Paljonko teidän ekaluokkalaisilla on koulumatka?

• Viestiketjun aloittaja Iines Ankka ankkalinna
  • Ensimmäinen viesti
Meidän ekaluokkalaisella on matkaa vajaa 3 km. Joskus harvoin kävelee koulusta kotiin yksin. Olen vielä hoitovapaalla niin tulee kuskattua autolla. Tosin kyydissä kulkee usein myös isoveli ja pari naapurin lasta.

Meillä matkaa 7km. Ekalle meni ihan tavallisella (ja samalla ku eskariinki vuotta aiemmin) bussilla.Nyt ei bussia enää kulje joten taksilla.
Kulkee veljensä kanssa oka menee vielä puolet lisää.

Nyt keväällä menee polkupyörällä aina sillon tällön.

Nyt siis tokalla

Alkuperäinen kirjoittaja Iines Ankka ankkalinna:
Onko kenenkään ekaluokkalaisen koulumatka 2km?
Miun ekaluokkalaisella (nyt kakkosluokkalainen) on 2,5 km koulumatkaa. On alusta alkaen kulkenut matkansa pyörällä, kun ensin reitti opeteltiin. Tästä ei kulje bussit... joskus naapurin kyydissä pääsi, kun oli yhtenevät aikataulut.
Sillä lailla tilanne on hyvä, että pyörätietä on liki koko matka, eikä vaarallisia tien ylityksiä ole.

Meillä matkaa noin 6km, ku käy englanninkielistä luokkaa. Hiihtoloman jälkeen kaverin kanssa bussilla itse kulkeneet. Sitä ennen aina jomman kumman isä vienyt ja jomman kumman äiti tai mein aupair hakenut. Paljon kyllä päässeet kyydilläkin kouluun hiihtoloman jälkeen. Mutta täällä paljon lapset kulkevat busseissa yksin jo ekaluokasta lähtien.

sau
Pari kilometriä. Pyöräillään vielä koko jengi yhdessä, vaikka ekaluokkalainen kyllä pystyisi menemään itsekin (tottunut pyöräilijä ja tolkku lapsi, pyörätietä koko matka ja vain muutama hiljaisen kadun ylitys, sama reitti kuin viime vuonna eskariin). Lähtee kotiäidillä päivä kivasti käyntiin kun tekee pienen lenkin heti aamusta.

n. 2,4 km pyöräillään yhdessä pakkasille asti. Sitten opetellaan busseilla ajelua. Joulun jälkeen varmaankin jo osaa itse kulkea bussilla. Meillä ja monella muulla paikkakunnalla lapset saavat pyöräillä yksin kouluun vasta 3-luokkalaisina.

Yhteistyössä