Paljonko rahaa olette antaneet häälahjaksi?

Riipuu ihan myös siitä miten hyvin tunnen pariskunnan. Harvemmin olen kyllä rahaa antanut useammin ostanut tavaran lahjalistalta.

No jos en kauheasti haluisi antaa niin 50 eur on ihan ehdoton minimi 100 vamaan ihan normi.
 
vieras
Ei olla vielä itse annettu rahaa lahjaksi, mutta vieraamme antoivat n. 50-200 euroa, riippuen vähän siitä, oliko koko perhe mukana vai yksittäinen ihminen jne. Tai ainakin sellaisen johtopäätöksen tein, kun katsoin että kuka oli antanut mitäkin. Omilta vanhemmilta tuli tietenkin enemmän, mutta ns. normivierailta tuossa haarukassa.

Samahan se on paljonko antaa, kun ajatus on tärkein. Jokainen tajuaa, ettei kaikilla ole varaa antaa yhtä paljon ja eri ihmiset ajattelee sen eri tavalla.
 
heh heh
me vietiin suurieleisesti semmonen iso maljakko "täynnä" kolikoita, näytti oikeasti että siinä oli paljon rahaa. todellisuudessa siinä oli muutama euro 5-senttisinä ja loput miehen työmaalta tuomaa metallinpalasta. :LOL:
 
vieras
Ei olla vielä itse annettu rahaa lahjaksi, mutta vieraamme antoivat n. 50-200 euroa, riippuen vähän siitä, oliko koko perhe mukana vai yksittäinen ihminen jne. Tai ainakin sellaisen johtopäätöksen tein, kun katsoin että kuka oli antanut mitäkin. Omilta vanhemmilta tuli tietenkin enemmän, mutta ns. normivierailta tuossa haarukassa.

Samahan se on paljonko antaa, kun ajatus on tärkein. Jokainen tajuaa, ettei kaikilla ole varaa antaa yhtä paljon ja eri ihmiset ajattelee sen eri tavalla.
 
vieras
Ei olla vielä itse annettu rahaa lahjaksi, mutta vieraamme antoivat n. 50-200 euroa, riippuen vähän siitä, oliko koko perhe mukana vai yksittäinen ihminen jne. Tai ainakin sellaisen johtopäätöksen tein, kun katsoin että kuka oli antanut mitäkin. Omilta vanhemmilta tuli tietenkin enemmän, mutta ns. normivierailta tuossa haarukassa.

Samahan se on paljonko antaa, kun ajatus on tärkein. Jokainen tajuaa, ettei kaikilla ole varaa antaa yhtä paljon ja eri ihmiset ajattelee sen eri tavalla.
 
heh heh
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
me vietiin suurieleisesti semmonen iso maljakko "täynnä" kolikoita, näytti oikeasti että siinä oli paljon rahaa. todellisuudessa siinä oli muutama euro 5-senttisinä ja loput miehen työmaalta tuomaa metallinpalasta. :LOL:

:hug:
:hug: vaan itsellesi. siitä saavat ahneet rahan kerjääjät.
 
ent. morsian
me saatiin 20? ylöspäin.. minusta tuo 20? kin on hyvä summa... esim. jos yksin on antamassa! Pariskuntana voisin antaa 30?.
Yleensä jos on kerätty "porukalla" jollekkin pariskunnalle, ni on laitettu 10-20?.. sisaruksille enemmän
 
mie
Mielestäni sopiva summa on sellainen, että sillä pystyy "kuitaamaan" oman ruokansa. (taas joku ottaa tästä herneet nenäänsä). Siis pariskunnalla 50? on mielestäniruokahäissä kohteiliaisuusraja. Toki vähemmän voi antaa ja lahjaa ei tarvitse antaa ollenkaan, mutta itse noudatan tuota periaatetta.
 
vieras
Meillä oli häät kesällä ja kavereilta ja vähän kauemmilta sukulaisilta tuli ain 50 ?, tuon pienempää summaa ei ollut kukaan laittanut.. Lähemmiltä tuli sitten enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
me vietiin suurieleisesti semmonen iso maljakko "täynnä" kolikoita, näytti oikeasti että siinä oli paljon rahaa. todellisuudessa siinä oli muutama euro 5-senttisinä ja loput miehen työmaalta tuomaa metallinpalasta. :LOL:

:hug:
:hug: vaan itsellesi. siitä saavat ahneet rahan kerjääjät.
:hug: kasva aikuiseksi. Ihan sama kuin antaisi paksun kirjekuoren jonne monistanut vaikka 100 eur seteletitä.. *huoh*

 
kukavaan
Aika pihiä mun mielestä antaa jotain 20-30eur.

Meillä pelkkä vieraiden ruoka maksoi 120eur/nenä, joten ei ihan tuollaisilla pennosilla maksella "omaa ruokaansa".. No, onneksi ei myöskään kutsuttu mitään penninvenyttäjiä paikalle.

Kyllä minä antaisin VÄHINTÄÄN 100eur, häälahjastahan tässä puhutaan eikä mistään tuparikikkareesta.
 
heh heh
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
me vietiin suurieleisesti semmonen iso maljakko "täynnä" kolikoita, näytti oikeasti että siinä oli paljon rahaa. todellisuudessa siinä oli muutama euro 5-senttisinä ja loput miehen työmaalta tuomaa metallinpalasta. :LOL:

:hug:
:hug: vaan itsellesi. siitä saavat ahneet rahan kerjääjät.
:hug: kasva aikuiseksi. Ihan sama kuin antaisi paksun kirjekuoren jonne monistanut vaikka 100 eur seteletitä.. *huoh*
helvetin hyvä idea! kiitos, tuota käytän ensi kesän häissä! :)
 
rahaa siis vaan toivotaan, joten sitä siis ilmeisemmin annettava, en oo vaan kanssa koskaan rahaa antanut...olis kiva "naamioida" se raha jotenkin, esim, johonkin kauniiseen rasiaan? säästölippaaseen? ettei tarvi sukulaisten naaman venähtää, jos ja kun esim.50euroa olisi heistä liian vähän.
 

Yhteistyössä