Paljonko sai tehdä töitä et kodinhoitotuki säilyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotihoidontuen perusosaan (n. 300 e/kk) saat tehdä töitä ihan niin paljon kuin haluat. Pääasia on, että lapset ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Hoitolisään vaikuttaa tulot.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Eli jos vien yksityiselle lapsen hoitoon ja teen vaik. 30h./vko. niin en saa kodonhoidontukea?

Jos viet yksityiselle hoitajalle lapsen hoitoon, niin et saa enää kotihoidontukea vaan yksityisen hoidon tukea.

Ja siinä on tulorajat http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110608133312HL?OpenDocument

Eli jos vien yksityiselle lapsen hoitoon ja teen vaik. 30h./vko. niin en saa kodonhoidontukea?

Jos viet yksityiselle hoitajalle lapsen hoitoon, niin et saa enää kotihoidontukea vaan yksityisen hoidon tukea.

Jos lapsi on alle 3 v tuen (kotihoidotuki/yksityisen hoidon tuki) voi valita itse!

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Jos lapsi on alle 3 v tuen (kotihoidotuki/yksityisen hoidon tuki) voi valita itse!

Niin et eikös mun ois kannatavampaa pitää toi kodonh.tuki...

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Niin et eikös mun ois kannatavampaa pitää toi kodonh.tuki...

Riippuu kunnasta. Joissain kunnissa voi saada yksityisenhoidontuen päälle vielä jonkun kuntalisän, että käytännössä esim. yksityinen päiväkoti maksaa todellisuudessa saman kuin kunnallinen. Mutta jos mitään ylim. lisiä ei ole, kannattaa alle 3 v:nä ottaa se kotihoidontuki.

Yhteistyössä