paljonko ruokaan viikossa hoitovapaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jensku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jensku"

Vieras
paljon teillä menee ruokaan viikossa kun olette hoitovapaalla, ja millaista ruokaa syötte? esim. viikon aikana.

yritän tässä miettiä paljonko budjetti saisi olla enintään kun jään hoitovapaalle. tuntuu että se 500e ei riitä mihinkään kuussa.

no ennen tätä hoitovapaata en ole kauheasti katsellut mitä mikin maksaa kaupassa ja nyt sitä joutuu jatkossa tekemään. ollaan syöty paljon ulkona jne. eli menee hieman uusiksi nyt ruokavaliokin varmaan..

No ei kun opettelemaan ja ostoskuitit talteen kuukauden ajalta. Siinähän sen näkee, mihin raha hupenee ja voi samalla analysoida, että onko ihan pakko saada sitä kalleinta juustoa tai vastaleivottua leipää.

Ruokavaliota tuskin tarvitsee muuttaa mikäli osaa järkeistää ostamisensa.

meitä on 4 vielä tähän menessä (marraskuussa 5) ja viikottain käytän 50 euroa ruokaan. suunnittelen oikeastaan koko kuukauden ruokalistan niin on helppoa käydä kaupassa ja ainakin meillä ei tule niin yllätys ostoksia.

Siis mä karsin turhuudesta, en välttämättömästä.
Toki voi kattoo kaupasta, ettei osta kalleinta, mutta kyllä sinne on aina saanu uppoon keskimäärin sen 500€.
Mä rupesin opiskeleen ja tulot tippuu nyt hurjasti, joten nyt saa ruveta karsiin pois kaikki turhat menoerät.
Ruoka ei kyllä kuulu niihin, mutta aijon koittaa kiristää senverran, että sais 100€ ruoat per viikko. ei liene kovin hankalaa. meitä on 5 henkee.

Halpoja ja lopuista voi seuraavana päivänä taikoa jonkun variantin: Iso perunalaatikko, iso risotto (yli jääneen voi vaikka paistaa ja sekoittaa joukkoon kanamunia, päälle persiljaa), monta litraa perunavihannessoppaa (loput pakastimeen) tai vaihtoehtona sosetta; iso kattila vispipuuroa, josta riittää jälkiruokaa tai iltapalaa pariksi päiväksi...

[QUOTE="daa";24672717]No tuskin työssä käývä ihminen on kotona syönyt.[/QUOTE]
Vajavaisen käsitykseni mukaan hoitovapaata edeltää vanhempainvapaa, jolloin ollaan kotona lapsen kanssa ja silloin käsittääkseni myös syödään aika useissa tapauksissa kotona.

[QUOTE="vieras";24672761]Voisit aloittaa vaikka jälkiruoan tiputtamisesta pois ostoslistalta jos teillä sitä aina tarjotaan. Ei ole mitenkään välttämätön kenellekään.[/QUOTE]
Mistä keksit jälkiruuan tähän aiheeseen?

No meitä on ollut 4, minä ja kolme lasta. Meillä on mennyt sellainen 1000e/kk, tosin en ole koskaan erityisemmin tinkinyt ruoasta. Pärjättäis tarvittaessa ehkä 100e/viikko, mutta silloin ruokavalio ois suppeampi.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24672773:
Mistä keksit jälkiruuan tähän aiheeseen?

Joku tuossa aiemmin sanoi, että tämä ja tämä voisi sopia vaikka jälkiruuaksi tai välipalaksi. Kerran aiheena on säästäminen, voi aloittaa karsimalla turhat pois.

[QUOTE="vieras";24672842]Joku tuossa aiemmin sanoi, että tämä ja tämä voisi sopia vaikka jälkiruuaksi tai välipalaksi. Kerran aiheena on säästäminen, voi aloittaa karsimalla turhat pois.[/QUOTE]
Jos kuitenkin pysytään ap:n kertomassa eikä aleta loruilemaan mitä sattuu.

Meitä on 3 . mies syö päiväruuan töissä ja me taaperon kanssa kotona jotain edellisen päivän ruokia yleensä.. Kyllä on kulutus pienentynyt huomattavasti kun kelan "runsaalle" kotihoidontuelle jäi. ei tuo 3004 + kaupunkilisä -verot riitä mihinkään. Yleeensä käydään kerran viikossa kaupassa ja lasku on noin 120-150€ ja tämä sisältää kaiken wc-papruista suihkushampoisiin..Joskus saan venytettyä niin että menee melkein 2vko ennenkuin käyn kaupassa. Pirkkatuotteet halvempia ja jos k-kauppaa käyttää,niin Supermarket on halvempi kuin Citymarket...ihmettelen kyllä miksi. Kuvittelin aina että mitä isompi kauppa,sitä edullisempi. pakkaseen ostan tarjoustuotteita ja esim ruuan laitossa on pirkkapakastekasvikset7vihannekset halvempia kuin tuorehyllystä...esim paprika. Ja kun se ruokaan menee,niin se on jo valmiiksi pilkottukin ;) Helpottaa kokkausta ja huoattavasti halvempaa. aina ei isompi litrakoko ole halvempi. esim 1,5l mehu on kalliimpi kuin 1l,flora edullisempi 400gr,kuin isommassa..tosin pirkka margariini yhtä hyvää.. Katson tosi tarkkaan kilohinnat ja litrahinnat nykyisin,kun ennen vain ladoin tuotteet kärryyn. Kun on pakko pärjätä,niin pärjää.

Heip!
Meillä kaikki on kotona.
Eli minä, 1v lapsi + mieheni tekee kotoa käsin töitä.
Kauppaan menee kuussa 300-400€.
Käytännössä lähes kaiken teen/teemme itse.
Jos mehuja tahdotaan, tehdään itse alusta asti esim. marjoista.
Samoin hillot, leivät, sipsit ym...
Mutta ei meillä kituuteta, tykätään elää näin. :)
Ja lapsikin näkee, miten ja mistä ruoka tehdään.

Yhteistyössä