Paljonko ryhmäpph-maksut per kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippämami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippämami

Vieras
Apuja kaipailisin.... Lapsille tarjottiin yksityistä ryhmishoitopaikkaa, mutta en nyt taas tiedä miten menee maksut. Kunnallisessahan taitaa olla ensimmäisestä max 200e/kk ja toisesta 100e/kk. Onkohan tuolla sama? Kela sanoi ettei tukea tule, kun olen kunnalliseen hakenut alunperin ja kunta tarjosi tätä paikkaa, päiväkotiin ei mahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
silloin jos kunta sitä tarjoaa, se on ostopalvelusysteemillä..eli kunta maksaa yksityiselle sen erotuksen ja sä maksat saman kuin kunnallisessakin.

Kunta voi ohjata yksityiselle ilman että on vältsisti ostopalveluu

voi ohjata mutta käsittääkseni ei voida olettaa että maksat enempää kuin mkunnallisessa..se on sit erijuttu jos itse haet yksityiseen
ja toisekseen ei kela voi evätä tukea vaan siitä syystä että kunta on ohjannut..mutta ostopalveluna ei tietenkään sitä saa.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701124416EH?openDocument

Tuolta tietoo yksityisen hoidon tuesta. Jotkut kunnat maksaa lisäks yksityisen hoidon kuntalisää

Alkuperäinen kirjoittaja äippämami:
Mikä on yksityisen hoidon lisä? Voi kun nämä asiat tehdään vaikeiksi, emmää ymmärrä =O

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701124416EH?openDocument

Yksityisen hoidontuki on 137,33e/kk per lapsi, hotolisä on max 134,55 e/kk tämä lisä on tuloihin sidottu.
Lisäksi jotkut kunnat maksaa vielä kuntalisää yksityiseen hoitoon

Tässä yhden paikan maksut ja esimerkki, jos apua

alle 3-vuotiaasta 652,33 euroa/kk ja yli 3-vuotiaasta 623,33 euroa/kk.

Näihin vanhemmat hakevat KELA:lta yksityisen hoidon tukea, joka koostuu hoitorahasta 137,33 euroa, tulosidonnaisesta hoitolisästä
(0-134,55 euroa) sekä kuntalisästä.
joka on alle 3 -vuotias 285 euroa ja yli 3 -vuotias 256 euroa

oma osuus on 95,67-230,00 euroa/kk.

Onko kellään tietoa mitä luokkaa maksut sitten tulevat olemaan, jos joutuukin maksamaan täyden hinnan yksityisestä hoidosta? Uskon kyllä että se menee, noin että kunta maksaa ne erotukset (kun kunta hoitopaikkoja tarjosi) ja itse maksan sitten ns. kunnalliset maksut max 380e kahdesta lapsesta.

Uusimmat

Yhteistyössä