Paljonko rahaa menee kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kulut jaettuna 12 kk:lla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kulut jaettuna 12 kk:lla

Vieras
Eli vähän galluppia.

Minkä kokoinen perhe?

Paljonko menee rahaa kuukaudessa?

Mitkä ovat suurimmat menoerät ja paljonko (esim vuokra/lyhennykset, auto, ruoka, harrastukset ym)?

Jääkö palkasta mitään "yli" ja paljonko?

Mitkä ovat parhaat säästövinkkisi?

Lainat 1200 e, autot 500e, ruoka 700e, harrastukset 300e, muut omakotitalon kulut 300e, muut laskut 500e. Noin 3-4 tonnia menee kuussa. Riippuu kuusta ja laskuista mitä millonkin tulee. Säästöön jää mitä jää, tosiasiassa en tiedä kun olen kotiäitinä ja tosi vähän olen mukana noissa maksukuvioissa.

Meille tulee n. 1200e/kk ja olen yhden lapsen yh.

Vuokra on 300e, sähkö 40 e, säästöön menee 230e/kk loput menee netti- ja puhelinlaskuihin, ruokaan, vaatteisiin ja auton ylläpitoon. :) Hyvin pärjätään.

Meillä menee tällähetkellä kaikki mikä tulee ja ehkä vähän ylikin. Itse kotihoidontuella. Mies töissä. Perheessä neljä henkeä. Eli kuukaudessa noin:
Velanlyhennykset yli 2000
Vakuutukset, sähköt, intternetit, vedet, siivous, roskat, sanomalehdet yli 1000
Lasten päivähoidot noin 400
Auto ja bensat noin 300
Muuhun esim kesämökkiin, lääkkeisiin, vitamiineihin, vaatteisiin, harrastuksiin noin 1000
Sitten ruuat vielä päälle

Perheeseen kuuluu minä, mies ja mahamyllertäjä.

Vuokra n.880e
Autoa ei ole
Ruoka n. 300e kuussa
Harrastuksia ei ole maksullisia
Sähkö, vesi, puhelimet, netti yms. tähän päälle

Itse olen nollatuloilla, mies saa asumistuen ja työttömyyskorvauksen. Eli tällä hetkellä jäädään jotain alle 500e miinuksille joka kuukausi. Ei jää säästöön. Säästövinkkinä kannattaa metsästellä tarjoukset, tehdä ruoka itse. Käveleminen on halvempaa kuin bussilla meno, autosta puhumattakaan. Jos haluaa säästää, kannattaa maksullisista harrastuksista luopua. Vaatteita saa sukulaisten vinttikomeroista ja kirppareilta.

Nelihenkinen perhe, yhteistulot kuukaudessa n.2100€/kk, tuosta summasta lasten tileille ja hätävaratilille n.200€/kk, muuten kaikki menee. Ihan perusmenoihin.

Palkka ja lapsilisät yhteensä 2400e/kk

Menot vuokra 580e
sähkö 50 e
ruoka 600e
bensa autoon 100e
vakuutukset n. 50e/kk
Koirat 100e
Puhelin ja media 100e
Lasten harrastukset 100e
Pesuaineet, hygienia 50e
Päivähoito 60e
Opintolainan maksu 100e
--------------------------------------------
Menot yht. 1890e

Loput sitten menee säästöön, ulkona syömiseen, vaatteisiin, leluihin, ym

Periaate on, että joka kuukausi menisi 200e säästötilille ja se sinne laitetaan heti, kun palkka tulee.

Yhteistyössä