Paljonko R-kioski myyjien palkat on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
noin suurin piirtein?Sattuisko joku tietämään ja onko ärrä työ miten "kivaa".Ja olisiko muuta kerrottavaa työhön ja palkkaan liittyen.

Kommentoikaa ihmeessä jos on alan naisia paikalla.Tuli niin mieleen tällainenkin uravaihtoehto, kun ärrät hakee työntekijöitä tuossa uusimmassa mainoslehdessään.Kiitos etukäteen.

Jos haet vakituiseksi niin sulla on kiinteä kuukausi palkka joka määräytyy kokemuksesi mukaan, taisi olla jotain 1200-1500?/kk + lisät jotka on todella huonot. Iltalisä taisi olla jotain 0.20?/h ym. Nämä siis muutama vuosi sitten kun olin ärrällä. Ja riippuu missä kaupungissa työskentelee, niissäkin on joitain eroja.

Työ on aikas raskasta. Olet suurimman osan työajastasi yksin, riippuen tietysti kioskin koosta. Itse olin töissä sekä isolla kioskilla ja sit myös ihan pienellä.

Isolla kiskalla oli kivaa kun siellä oltiin yksin vaan pari tuntia illalla ja aamulla ja sattui olemaan aivan loisto työkaverit.
Sit pikkukiskalla ei ollutkaan niin kivaa. Yksin oltiin vaihtelevasti 5-9h. Päällekkäisaikaa oli vaan n.15-20min. että kerittiin vaihtaa kassat ja laskea ne. Tilaukset tehdään yksin, kuorma puretaan yksin ja samalla palvellaan asiakkaita.

Lopulta lähdin pois sieltä kun suurin pelkoni kävi toteen, eli kioski ryöstettiin. Onneksi en ollut silloin töissä, mutta kioskin esimiehenä oli aika inhottavaa ottaa kyseiseltä myyjältä puhelu heti tapahtuneen jälkeen vastaan.

Toivottavasti oli jotain apua sulle..

Nii ja sit vielä semmoinen juttu että ärrä on vuoden jokaisena päivänä auki, eli sulla on aina 5pv/vko töitä. Joistain pyhistä saa kuitenkin palkallisen vapaan minkä voi pitää milloin haluaa. Ja se vielä että ärrällä ei ole mitään terveydenhuoltoa.

Älkää vaan menkö kyseiseen puljuun. Kolme vuotta kestin kunnes en enää vain pystynyt, en sitten millään.
Työntekijänä R-Kioskilla sinulla ei ole mitään oikeuksia. Ei taukoihin, oikeelliseen palkkaan, työterveyteen tai sairaslomiin. Meillä ei ollut edes lakisääteistä työterveyttä, vaan käynnit tehtiin omalla kustannuksella terveysasemalla omalla ajalla.
Minulle neiti kauppias soitteli jatkuvasti klo 04.00-00.00 välisenä aikana vaikka olin vapaalla ja pommitteli viesteillä, eli siis et tule periaatteessa koskaan olemaan töistä vapaana. Aina joudut vapaa-ajallasi hoitamaan milloin mitäkin kioskin asioita ja selvittämään muiden virheitä vaikka olisit aivan tavallinen rivityöntekijä.
Kirjallisia varoituksia rapsahtelee syyttä, varoituksena siitä, jos olet yhtään "hankala" eli pidät kiinni työntekijän oikeuksista mitkä ovat tavallisia asioita muilla työpaikoilla, esim. vessassa käynti. Jos mainitset sanallakaan tauoista tai työajoista niin kauppias kertoo johdolle ja he miettivät yhdessä tavan kukistaa sinut hiljaiseksi. Kuulostaa naurettavalta, mutta valitettavan totta. Kerran työntekijä joutui virtsaamaan kassalla jätesäkkiin, kun meillä oltiin 8.5h yksin vuorossa ja samalla teit tilaukset, laskit viikkoinventaarion, teit pullat ja leivät ym, keitit kahvia jatkuvalla syötöllä, hoidat kassan, palvelet asiakkaita, täytät hyllyjä... Kioskia EI SAA sulkea, koska se näkyy myynneissä. Saat sanomista jos laitat oven kiinni edes pariksi minuutiksi.
Työ on vaarallista eikä ketju suojele millään tavalla. Itse joutuu maksamaan jos sinut ryöstetään. Ärrällä on vaarallisimmat asiakkaat, minulla on käynyt mm. mies kenellä oli viidakkoveitsi repussa. Vakioasiakas. Monta kertaa käyty käsiksi ja ärrällähän sinä työskentelet yksin. Vartijat tulee jos tulee, silloin kun ehtii. Ryöstöjä ja varkauksia on todella, todella usein. Paska työpaikka, aivan joka tavalla, ei todellakaan ole sen arvoista että jotain käy.
R-kioski on täysin uppoava laiva enkä voisi suositella moista puljua edes pahimmalle viholliselleni.

Älkää vaan menkö kyseiseen puljuun. Kolme vuotta kestin kunnes en enää vain pystynyt, en sitten millään.
Työntekijänä R-Kioskilla sinulla ei ole mitään oikeuksia. Ei taukoihin, oikeelliseen palkkaan, työterveyteen tai sairaslomiin. Meillä ei ollut edes lakisääteistä työterveyttä, vaan käynnit tehtiin omalla kustannuksella terveysasemalla omalla ajalla.
Minulle neiti kauppias soitteli jatkuvasti klo 04.00-00.00 välisenä aikana vaikka olin vapaalla ja pommitteli viesteillä, eli siis et tule periaatteessa koskaan olemaan töistä vapaana. Aina joudut vapaa-ajallasi hoitamaan milloin mitäkin kioskin asioita ja selvittämään muiden virheitä vaikka olisit aivan tavallinen rivityöntekijä.
Kirjallisia varoituksia rapsahtelee syyttä, varoituksena siitä, jos olet yhtään "hankala" eli pidät kiinni työntekijän oikeuksista mitkä ovat tavallisia asioita muilla työpaikoilla, esim. vessassa käynti. Jos mainitset sanallakaan tauoista tai työajoista niin kauppias kertoo johdolle ja he miettivät yhdessä tavan kukistaa sinut hiljaiseksi. Kuulostaa naurettavalta, mutta valitettavan totta. Kerran työntekijä joutui virtsaamaan kassalla jätesäkkiin, kun meillä oltiin 8.5h yksin vuorossa ja samalla teit tilaukset, laskit viikkoinventaarion, teit pullat ja leivät ym, keitit kahvia jatkuvalla syötöllä, hoidat kassan, palvelet asiakkaita, täytät hyllyjä... Kioskia EI SAA sulkea, koska se näkyy myynneissä. Saat sanomista jos laitat oven kiinni edes pariksi minuutiksi.
Työ on vaarallista eikä ketju suojele millään tavalla. Itse joutuu maksamaan jos sinut ryöstetään. Ärrällä on vaarallisimmat asiakkaat, minulla on käynyt mm. mies kenellä oli viidakkoveitsi repussa. Vakioasiakas. Monta kertaa käyty käsiksi ja ärrällähän sinä työskentelet yksin. Vartijat tulee jos tulee, silloin kun ehtii. Ryöstöjä ja varkauksia on todella, todella usein. Paska työpaikka, aivan joka tavalla, ei todellakaan ole sen arvoista että jotain käy.
R-kioski on täysin uppoava laiva enkä voisi suositella moista puljua edes pahimmalle viholliselleni.
Siis mitä... Itse joutuu maksamaan jos kioski ryöstetään? Voiko mitenkään olla mahdollista? :eek::eek::eek:en taidakaan sitten hakea...

Yleisneuvona ihan jokaiseen työpaikkaan ja jokaiselle työntekijälle, että älkää suostuko kiusatuksi tai pompotettavaksi. Älkää myöskään ryhtykö hankalaksi, mutta tietäkää oikeutenne ja pitäkää niistä kiinni! Esimerkiksi nyt joku vessatauko kun olette yksin töissä. Laittakaa ovi lukkoon ja käykää vessassa. Älkää vetkutelko siellä älkääkä käykö siellä tunnin välein ihan vaan periaatteesta koska paskaduuni, mutta kun hätä on, niin menkää. Jos siitä tulee sanomista, niin sitten tulee. Teillä oikeus käydä vessassa.

R-kioskit taitavat aika pitkälti olla yrittäjävetoisia paikkoja ja yrittäjät ovat kovassa paineessa eivätkä varmaan aina ihan täysin selvillä siitä mikä on asiallista ja mikä ei. Sieltä voi tulla kaikenlaista paskaa, joka ei teille työntekijänä kuulu tai ole asiallista. Älkää suostuko sellaiseen. Tehkää pelisäännöt selväksi puolin ja toisin. Edelleen olematta sen kummemmin hankala tyyppi, mutta avoimesti keskustellen.

Palkkauksesta ja muista en tiedä, mutta olettaisin kaupanalan työehtosopimuksen olevan yleissitovana käytössä. Sieltä selviää palkkaus ja tauot ja lisät.

Yhteistyössä