paljonko saitte tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mik-ita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mitään.
Mun mielestä nykyään ainakin joillain paikkakunnilla ei saa rahaa vaan sosiaalitoimisto antaa vaunut, pinnikset jne. Ja siis niiden on kelvattava mitä tarjoavat. Minusta ihan hyvä systeemi.

Niin no ei hyvä palkkasten tarviikkaan hakea ! B) Kyllä mun mielestä pitää saada tukea noihin , eihän niitä syntyviä lapsia alasti voi jättää. Ei vähävarasilla ole varaa ostaa tuota kaikkea itse. itsekkin olen löytänyt kirpparilta ja lehdestä nuo sängyn , rattaat , hoitopöydän mutta vaatteet haluan uutena ensimmäiselle lapselleni.

Kauheeta ku ootte tuomitsevia :ashamed:

-Mik-ita ei kysyny kuinka moni ei oo hakenu tukea.. tai muutakaan mitä vastasitte!
-Eihän kukaan voi tietää toisen elämäntilannetta!

Kauheeta oikeesti, luulin että täällä tuettais toinen toisiamme eikä poljettais "heikompi" osaisia maanrakoon! |O

Voi herranjee Sanon MÄÄ !!! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja mik-ita:
Niin no ei hyvä palkkasten tarviikkaan hakea ! B) Kyllä mun mielestä pitää saada tukea noihin , eihän niitä syntyviä lapsia alasti voi jättää. Ei vähävarasilla ole varaa ostaa tuota kaikkea itse. itsekkin olen löytänyt kirpparilta ja lehdestä nuo sängyn , rattaat , hoitopöydän mutta vaatteet haluan uutena ensimmäiselle lapselleni.

Ootko kuullut semmoisesta kuin äitiyspakkauksesta?

Mä en pyytänyt tänne mitään "en ole joutunut hakemaan tukea kun pystyin itse ostaa hihihi" rikkaitten selityksiä ! anteeksi vain jos halusin kysyä että mitä muut ovat saaneet aina pitää ruveta kommentoimaan negatiivisestin.

vaatteet haluan uutena ensimmäiselle lapselleni.

Osta jonkun verran ihania uusia vaatteita mutta älä missään nimessä kaikkia. Vähävaraisena tarvitset niitä rahoja tärkeämpiin asioihin.
Kasvavalla vauvalla ei vaatteita ehdi pitkään käyttää ja siksi käytettyjä saa ihan uudenveroisina.

Kouluikäiselle on sitten tärkeämpää saada uusia vaatteita mutta silloin toivottavasti rahatilannekin jo parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:

-Mik-ita ei kysyny kuinka moni ei oo hakenu tukea.. tai muutakaan mitä vastasitte!

Kauheeta oikeesti, luulin että täällä tuettais toinen toisiamme eikä poljettais "heikompi" osaisia maanrakoon! |O

KIITOS TÄSTÄ ! :) täällä on ainakin yksi ihminen joka ymmärtää minuakin ! :)
tuetaan me toisiamme :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:

KIITOS TÄSTÄ ! :) täällä on ainakin yksi ihminen joka ymmärtää minuakin ! :)
tuetaan me toisiamme :)

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Osta jonkun verran ihania uusia vaatteita mutta älä missään nimessä kaikkia. Vähävaraisena tarvitset niitä rahoja tärkeämpiin asioihin.
Kasvavalla vauvalla ei vaatteita ehdi pitkään käyttää ja siksi käytettyjä saa ihan uudenveroisina.

Kouluikäiselle on sitten tärkeämpää saada uusia vaatteita mutta silloin toivottavasti rahatilannekin jo parempi.

on mulla käytettyjäkin vaatteita , aika paljonkin. mutta haluan jotain uuttakin ettei kaikki olisi vaan vanhaa. ja kyllä mä tiedän että sitä rahaa tarvii muuhunkin :)

No minä en edes ole rikas. Ostin paljon käytettynä ja sain jotain. Mut ei tullut mieleenkään hakea sossusta yhtään mitään. Jos lapsia aiotaan saada, niin itse ne myös hoidetaan ja maksetaan. Tää on mun mieleipide. Vaatteita ei ollut uusia, muita kuin ne mitä tuli sitten lahjaksi. Halvimmat vaunutkin ostin, mitä löysin kaupasta.

Meille sossu maksoi pinnasängyn, käytiin itse ostamassa ja toimitettiin kuitti niin maksoivat tilille rahan. Eikä tuo raha edes ollut kuin 20?, haettiin sänky nimittäin kierrätyskeskuksesta.

Vaunuihin ei saatu, kun ostettiin ne kuulemma liian aikaisin. Oli vain pakko ostaa silloin kun sai hyvät käytetyt vaunut halvalla. Tätä sotki sekin, että niihin aikoihin kun vaunut ostettiin, vaihdettiin paikkakuntaa.

Muuta ei saatu, hoitopöytään ei saatu tukea, vaikka haettiin, se ei kuulemma ole pakollinen olla. Vaatteisiin, tuttipulloihin ym. ei edes tukea haettu ja tuskin olisi saanutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

on mulla käytettyjäkin vaatteita , aika paljonkin. mutta haluan jotain uuttakin ettei kaikki olisi vaan vanhaa. ja kyllä mä tiedän että sitä rahaa tarvii muuhunkin :)

Ehdottomasti ostat jotain ihanaa uuttakin vauvalle. Jos sukulaiset tms. kyselevät mitä antaa lapselle ristiäislahjaksi tai muuten vaan niin voithan ehdottaa lahjakorttia johonkin vaateliikkeeseen =)

Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:
Meille sossu maksoi pinnasängyn, käytiin itse ostamassa ja toimitettiin kuitti niin maksoivat tilille rahan. Eikä tuo raha edes ollut kuin 20?, haettiin sänky nimittäin kierrätyskeskuksesta.

Vaunuihin ei saatu, kun ostettiin ne kuulemma liian aikaisin. Oli vain pakko ostaa silloin kun sai hyvät käytetyt vaunut halvalla. Tätä sotki sekin, että niihin aikoihin kun vaunut ostettiin, vaihdettiin paikkakuntaa.

Muuta ei saatu, hoitopöytään ei saatu tukea, vaikka haettiin, se ei kuulemma ole pakollinen olla. Vaatteisiin, tuttipulloihin ym. ei edes tukea haettu ja tuskin olisi saanutkaan.

Ohhoh. kyllä kuuluisi saada tukea enemmän..

tarkoitan uudien vaatteiden ostamisella sitä että ostan myös semmosia mitkä menee vähän pitemmänkin ajan päästä , vähän niinkuin varastoon että kun lapsi kasvaa niin sille on vaatteita:) eihän sille ihan pikkuselle kannatakkaa kun se kasvaa hirmusen nopsaa :)

Yhteistyössä