Paljonko saamme toimentulotukea jos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26092303]Yleensä vähintään ensimmäinen hakemus jätetään naamatusten.[/QUOTE]

On helpompaa ja nopeampaa hoitaa se paperilla. Joissain kunnissa on mahdollista valita itse, haluaako tilata ajan. Mutta ei se mikään edellytys ole. Itse en ole koskaan käynyt tapaamassa ketään sosiaalityöntekijää.

[QUOTE="vieras";26091785]Eivät elä yli varojen vaan alle varojen. Heille KUULUU toimeentulotuki tuossa tilanteessa. Hyvinvointivaltion peruskäytännöt ovat sinulta ihan hukassa. Kyllä ihmisellä on oikeus olla hoitovapaalla ja loukata itsensä.[/QUOTE]

Mutta onko siihen tilanteeseen (jossa ei selviä ilman toimeentulotukea) pakko tehdä vielä lisää lapsia? Jos vaikka odottaisi parempaa taloudellista tilannetta?

Mutta onko siihen tilanteeseen (jossa ei selviä ilman toimeentulotukea) pakko tehdä vielä lisää lapsia? Jos vaikka odottaisi parempaa taloudellista tilannetta?
Riippuu iästäkin, mutta kyllä se yleisesti ottaen on kannattavaa tehdä se toinen lapsi heti, jos haluaa (tai itseasiassahan se on tulossakin jo). Kyse ei varmaankaan ole 18-vuotiaista. Ja kuten sanoin, niin yhteiskuntakin tähän kannustaa. Ja raskaanaolevan ei todellakaan kannata kärvistellä alle minimitoimeentulon. Johan jo ravinteikas ruokakin maksaa.

[QUOTE="vieras";26092409]Riippuu iästäkin, mutta kyllä se yleisesti ottaen on kannattavaa tehdä se toinen lapsi heti, jos haluaa (tai itseasiassahan se on tulossakin jo). Kyse ei varmaankaan ole 18-vuotiaista. Ja kuten sanoin, niin yhteiskuntakin tähän kannustaa. Ja raskaanaolevan ei todellakaan kannata kärvistellä alle minimitoimeentulon. Johan jo ravinteikas ruokakin maksaa.[/QUOTE]
Ja ei kyllä mene jakeluun, että miten miehen käsivamman pitäisi vaikuttaa perheenperustamissuunnitelmiin. Ei kai se nyt heidän vikansa ole, että se sattui juuri hoitovapaan aikaan. Ei toimeentulotuki nyt ole yhtään enemmän "epäilyttävää" kun se, että sinä käytit perheesi elättämiseen sairaspäivärahaa.

[QUOTE="vieras";26092417]Ei toimeentulotuki nyt ole yhtään enemmän "epäilyttävää" kun se, että sinä käytit perheesi elättämiseen sairaspäivärahaa.[/QUOTE]
Että mieti nyt, jos miehesi olisi sairastunut samaan aikaan kuin sinä. Samalla sossun luukulla saattaisitte käydä kuin ap.

[QUOTE="Niin";26092208]No minkä jälkeen sitä summaa sitten ei jää? Jos asumiskulujen (lähinnä vuokran tai yhtiövastikkeen) jälkeen jää edelleen toimeentulotukinormin alle, niin silloin on toki oikeutettu tukeen.

Mutta jos työssäkäyvälle ei jää ko. summaa esim. automenojen, ylisuuren asuntolainen, shoppailujen, ylimääräisten vakuutusten, kulutusluottojen, merkkivaatteiden tms jälkeen, niin se on ihan eri asia. Ei voi pistää kaikkia rahojaan vaikka pokeriin ja tulla sitten valittamaan, ettei työssäkäyvälläkään ole varaa mihinkään.

Jos on ihan ok tulot ja silti talous retuperällä, voi olla kyse siitä, ettei vaan itse hallitse omaa talouttaan ja rahankäyttöään.[/QUOTE]

meillä ei mene mihinkään yllä mainitsemiisi rahaa,ei ole autoa,ei omaa asuntoa,ei lainoja emme harrasta pikavippejä..rahaa on aina,laskut maksetaan ajallaan,ruokaa on ja kaikilla ehjät vaatteet päällä,lapsella harrastus,josta maksan n.200€/vuosi.hallitsemme talouden ja rahankäytön kyllä..toisin sanoen emme tarvitse sossun rahoja,mutta olisihan se kiva saada yhtä paljon rahaa,kun työttömät perheet..

muoks.ja meillä nykyään 2 lasta..

Viimeksi muokattu:

Kyse ei vissiin ollut mistään elämäntapa laiskimuksesta..
Olisko parempi tehdä abortti ihan vaan koska miehen käsi sattui menemään ja rahat on tiukilla kunnes vanhemmat pääsevät työelämään takaisin?

Jos joku puhui mun käsivammasta, niin se tuli aika kirkkaalta taivaalta ollessani rv 28. Yhtenä aamuna oli käsi aivan puuduksissa eikä tunto ole täysin enää palautunut. Raskausviikolla 28 ei valitettavasti saa enää abortoida tervettä sikiötä. :D

Mutta mies laittaa ilmeisesti opiskelut tauolle ja yrittää päästä vuokratyöfirman kautta johonkin ns. likaisiin hommiin jottei tarvitse sossuun mennä. En halua sossuleimaa otsaani jso ei ole pakko. Vähän kärsii nyt ukon opiskelu, yhtä tenttiä vaille kandi, mutta jatkaa sitten myöhemmin.

Jos joku puhui mun käsivammasta, niin se tuli aika kirkkaalta taivaalta ollessani rv 28. Yhtenä aamuna oli käsi aivan puuduksissa eikä tunto ole täysin enää palautunut. Raskausviikolla 28 ei valitettavasti saa enää abortoida tervettä sikiötä. :D

Mutta mies laittaa ilmeisesti opiskelut tauolle ja yrittää päästä vuokratyöfirman kautta johonkin ns. likaisiin hommiin jottei tarvitse sossuun mennä. En halua sossuleimaa otsaani jso ei ole pakko. Vähän kärsii nyt ukon opiskelu, yhtä tenttiä vaille kandi, mutta jatkaa sitten myöhemmin.

Mä luin aiemmin ketjua ja muistin,että miehellä oli kädessä häikkää,sori.
Ja mä nyt en tekis käden loukkaantumisen takia aborttia vaikka se olisi vielä mahdollinen.
Ilmeisesti jonkun mielestä niin kuitenkin pitäisi toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26092840:
Mä luin aiemmin ketjua ja muistin,että miehellä oli kädessä häikkää,sori.
Ja mä nyt en tekis käden loukkaantumisen takia aborttia vaikka se olisi vielä mahdollinen.
Ilmeisesti jonkun mielestä niin kuitenkin pitäisi toimia.

Juu munkin ois kai pitänyt tehdä abortti, kun menetin työpaikkani viikolla 12. Ihan sama, vaikka lapsia mun ei pitänyt saada ikinä, mutta jos joutuu hetken aikaa sossulta pyytämään apua, niin se on niin paha homma että abortti on ainoa ratkasu. :P

[QUOTE="oona";26092869]Juu munkin ois kai pitänyt tehdä abortti, kun menetin työpaikkani viikolla 12. Ihan sama, vaikka lapsia mun ei pitänyt saada ikinä, mutta jos joutuu hetken aikaa sossulta pyytämään apua, niin se on niin paha homma että abortti on ainoa ratkasu. :P[/QUOTE]

Mä en ole abortin kiihko vastustaja,mutten kyllä ymmärrä miksi ihmiset huutelee toisille,ettei heidän olisi lapsia pitänyt tehdä.
Mun mielestä lapsia,kun ei tehdä..niitä saadaan.Toiset ei saa ikinä ja samaan aikaan toiset on sitä mieltä,että hetkellisen taloudellisen tuen tarpeen takia pitäisi olla sitä lasta "tekemättä" vaikka se sitten tarkottaisi lapsesta luopumista.

meillä ei mene mihinkään yllä mainitsemiisi rahaa,ei ole autoa,ei omaa asuntoa,ei lainoja emme harrasta pikavippejä..rahaa on aina,laskut maksetaan ajallaan,ruokaa on ja kaikilla ehjät vaatteet päällä,lapsella harrastus,josta maksan n.200€/vuosi.hallitsemme talouden ja rahankäytön kyllä..toisin sanoen emme tarvitse sossun rahoja,mutta olisihan se kiva saada yhtä paljon rahaa,kun työttömät perheet..

Sinulla on ihan yhtälainen oikeus hakea toimeentulotukea jos tulonne jäävät alle sen toimeentulorajan.

[QUOTE="äippäliini";26092222]Voi jessus,noilla tuloillako eletään yli varojen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Että täällä on ääliöitä TAAS liikkellä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]

Voi kuule, mä en _todellakaan_ ole syntynyt enkä elänyt kultalusikka suussa. Koko pienen elämäni olen kitkuttanut hyvinkin pienillä tuloilla.

Toki ymmärrän sen, että joskus voi tarvita sossun apua - olen tarvinnut itsekin - eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta mun jakeluun ei mene se, että sellaiseen tilanteeseen tehdään lisää lapsia! Eihän ap:n tapauksessakaan ole mitään takeita, että talous on kahden vuoden kuluttua taas tasapainossa, vaikka hän tässä niin uskotteleekin.

Voi kuule, mä en _todellakaan_ ole syntynyt enkä elänyt kultalusikka suussa. Koko pienen elämäni olen kitkuttanut hyvinkin pienillä tuloilla.

Toki ymmärrän sen, että joskus voi tarvita sossun apua - olen tarvinnut itsekin - eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta mun jakeluun ei mene se, että sellaiseen tilanteeseen tehdään lisää lapsia! Eihän ap:n tapauksessakaan ole mitään takeita, että talous on kahden vuoden kuluttua taas tasapainossa, vaikka hän tässä niin uskotteleekin.

Niin tää nainen ei ole nyt töissä,koska on raskaana ja hänen kätensä on vammautunut ja on jo silloin ollut raskaana viikoilla 28,miten sun mielestä hänen nyt sitten olisi pitänyt toimia? :D
Ja mies opiskelee ja on lähellä valmistumista ja voi sen jälkeen alkaa etsiä töitä..

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26093370:
Niin tää nainen ei ole nyt töissä,koska on raskaana ja hänen kätensä on vammautunut ja on jo silloin ollut raskaana viikoilla 28,miten sun mielestä hänen nyt sitten olisi pitänyt toimia? :D
Ja mies opiskelee ja on lähellä valmistumista ja voi sen jälkeen alkaa etsiä töitä..

Mä käsitin, että miehen käsi oli paskana ja jäi sitten työttömäksi.

En mä mistään abortista ole puhunut, mutta jos on tiedossa, että toimeentulo on määräämättömän ajan pelkästään yhteiskunnan tukien varassa - eivätkä tuet riitä edes nykyisiin menoihin - niin siinä tilanteessa en suunnittelisi uutta raskautta.

Tietenkin jos on jo raskaana kun toimeentulo romahtaa, niin sillehän ei voi mitään, mutta jotenkin karsastan sellaista ajattelumallia, että tehdään lapsia, olipa taloudellinen tilanne kuinka heikko hyvänsä.

"Yhtä paljon kuin työttömät perheet" - työttömyyskorvauksiakin on niin monen suuruisia! Joku voi saada työttömyyskorvausta jopa useita tuhansia euroja, jos on ollut kovapalkkaisessa työssä. Joku toinen saa vain sen minimin, onko se nyt 500 eur vai kuinka paljon. Tottakai voi kysyä, ovatko esim. useiden tuhansien eurojen työttömyyskorvaukset tai vaikka eläkkeet oikeudenmukaisia, kun samaan aikaan joku toinen tekee töitä jollain 1500 eurolla. MUTTA - tosiaan: jos teidän tulonne jäävät alle toimeentulotukinormien, niin olette kyllä oikeutettuja saamaan toimeentulotukea ihan samoin ehdoin kuin "ne työttömät". Jos taas ette tarvitse sossun rahoja, koska tulonne ovat sen verran hyvät, mutta vertaatkin tilannettanne noihin öky-ansiosidonnaisiin, niin siinähän ei enää ole kyse sosiaaliturvan tasosta. Toimeentulotuki on ihan eri juttu kuin joku ansiosidonnainen.

Mä käsitin, että miehen käsi oli paskana ja jäi sitten työttömäksi.

En mä mistään abortista ole puhunut, mutta jos on tiedossa, että toimeentulo on määräämättömän ajan pelkästään yhteiskunnan tukien varassa - eivätkä tuet riitä edes nykyisiin menoihin - niin siinä tilanteessa en suunnittelisi uutta raskautta.

Tietenkin jos on jo raskaana kun toimeentulo romahtaa, niin sillehän ei voi mitään, mutta jotenkin karsastan sellaista ajattelumallia, että tehdään lapsia, olipa taloudellinen tilanne kuinka heikko hyvänsä.

Toivottavasti toi sun ajattelumalli ei näkynyt opettaja aikoinasi oppilaita ja heidän vanhempiaan kohtaan..(jos opettamistasi lapsista joitain ei olisikaan mielestäsi pitänyt tehdä)

Ja tässä aloituksessa ap jo heti sanoi,etteivät ole olleet mitään sossun kassalla notkujia ja kysyi siksi neuvoa..
Mutta tietty on kätevämpää olettaa,että kerran sossun kassalla,aina siellä?

Yhteistyössä