian kanssa etenisi.. Minulle soitti tänään vielä ekanluokan opettaja joka vastaa eskari luokan toiminnasta (koska eskariryhmältä puuttui välillä lastentarhan opettaja kokonaan). Niin sanoi edelleen minulle samaa kuin eskarin ohjaajakin että on kuulemma ihan normaalia tämä läksy määrä kun kouluunkin lähtee syksyllä. Väsymykseen sanoi että voivat antaa toisenlaisia tehäviä pojalle tms... eli opettajien suuntaan tuntuu aika turhalta antaa palautetta.
Puhuu silkkaa paskaa. Sori.

Ota yhteyttä esimieheen, kuka se sitten onkaan ja lyö valtakunnallinen esikoulun opetussuunnitelma pöytään. Opetushallitus - Opetussuunnitelmien ja tutkintojen perusteet

Ja yritä saada joku muukin heräämään järkiinsä. Eskari ei ole pakollinen, jolloin eivät läksyt voi kuulua siihen, sillä eskarin tarkoitus on totuttaa lapset toimimaan ryhmässä ja antaa kouluvalmiuksia. Ei korvata koulua.
 
"ullis"
Mitenkähän tän asian kanssa etenisi.. Minulle soitti tänään vielä ekanluokan opettaja joka vastaa eskari luokan toiminnasta (koska eskariryhmältä puuttui välillä lastentarhan opettaja kokonaan). Niin sanoi edelleen minulle samaa kuin eskarin ohjaajakin että on kuulemma ihan normaalia tämä läksy määrä kun kouluunkin lähtee syksyllä. Väsymykseen sanoi että voivat antaa toisenlaisia tehäviä pojalle tms... eli opettajien suuntaan tuntuu aika turhalta antaa palautetta.
Hih huh.
Nyt otat yhteyttä päivähoidosta ja esiopetuksesta vastaavaan tahoon kunnassasi. Kuulostaa todella pahalta: onkohan meno muutenkin jo kovin koulumaista eskarilaisraukoilla. Ensimmäisen luokan opettaja ei ole pätevä vastaamaan esikoulusta.
 
JONSERED Karhunkantaja
Siis eskarin logiikallahan voisi antaa opiskeltavaksi lukion oppimäärän kotona... "Pitäähän sitä harjoitella, ihan normaalia, kohta menevät kouluun ja lukioon ja yliopistoon jne, jne"...
 

Yhteistyössä