paljonko rahaa ruokaan kuussa ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marika 70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marika 70

Vieras
.... montako lämmintä ruokaa syötte kotona päivässä ?

Meillä menee kauppaan 120 -150 ? viikossa, syödään 2 lämmintä ruokaa kotona päivässâ. ja talouteen kuuluu minä, mies ja 3 v poika.

Teen itse melkein kaikki ruuat, mutta silti tuntuu ettâ tuo summa on suuri. Syödäân terveellisesti, paljon kasviksia, lihaa kerran päivässä ja käytän luomua niin paljon kuin voin.

Kertokaa miten teillâ muilla ?!

Meillä taitaa mennä nykyään noin 700?/kk, joskus enemmän, joskus vähemmän.

2 lämmintä ruokaa syödään päivässä, lounaalla minä ja 3 lasta, päivällisellä myös mies ja 2 teiniä.
Pääsääntöisesti teen ruuan itse ja kasviksia on paljon lisukkeena.

Meillä perheessä 2 aikuista ja 2 lasta. Päivisin syömässä 1 aikuinen ja 3 lasta (yksi hoitolapsi). Eli syödään arkena ja pyhänä 2 lämmintä ateriaa päivässä muiden ruokien lisäksi.

Meillä vakio ruokalasku on 400-450?.

Syödään monipuolista, peruskotiruokaa. Mutta ei osteta halvimman mukaan. Koskaan ei esim. ole nauta-sikajauhelihaa tai broilerin paistisuikaleita koska en niitä itse saata syödä. Hedelmiä, kasviksia, lihaa, kanaa, maitotuotteita, perunaa, viljoja jne käytetään paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä perheessä 2 aikuista ja 2 lasta. Päivisin syömässä 1 aikuinen ja 3 lasta (yksi hoitolapsi). Eli syödään arkena ja pyhänä 2 lämmintä ateriaa päivässä muiden ruokien lisäksi.

Meillä vakio ruokalasku on 400-450?.

Syödään monipuolista, peruskotiruokaa. Mutta ei osteta halvimman mukaan. Koskaan ei esim. ole nauta-sikajauhelihaa tai broilerin paistisuikaleita koska en niitä itse saata syödä. Hedelmiä, kasviksia, lihaa, kanaa, maitotuotteita, perunaa, viljoja jne käytetään paljon.

Ja lisään että siis lounaalla on tuo 1aik+3lasta. Iltaruualla 2+2.

Me syödään yksi lämmin ateria, muut ateriat syödään päiväkodissa ja töissä/koulussa. Ei siinä illalla yule sitten syötyä kuin kaksi ateriaa, iltapala ja lämmin ruoka. Ruokaan menee 400-500e kuussa. Lapsia kaksi, minä ja mies. Säästöä tulee kun arkena menee vähemmän ruokaa. Missään ei pihistellä, lihaa, kalaa ja kasviksia paljon.

meillä menee n. 500? kuukaudessa. meillä tyttö ei syö samaa ruokaa kun me vanhemmat,se vaan ei mene alas. teen yhden lämppärin josta riittää syödä ainakin sen yhden päivän,joskus toisenkin. mies syö paljon kun on raskaassa työssä. syödään ulkonakin aika paljon,mutta niitä ei oo koskaan tullu laskettua.

Yhteistyössä