Paljonko sinulla menee rahaa itseesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ikäsi ja lasten ikä?

Paljonko sinulla menee rahaa itseesi? Pakollisia lääkemenoja tms ei lasketa, vaan sellaiseen kaikkeen ylimääräiseen. Meikit, vaatteet, asusteet, kampaajat, ripsihuollot, matkustelu ilman lapsia jne?

Meneekö sulla sisustamiseen paljon rahaa?

Sisustaminen on toki vähän kaikkia varten. Mulla menee sisustamiseen aika reilusti rahaa. Tykkään kaikesta kalliista ja maku vaihtelee liian usein.
Vaatteisiin, meikkeihin yms menee useita tonneja vuodessa.

Matkustellaan lähinnä perheenä. Pari kertaa vuodessa miehen kanssa kaksin ulkomaille. Tyttöporukalla sitten lähinnä ikean reissuja ja lähdetään viikonlopuksi Helsinkiin ostoksille tms.

Uusioperhe ja lapset täyttävät pian 8v ja 11v. Itse olen 30v.

Omiin juttuihin mulla menee rahaa kyllä tuhansia euroja vuosittain.

Mä en tiedä. Mulla menee aika nopeesti se raha mitä mä saan eikä siitä jää. Vaatteisiin mulla menee mut ei oikeestaan muihin. Koruihin menee jotain mut ne on kiinasta ja ne on vaan jotain euron ja sellasta. Menee mulla vitamiineihin ja sellasiin. Mä oon jonkun verran hurahtunut niihin kanssa.

29v ja alakouluikäinen lapsi.

Kyllähän sitä rahaa kuuluu. Meillä on 3v vanha omakotitalo ja silloin uusittu kaikki, eli en nyt ihan valtavia sisustele. Verhoja, tyynyjä, sisustusjuttuja välillä. Ehkä max 1500e vuodessa.
Eniten matkustellaan lapsen kanssa. Lapsen isä asuu muualla ja lapsen ollessa isällään käydään mieheni kanssa ulkomailla.1-4krt vuodessa ja jotain kotimaan hotellireissuja päälle. En osaa sanoa paljonko menee rahaa.

Vaatemaku mulla on kallis. En määrällisesti osta jatkuvasti jotain. Vaatteet, meikit ja asusteet 5000-8000 vuodessa. Riippuu ostanko jonkun kalliimman laukun. Kampaajalla en käy koskaan. Kynnet lakkaan ite ja ripsihuoltoja ei oo.

En matkustele. Ripsille ei tarvitse tehdä mitään kun ovat pitkät ja tummat luonnostaan, kampaajalla käyn kolmen kuukauden välein, kerta 40€ (ei voi värjätä koska päänahka ei kestä). Käytän Lumenen meikkejä jotka ostan aina tarjouksesta, kynnet laitan ja huollan itse.
Vaatteet hankin pitkälti kirppiksiltä tai tilaan EMP:ltä.
Hopeisiin Kalevala Koruihin sitten uppoaakin jo enemmän euroja :D
Verhot uusin paristi vuodessa, Vallilaa.

En käy baareissa tai viihteellä muutenkaan.

En osaa heittää arviota, paljonko näihin menisi

En matkustele. Ripsille ei tarvitse tehdä mitään kun ovat pitkät ja tummat luonnostaan, kampaajalla käyn kolmen kuukauden välein, kerta 40€ (ei voi värjätä koska päänahka ei kestä). Käytän Lumenen meikkejä jotka ostan aina tarjouksesta, kynnet laitan ja huollan itse.
Vaatteet hankin pitkälti kirppiksiltä tai tilaan EMP:ltä.
Hopeisiin Kalevala Koruihin sitten uppoaakin jo enemmän euroja :D
Verhot uusin paristi vuodessa, Vallilaa.

En käy baareissa tai viihteellä muutenkaan.

En osaa heittää arviota, paljonko näihin menisi

Ja ne iät; minä 35 ja lapset 10 ja 4

Millä lailla tulkitaan se, mikä on "omaan itseen" laitettua rahaa? Tässä aloitusviestissä lähinnä on omia harrastuksia ja ulkonäköön liittyviä. Ja toisaalta, jos jollain on todella suuret lääkemenot tms, niin kyllähän silloin se voi vähentää mahdollisuutta hankkia joitain muita asioita. Ehkä olennaisempi kysymys olisi, kuinka iso prosentuaalinen osuus käteen jäävistä tuloista menee omiin juttuihin.

Mutta sekin on tulkintakysymys, mitkä ovat niitä omia juttuja. Itse en varmaan edes tajuaisi laskea kampaajalla käymistä itseen laitetuksi rahaksi, vaikka se tietty sitä on - mutta itse miellän sen samanlaiseksi kuin vaikka joku shampoon ostaminen. Eli en laskisi henkilökohtaisen hygieniankaan menoja tähän. Vaikka toki kampaaja on eri juttu kuin joku shampoo tai hammastahna, mutta itselleni se ei tule mieleen jos puhutaan omista jutuista. Itse miellän ensimmäiseksi omiksi jutuiksi juuri omat matkat, harrastukset, vaatteet, kirjat, leffat, muut kulttuuriharrastukset... mutta lasketaanko omaan itseen laitetuksi rahaksi, jos ostaa kotiin omaa lempiteetä? Onko tietokone oma juttu, vaikka sitä välillä käyttäisi lapsetkin? Tai jos ostan taulun?

En ole laskenut, kuinka paljon rahaa laitan omiin juttuihin, mutta kyllähän sitä menee.

Sisustamista en harrasta sisustamisen vuoksi (en ole silleen kiinnostunut), ja eipä siihen enää paljon rahaa mene, kun kaikkihan on jo hankittu aiemmin. En tykkää uusia huonekaluja, koska olen aika kiintynyt näihin, mitä on (osa esimerkiksi isovanhempien peruja ja entisöityjä - en vaihtaisi sellaisiin, joilla ei ole samaa tunnearvoa).

12 tonnia vuodes. Tonni kuusa vaatteisiin, meikkeihin. Sisustukseen en oo hurahtanu kun tässä säästellään uutta taloa varten. Sen jälkee niihi varmaa menee viel pari satkuu kuussa.

Tänään kävin ostoksilla ja meni 850€. Mä oon viimeks käynyt shoppailemassa joulun alennusmyynneissä. En käy kaupungilla kovin usein. Ulkomailla 4-5krt vuoteen ja vaatteet ostan reissuilta. Joskus tilaan zalandolta. Sisustus 0-300e kuussa. Meikkeihin ja kosmetiikkaan menee aika paljon. Kampaajalla en käy. En mä osaa summia sanoa.

Minä 30v ja lapsi 11v

Itseesi? Ostelen kirjoja, jotka usein annan lahjaksi - kaikkia en halua antaa pois, mutta sellaista "kierrätystä" kuitenkin. Lääkkeitä ei mene ollenkaan, palasaippuaa yms raskin kyllä ostaa, mutta turhia kokeiluja en tee, ei mene hukkaan mitään niistä. Nyt ihmettelen, mitä tarkoittaa lääkärilehden maininta "Erikoisalan tulevaisuus on valoisa, ja keuhkosairauksien uuden koulutusohjelman myötä koulutetaan onnellisia keuhkolääkäreitä". ---tai ihan selvästihän se siellä lukee:LOL::censored:

Yksi ripsari ja puuteri vuodessa. Markettishampoot ja pesuaineet käytössä eli niistä en osaa sanoa kun koko poppoo pesee samoilla.
Kampaajalla kerran vuodessa tai kahdessa.
Eli älyttömän vähän teihin muihin verrattuna.
Tykkään säästää rahaa :)

Yksi ripsari ja puuteri vuodessa. Markettishampoot ja pesuaineet käytössä eli niistä en osaa sanoa kun koko poppoo pesee samoilla.
Kampaajalla kerran vuodessa tai kahdessa.
Eli älyttömän vähän teihin muihin verrattuna.
Tykkään säästää rahaa :)
Samoin itsellä. Tosin meillä ruoka on aina priimaa. Mietin kyllä että kuinka paljon nää ihmiset tienaa vai pimittääkö kaikesta muusta koska mulla ei riitä tuollaisia summia itseeni...tunti liksani on 12€... Ehkä jos vetelis koko pehe jotain pelkkää makaronia ni sit...

Meillä on ollut rahat tiukassa useamman vuoden, joten ollaan opittu miehen kanssa elämään tosi vähällä rahalla: lapset saavat ensin ja sitten vasta me.
Mä ostan vaatteet aina kirpparilta, h&m ja Lidl, jos tarvii sukkia/alkkareita. Meikkeinä on rimmelin ripsari (mielellään tarjouksesta), lidlin bb-voide (3e ja kestää useamman kuukauden), puuteri oli viimeksi 3e, luomivärit saatu jostain... shampoo, hoitoaine ja meikinpoistoaine Lidlistä. Hiukset värjään itse sillon kun raaskin ja kaveri leikkaa. En osaa sanoa paljon käytän per kk itseeni, mutta _todella_ vähän, 10-70e ehkä. Ja tossa on myös sisustukseen menevä raha (viime vuosien aikana huonekaluihin on mennyt ehkä 200e Ikeassa ja paljon ollaan saatu ystäviltä/sukulaisilta).

Samoin itsellä. Tosin meillä ruoka on aina priimaa. Mietin kyllä että kuinka paljon nää ihmiset tienaa vai pimittääkö kaikesta muusta koska mulla ei riitä tuollaisia summia itseeni...tunti liksani on 12€... Ehkä jos vetelis koko pehe jotain pelkkää makaronia ni sit...

Ja myös meillä terveellisestä ruoasta ei tingitä, mutta sekin johtuu lähinnä lapsista. :D Mutta ruoka on se, mistä ei ole tarvinut tinkiä, koska kaikesta muusta tingitään.

Välillä menee kuussa satoja euroja, mut normisti ei mee ku ehkä kymppi ei aina sitäkään. Sisustusjuttuja ostelen harvoin ku ei tarvita tähän hätään mitään, vaatteet ostan yleensä kirpparilta. Parturilla värjään ja leikkuutan hiukset mut en kovin usein ku yritin kasvattaa pitkät. Meikkejä en hirveesti käytä. Ainoo mihin menee rahaa itellä suhtpaljon on juoksukengät ku joutuu ostaa useammat vuodessa ku kuluuvat puhki ja en kovin halppistohveleita käytä. Ja koruja en osta ees kerran vuoteen itelle.

Jos sanon että neljäsataa kuukaudessa menee ylimääräistä, siis sellaista mitä ei olisi pakko, ollaan kai lähellä totuutta.

Jos söisin aina edullisinta mikä kuiteenkin täyttää terveellisen kriteerit, en joisi olutta tai viiniä enkä meikkaisi ja kävisi kerran kuussa parturissa tai värjäisi hiuksiani, tai ostaisi turhia vaatteita tai kenkiä niin pärjäisin kai toisella neljälläsadalla eurolla.

Vastaus kysymykseen siis noin kahdeksansataa euroa.

12 tonnia vuodes. Tonni kuusa vaatteisiin, meikkeihin. Sisustukseen en oo hurahtanu kun tässä säästellään uutta taloa varten. Sen jälkee niihi varmaa menee viel pari satkuu kuussa.

Jos tuon talon jälkeen on tarkoitus hankkia perheenlisäystä (vai onko jo lapsia) lienee syytä ryhtyä jarruttelemaan kertakäyttöpukeutumista. Reilussa perheessä kaikkien tarpeisiin laitetaan jokseenkin sama summa. Mies + sinä + 2 lasta = 4 x 1000 € = 4000 €/kk eli 48 000 €/vuosi. Kohtalaisen hyvät nettotulot vaaditaan, että tuon voisi laittaa ulkonäköön ja järkevää se ei olisi silloinkaan.

Yhteistyössä