Paljonko suosittelisitte maksamaan lastenhoitajalle pääkaupunkiseudulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitajaa palkkaamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoitajaa palkkaamassa

Vieras
Me suunnittelemme hoitajan palkkaamista 1- ja 3-vuotiaille lapsille kesäksi n. 5 tuntia viikossa pääkaupunkiseudulla. Hoitajal on vähän päälle 2o-vuotias, ja hänellä on kokemusta lapsista. Mitä suosittelisitte tuntipalkaksi?

Entä jos hoitaja on 18-vuotias lukiolainen - kuinka paljon tämä vaikuttaa palkkaan?

Mistä ihmeestä saisin tietoa keskipalkoista, jos hoitajan palkaa yksityisesti kotiin...

Eikös näistäkin saa kotitalousvähennyksen jos tekee työsopimuksen hoitajan kanssa?

En osaa tuohon suoraan vastata, mutta apua voit saada, jos mietit lastenhoitajien palkkatasoa. Päiväkodissa lastenhoitaja/lähihoitaja saa jotain 1900 ja risat. Pph:t taitavat saada neljästä lapsesta noin 1500 (korjatkaa jos olen ihan väärässä).

Siitä voit sitten suhteuttaa mielestäsi sopivan palkan.

En osaa tuohon suoraan vastata, mutta apua voit saada, jos mietit lastenhoitajien palkkatasoa. Päiväkodissa lastenhoitaja/lähihoitaja saa jotain 1900 ja risat. Pph:t taitavat saada neljästä lapsesta noin 1500 (korjatkaa jos olen ihan väärässä).

Siitä voit sitten suhteuttaa mielestäsi sopivan palkan.

On jotenkin hankalaa suhteuttaa siihen, kun emme kuitenkaan työllistäisi häntä kokopäiväisesti. Enkä usko, että kenelläkään on mahdollisuuksia maksaa samaa kuin mitä päiväkodissa lastenhoitajat saavat. Kyseisellä henkilöllä on myös kokemusta lapsista, mutta ei koulutusta. MLL:n hoitajille olen maksanut 8,2€ tunti suositusten mukaan ja välillä mietityttää että kannattaisikohan vain pitäytyä MLLn hoitajissa niin palkka-asiat pysyisivät yksinkertaisina.

[QUOTE="Kia";23587622]No kyllä mä 10 eur/h maksaisin vähintään. Vaikea uskoa, että kukaan laahaisi luitaan paikalle pienemmästä summasta.[/QUOTE]

Itse mietin, että olisikohan 10 e per tunti ok. Kyllä se ainakin omassa kukkarossa tuntuu. Harmi, että se ei tunnu ehkä yhtä paljolta hoitajan kukkarossa. Siis esimerkiksi 50€ viiden tunnin jälkeen. Toisaalta, jos tämä on netto niin en taitaisi itsekään paljon enempää saada...

[QUOTE="aloittaja";23587743]Itse mietin, että olisikohan 10 e per tunti ok. Kyllä se ainakin omassa kukkarossa tuntuu. Harmi, että se ei tunnu ehkä yhtä paljolta hoitajan kukkarossa. Siis esimerkiksi 50€ viiden tunnin jälkeen. Toisaalta, jos tämä on netto niin en taitaisi itsekään paljon enempää saada...[/QUOTE]

Eli tarkoitus ottaa hoitaja pimeästi. Silloin ette saa tukia tosiaan, ettekä joudu maksamaan niitä muita kuluja. Kannattaa kuitenkin olla varovainen, koska teidät voidaan käräyttää ja silloin saattaa tulla mukavia seuraamuksia.

Itse 22-vuotiaana, monenikäisistä lapsista kokemusta omaavana ja mm. päiväkodissa töissä olleena olisin erittäin tyytyväinen 10 euron tuntipalkkaan. Olen tehnyt vaikka mitä tylsää hommaa surkealla palkalla (mm. jakanut mainoksia), joten hoitaisin lapsia kyllä pienemmälläkin palkalla. 6 Euroa alkaisi jo tuntua pieneltä, 7e olisi ok (kioskimyyjänä sain päivävuoroissa 7,77 tunnilta) ja sitä parempaan olisin hyvin tyytyväinen. Lapsia olen aina vienyt ulos, askarrellut ja tehnyt kaikkea mukavaa yhdessä, eli en ole sellainen lastenhoitaja joka tulee taloon katsomaan telkkaria...

En tiedä millainen tilanne pääkaupunkiseudulla on, mutta tietysti vaikuttaisi se, olisiko mahdollista saada muuta työtä (kokopäiväistä työtä jostain tai jotain mistä olisi hyötyä opintojen ja tulevan ammatin kannalta) tai olisiko tarjolla lapsenvahtikeikkaa paremmalla palkalla... Moni asia vaikuttaa siihen millainen työ kannattaa ottaa vastaan ja millä palkalla, jos siis on niin hyvä tilanne että voi oikein valita :)

Yhteistyössä