paljonko saa karenssia?

meillä siis sellanen tilanne et mies haluis irtisanoutua nykyisestä työstään,mutta pelottaa paljonko tulee karenssia kun ei oikeastaan ole mitään syytä irtisanoutua muu kuin se et ei tykkää työstään yhtään.vakituinen työ siis kyseessä.5 vuotta tehnyt työtä ja nyt tullut totaalinen kyllästyminen.
haluis vaihtaa työpaikkaa mutta nyt ei heti ois mitään muuta tilalle joten jäis irtisanoutuessaan työttömäksi.
tietääkö kukaan paljonko työkkäri antaa karenssia?
 
eivät suostu irtisanomaan on kysytty jo.mies kun on tällä hetkellä ainoa joka ajaa niitten yhtä isoa autoa jonka ajamiseen ei ole muita koulutettu kun edellinen jäi siitä eläkkeelle.joten siltä osin on sekin jo tuhoon tuomittu ajatus.
 
uutta mulle
Ajatteleeko joku tosiaan näin? Et jos ei tykkää töistään, ni sit vaan työkkäriin? Kyl mä mielummin puhuisin töissä ja yrittäisin saada jotain muuta duunia.
 
Eipä joudu...Juurikin meillä oli äsken tilanne jossa työntekijä halus pois ja sai sovittua sen että irtisanotaa, eipä sen kanssa mitää ongelmaa tullu. Kunhan vaan ei käytä syynä jotain tuotannollisia syitä. Tällöin eivät saa uutta ottaa.
 
juuh
Jos on 5v jaksanut, niin eiks sitten kestäisi vielä senkin aikaa, että saa uuden työn. Työtä katsos voi hakea vaikkei olekaan työtön. Siis uutta työtä hakuun tai opiskelupaikkaa ja sinnittelee vanhassa paikassa niin kauan, että uusi työ on hankittu. On tosi huono "merkintä" työhistoriassa, jos on itse jättäytynyt pois työpaikasta!
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja leijona80:
joo tuokin on totta että jos irtisanovat mieheni niin eivät saa heti ottaa sihen sen paikalle toista työntekijää ja tarttevat siihen hommaan heti pätevän työntekijän tilalle.
Näin on vain, jos irtisanotaan tuotannollisista tai taloudellisista syistä.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja leijona80:
joo tuokin on totta että jos irtisanovat mieheni niin eivät saa heti ottaa sihen sen paikalle toista työntekijää ja tarttevat siihen hommaan heti pätevän työntekijän tilalle.
Saahan sen irtisanoa, kunhan ei irtisano tuotannollisista syistä. Mutta sekin on hankalaa, koska sitten miehesi voisi haastaa työnantajan laittomasta irtisanomisesta oikeuteen. En haluaisi ottaa sellaista riskiä työnantajana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kop:
Miksi ei muka voi palkata toista tilalle? Kirjoittaa "määräaikainen työsuhde" päättyi todistuksen ja palkkaa tilalle jonkun muun.
No sitten pitäisi väärentää vielä se alkuperäinen työsopimuskin, jotta menis työkkärissä läpi.
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja uutta mulle:
Ajatteleeko joku tosiaan näin? Et jos ei tykkää töistään, ni sit vaan työkkäriin? Kyl mä mielummin puhuisin töissä ja yrittäisin saada jotain muuta duunia.
No valitettavasti joskus ainoa vaihtoehto on lähteä. Katsos kun on olemassa myös pieniä työpaikkoja joissa ei ole valinnanvaraa mitä tekee.
Toiset myös ajattelee mielenterveyttään enemmän kuin rahaa.
 
No eipä tuo nyt ihan noinkaan ole, ite oon kerran sanonu itteni irti koska hakiessa työpaikkaa työn kuvaus oli eri kun mitä todellisuus oli, sain liiton ym selkäni taakse siinä asiassa eikä karenssia olis ollu tulossa, mä tosin työllistyin päivä sen jälkeen ku lähöt otin.
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No eipä tuo nyt ihan noinkaan ole, ite oon kerran sanonu itteni irti koska hakiessa työpaikkaa työn kuvaus oli eri kun mitä todellisuus oli, sain liiton ym selkäni taakse siinä asiassa eikä karenssia olis ollu tulossa, mä tosin työllistyin päivä sen jälkeen ku lähöt otin.
Noh, jos on ollut 5v samassa työpaikassa ja alkaa yhtäkkiä kyllästyttämään (joo, kyllä se kyllästys tulee vähitellen, tiedetään), niin ei varmaan ole kyse siitä, etteikö työ olisi vastannut kuvausta!
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Se joka heittäytyy työttömäksi irtisanoutumalla työstään, ansaitsisi ikuisen karenssin.
Paskapuhetta. Harva lähtee ihan huvin vuoksi, monella on ihan todellinen syy kuten työpaikkakiusaaminen johon on helvetin vaikea saada apua.
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Se joka heittäytyy työttömäksi irtisanoutumalla työstään, ansaitsisi ikuisen karenssin.
Paskapuhetta. Harva lähtee ihan huvin vuoksi, monella on ihan todellinen syy kuten työpaikkakiusaaminen johon on helvetin vaikea saada apua.
Hommatkoon ennen irtisanoutumistaan uuden työpaikan, mutta jos heittäytyy työttömäksi niin ikuinen karessi on mielestäni oikeutettu.
 

Yhteistyössä