Paljonko täysimetys kuluttaa kaloreita? vauva 5kk:tta

  • Viestiketjun aloittaja perse pienenöö
  • Ensimmäinen viesti
perse pienenöö
Paino noussut tasaseen n.1 kilo/kuukaus lapsella, jos se nyt vaikuttaa mitään. Mietin vaan että vie se varmaan jonkun verran kun alkanut kilot sulamaan ympäriltä tekemättä mitään muuta kuin imettämällä
 
tp
En tiedä tarkalleen, mutta itse sain ainakin syödä sen minkä kerkesin ja silti kuihduin ihan olemattomiin... :/
Joskus jostain luin, että vastaa n. 10 kilometrin kävelylenkkiä kulutukseltaan. Tiedä sitten onko totta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Minulla taas paino ei tipu ollenkaan vaikka imetin kaksosia, ENKÄ syönyt liikaa. Epistä!
No mulla on rinnassa 6kk täysimetyksellä käytännössä ja ei kyllä kilota kaikkoa vaikka neiti kasvaa tosi nopeaan... enkä syö edes enemmän kuin normaalisti. MÖÖ
 
vieras
Mä muistelen, että imetys veis energiaa sen verran, että vastaa yhtä ylimäärästä voileipää/päivä. Mulla vaan paino nousi ja kroppa lässähti imetyksen myötä. Pulloruokittujen lasten kans olen päässy entisiin mittoihin alta aikayksikön, mutta tämän kuopuksen imetys ei kyllä kuluttanut kalorin kaloria!
 
Ket
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä muistelen, että imetys veis energiaa sen verran, että vastaa yhtä ylimäärästä voileipää/päivä. Mulla vaan paino nousi ja kroppa lässähti imetyksen myötä. Pulloruokittujen lasten kans olen päässy entisiin mittoihin alta aikayksikön, mutta tämän kuopuksen imetys ei kyllä kuluttanut kalorin kaloria!
Pakkohan sen on kuluttaa kaloreita. Eihän sieltä rinnoista pelkkää vettä tule. ;)
Ja mitä isompi lapsi, sitä enemmän. Yli 1-vuotiaan lapsen maito on vielä rasvaisempaa kuin pienemmän.

Minulla lähti jonkin aikaa melkeinkin kilo sitä mukaa kun tyttö lisäsi kilon. Mulla oli ongelmana, etten aina oikein ehtinyt syömään. Aamupalan syöminenkin "siinä sivussa" saattoi kestää tunnin, puolitoista. Ja muutamasta leipäviipaleesta ja teekupillisesta vain oli kyse. Lounaan syönti saattoi onnistua parin tunnin päästä siitä kun alkoi tulla nälkä. Meidän tyttö on väliin aika vaativa. ;) Onneksi silti on maitoa riittänyt. Täysimetyksen lisäksi muuten luovutin maitoa synnytyssairaalaan kunnes vauvani oli 4 kk ikäinen, eli kaloreita meni siihen asti kaksin verroin...
 

Yhteistyössä