Paljonko syöt karkkia ja pullaa tms viikossa?

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
Niin siinä se kysymys tulikin.

Itse syön pari pullaa tai piirakkaa sekä pari karkkipussia ja ehkä noin suklaalevyn verran suklaata viikossa. Hirveä määrä! Joka päivä jotain hyvää....
Entäs muut?

vieras
Viikolla en syö pullaa enkä keksiä. Viikonloppuna pidän karkkipäivän ja ostan jotain hyvää karkkia ja saatan sen pullan kahvin kans ottaa tai keksin. :) Erikoistapaus on sit jos viikolla jollakin synttärit niin kakkupalan otan.

vieras
En oo koskaan ollut mikään pullan ja keksien syöjä, myös kakut ällöttää. Suklaa ja irtokarkit uppoaa, mut hyvin oon saanut pidettyä sen kerran viikossa herkuttelun ja silloinkin kohtuudella ;)

Vaihtelee, menee kausittain :)

Pääsääntöisesti neljänä päivänä viikossa jotain pullaa tmv. kahvin kanssa. Karkkia melkein joka päivä. Mutta voin hyvin olla viikon ilmankin, ei tuota tuskia :D Minimissään viikinlopuksi ostan jotain herkkua.

vieras
Joka päivä jotain pientä hyvää.

Tarkoittaa käytännössä yhtä pullaa kahvin kanssa TAI DaCapota illalla ruoan jälkeen tms.

Viikonloppuisin sitten menee enemmänkin herkkuja, esim. lettuja, sipsejä, limpparia, saunasiideriä tms.

En tykkää pullista, kekseistä enkä mistään kakuista tai muistakaan leivoksista yhtään. Mutta karkkia syön joskus, sitäkään ei aina edes tee mieli. Ennemmin syön sipsiä tai sit todella mielelläni hapankorppuja (on nimittäin suurinta herkkua) :D

Minä
Mä söin ennen paljon.. Joka päivä jotain, mut nyt oon tehnyt elämäntapamuutoksen ja yksi herkkupäivä on viikossa. Keksi kahvin kanssa on ehkä vielä ihan ok päivittäisenä, mutta eipä sitäkään enää oikeen kaipaa kun on tavasta eroon päässyt :) eli vois sanoa että kerran viikossa vähän syön :) Ja paino putoaa ;)

CaDi
Joka päivä jotain herkkua; keksiä, jätskiä, namia... Tartteis varmaan hiukan rajottaa, jos vaikka maha vähä pienenis... Ei oo kiloja juuri karissu vaikka sanovat et imettäessä usein laihtuu... Suklaan syönnin oon sentään lopettanu, raskaus aikana tuli mussutettua mahottomasti...

En ymmärrä.
Miten tässäkin ketjussa on niitä, jotka toitottaa terveellisen ruokavalion perään ja arvostelee lihavia, mutta sitten itse syödään älyttömat määrät herkkuja. Helppohan se on varmaan retostella, jos ei liho, mutta miksi sitten samalla haukutaan ylipainoisia sipsejä ja suklaata sohvalla vetäviksi luusereiksi, jos itsellä on sama ruokavalio? Luulen, että monet ylipainoiset tai entiset sellaiset, eivät todellakaan syö edes yhtä suklaalevyä tai -patukkaa viikossa.

Minulla on painoindeksi nyt 23,4, enemmänkin on ollut. Päivittäinen herkkuni on pari kaurakeksiä kahvin kanssa päivällä, enempää en uskalla syödä. Muu ruokavalio on aika tarkka. Jos söisin viikottain esim. levyllisen suklaata tai jopa usean levyn, painaisin hetkessä liikaa. En edes muista, milloin olisin viimeksi syönyt suklaapatukan... Aika yksioikoista ajatella, että kaikki lihavat, kuten minä, söisivät mitä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä.:
Miten tässäkin ketjussa on niitä, jotka toitottaa terveellisen ruokavalion perään ja arvostelee lihavia, mutta sitten itse syödään älyttömat määrät herkkuja. Helppohan se on varmaan retostella, jos ei liho, mutta miksi sitten samalla haukutaan ylipainoisia sipsejä ja suklaata sohvalla vetäviksi luusereiksi, jos itsellä on sama ruokavalio? Luulen, että monet ylipainoiset tai entiset sellaiset, eivät todellakaan syö edes yhtä suklaalevyä tai -patukkaa viikossa.

Minulla on painoindeksi nyt 23,4, enemmänkin on ollut. Päivittäinen herkkuni on pari kaurakeksiä kahvin kanssa päivällä, enempää en uskalla syödä. Muu ruokavalio on aika tarkka. Jos söisin viikottain esim. levyllisen suklaata tai jopa usean levyn, painaisin hetkessä liikaa. En edes muista, milloin olisin viimeksi syönyt suklaapatukan... Aika yksioikoista ajatella, että kaikki lihavat, kuten minä, söisivät mitä sattuu.
Katsos arvoisa vieras, kun se pelkkä suklaa ei automaattisesti lihota, vaan kokonaisuus. Jos ylensyö, lihoo. Plus jos ei harrasta liikuntaa. Suklaan mussuttaminen ei vielä tuo lisäkiloja. Mutta vaikeahan sitä voi olla lihavien käsittää, kun ei hallita kokonaisuutta. Enkä minäkään ole sanonut edes joka viikko syöväni suklaata ;)

TilkkuTyttö
Mä syön kerran päivässä herkkuna jotain. Se voi olla esim 2 palaa suklaata, kourallinen pähkinöitä tai vaikka keksi. Karkkipussin jos saan, sen tuhoamiseen menee yleensä kuukausi, suklaalevyyn pari viikkoa.

Yhteistyössä