Paljonko rahaa käytössä loppukuuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hups

Vieras
Minulla ja miehellä yhteensä n. 400 e, ja perheessä seitsemän ihmistä... Tiukille menee : ( Nyt pitää jättää shoppialut väliin, tai siis ostaa vain ruokaa. Miten muut pärjäätte pienillä tuloilla?

Mun käyttötilillä 200 euroa ja ens viikolla palkkapäivä. Ihan hyvin pärjätään. Miehen rahoista en tiedä, sillä on luultavasti aina kohtuullisesti rahaa tilillä.

En mä tiedä. Mulla on sen verran rahaa tilillä, etten todellakaan käytä kaikkia tässä kuussa.

Mun mielestä tilin ei tarvitse olla nollassa kuun lopussa, vaan sinne saa jäädä muutama ylimääräinen satanen tulevia isompia laskuja varten.

Hetkellä ei taita olla kun 100e käyttötileillä, mutta parin viikon päästä tulee miehen liksa ja sivutoimisesta toiminemastä pitäisi tällä viikolla kopsahtaa tilille 3500e. Että ei mitään hätää :)

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
En mä tiedä. Mulla on sen verran rahaa tilillä, etten todellakaan käytä kaikkia tässä kuussa.

Mun mielestä tilin ei tarvitse olla nollassa kuun lopussa, vaan sinne saa jäädä muutama ylimääräinen satanen tulevia isompia laskuja varten.

Komppi

Mulla kotiäitinä tulot pienet, mutta miehellä riittää aina rahaa, ja hän meillä kaiken maksaakin. Ei oo rahasta tiukkaa, mutta toisaalta en kyllä ole tuhlaileva luonnekaan. Ruokakaupassa enimmäkseen käyn, sinne jo uppoaa kuukaudessa yllättävän paljon.

Mulla on tällä hetkellä 0?... Puuroa syödään tämä ja huominen päivä, sitten tulee S-tilin bonukset ja 15.pvä miehen palkka 1000?. Sitten lapsilisät ja koihoidontuki loppukuusta...

Olen kotiäitinä, miehenkään palkka ei mikään huippu. Pienituloisia ollaan keviästi... Silti tämä tilanne on oma valinta, vuoden päästä suuntaan töihin ja ehkä silloin rahaa tilillä vähän enemmän. Mutta kyllä saa sumplia miten elellään loppukuu, puuro maittaa ainakin : )

Yhteistyössä