Paljonko rahaa seuraavaan tilipäivään kysely

  • Viestiketjun aloittaja kalluppi
  • Ensimmäinen viesti
mulla tilillä 1,16e ja miehellä saman verran, lompakossa noin 2e kummallakin ja seuraava tili tulee 15 päivä joten.

Ai niin onhan meillä noin 2e edestä tyhjiä pullojakin kaapissa.

Eiköhän tässä pärjätä, kun lihaa, kalaa ym. on pakkasessa. pottuja, makaronia ja riisiäkin on jonkun verran.

Onneksi on koulua ja päiväkotia lapsilla jossa saavat yhden aterian, illalla lsitten teemme kotona toisen ruuan.
Puuro on muuten meidän laste herkkuaamupala, isommatkin syövät kitisemättä mieluummin kuin ovat nälässä.
:whistle:
 
kalluppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:13 ninni kirjoitti:
Miten tuo alle 10? on oikeasti mahd? meillä tietty ku nuorin tarttee vielä vaippoja..
Se on mahdollista kun tarvitsee jotain hankkia. on yhtä kuin vaikka kevätvaatteita, on joku lasku, mitä et osannut odottaa. Lääkehankintoja, joihin et ole varautunut. Ei tässä sen kummasempaa. Mut pieni selviytymispakaus(ruokaa) kantsii jemmata. Samoin kolikkoja jemmaan joskus, ja unohdan ne. Ja onpa tuolla leipäjonossakin tullut vierailtua.
 
WTF
mulla taitaa olla 32? ja miehen rahoja en ole kysynyt, mut hän on säästeliäisempi ja parempi tuoloisempi, kuin minä... on mulla jemmassa 80?, joka menee huomenna ansaitulle kampaaja reissulle :saint: vaikka mulla olis matti kukkarossa mies antaa sitte kun ja jos pyydän... ja seuraava raha tulee 10. pvä...
 
Just maksoin tän kuun vikat laskut (paitsi päivähoitomaksulaskun jätin tarkotuksella oottamaan eräpäivää, joka on palkkapäivänä). Ja käyttötilille jäi 650 euroa pyöreesti. Säästötilejä en mäkään laske käyttövaraksi, kosken niihin vaan äärimmäisessä hädässä.

Ja 14.päivä on palkkapäivä, eli reilu viikko aikaa siihen. Joten hyvin pärjätään kun kaksin ton pikkumiehen kanssa ollaan ja just eilen kävin kaupassa :).
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:20 kalluppi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:12 Ihmettelee kirjoitti:
Elättekö suurin osa tosiaan kädestä suuhun? Miten tuollaiseen tilanteeseen voi joutua?

Elämä on. Meinaa kallista. Aina tulee jotain odottamatonta, ja asiat ei mee aina niin kuin o suunnitellut. Inhimillistä sanoisin. onko sitten kädestä suuhun, mene ja tiedä. Kaikki ei vain ole niitä hyväosaisia...meit on moneksi =)
Aina tulee jotain odottamatonta? Miten se on mahdollista? Ja jos tulee aina niin onko se odottamatonta?

On se kädestä suuhun elämistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:58 hmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:20 kalluppi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:12 Ihmettelee kirjoitti:
Elättekö suurin osa tosiaan kädestä suuhun? Miten tuollaiseen tilanteeseen voi joutua?

Elämä on. Meinaa kallista. Aina tulee jotain odottamatonta, ja asiat ei mee aina niin kuin o suunnitellut. Inhimillistä sanoisin. onko sitten kädestä suuhun, mene ja tiedä. Kaikki ei vain ole niitä hyväosaisia...meit on moneksi =)
Aina tulee jotain odottamatonta? Miten se on mahdollista? Ja jos tulee aina niin onko se odottamatonta?

On se kädestä suuhun elämistä.
Esim yhtäkkioku sairastu aj lääkekulut kasvavat, auto hajoaa yhtäkkiä
 
Pakko kysäistä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:58 hmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:20 kalluppi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:12 Ihmettelee kirjoitti:
Elättekö suurin osa tosiaan kädestä suuhun? Miten tuollaiseen tilanteeseen voi joutua?

Elämä on. Meinaa kallista. Aina tulee jotain odottamatonta, ja asiat ei mee aina niin kuin o suunnitellut. Inhimillistä sanoisin. onko sitten kädestä suuhun, mene ja tiedä. Kaikki ei vain ole niitä hyväosaisia...meit on moneksi =)
Aina tulee jotain odottamatonta? Miten se on mahdollista? Ja jos tulee aina niin onko se odottamatonta?

On se kädestä suuhun elämistä.
Et onko täs ketjussa paljon sitten niitä ihmisiä, jotka kritisoi niitä jotka kierrättää lapsillaan vaatteita ja kritisoi "markettimerkkejä". Jos se ulkoinen "pärjääminen" on tärkeää, ei ihme että tili aina tyhjä...

Niin ja se vastaus - omalla käyttötilillä n. 3000e, miehellä enemmän, tarkkaa en tiedä. "hätävarat" on sitten osakkeina jne., mut tavoite pitää tilillä aina sen verran, että jos joku kone pamahtaa tmv, ei tarvi miettiä mistäs rahat...
 
nii et tää ol tääs tää rahoilla leuhkimis ketju. Ei tosin kaikilla. Meillä eletään tätä päivää eikä todella rahaa jää säästöön. Eikä aina ees riitä ennen kuin lisää tulee. Mutta eipä kuljeta merkkivaatteissa mutta ehjissä ja puhtaissa kyllä. Eikä ole kyllä lasten tarvinnut kärsiä nälkääkään.
 
elämää
Omalla tilillä n.10e, palkka 15pv. Ukolla muutama tonni, en tiedä tarkkaan. Omat ja ukon käyttörahat menneet mökkiremonttiin ym. Kevät tuntuu olevan aina tiukempaa aikaa rahallisesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:13 vieras kirjoitti:
No jo on sakkia.Mulla tilillä on 6000e, kun olen kova säästämään.EI TARVII SITTE ITKEE JA VALITTAA.Opetelkaa säästämään, kun olette töissä, niin on jotain tililläkin jäljellä.
Onko täällä joku itkeny tai valittanu?? En yhtään semmosta viestiä havainnut.
 

Yhteistyössä