Paljonko pyydän duploista kirpparilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Forgetmenot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Forgetmenot

Vieras
Heips,

on tullut aika luopua duploista, joita löytyy ehkä jätesäkillinen. En ole yhtään seurannut, millaisissa hinnoissa pyörivät. Mitähän niistä on realistista pyytää? Jos tekisi vaikka pieniä muovipussillisia, joihin tulisi esim. parikymmentä peruspalikkaa. Sitten on jotain erityisduploja myös, esim. Puuha Pete-hahmoja.

Jos haluat niistä eroon niin ei kannata yrittää kiskoa liikaa. Kirpparilla näkee tosi usein pikkupussillisia joissa on tyyliin 10 peruspalikkaa ja hinta 5 euroa. Kyllä se on aika paljon muutamasta käytetystä palikasta.

Erikoisempiin nyt voi hieman laittaa hintaa enemmän.

Riippuu niin paljon mitä legoja. Erikoisemmat isot voi myydä vaikka erikseen. Pääsääntöisesti liian kalliilla myydään, tai ainakin ne roikkuu hyllyillä pitkään. Itse olen ostanut isoja minigrip pussillisia (oisko kaks litraa) n. 8-10 euron hintaan, ja niihin on peruspalikoiden lisäksi sisältynyt jotain erikoisjuttua, esim. postilaitoksen osat jne.

OK, kiitokset! Pääasiallinen tarkoitus on päästä noista eroon mutta FB:n kirppispalstalla osui pari duploilmoitusta silmiin ja minusta ne oli kyllä yllättävän kalliita, mutta kyllä niille näkyi olevan huutajia. Nyt kun ehdin tässä välissä inventoimaan niin onhan tuolla kaikkia erikoisjuttuja, eläintarhaa, paloasemaa, numerolegoja jne. Taidan laittaa ne kokeeksi vähän kalliimmalla mutta peruspalikat sitten edukkaissa ja isoissa pusseissa.

Duploista saa kyllä aika paljonkin käytettyinä. Itse esim. ostin poliisiaseman (sis useamman auton ja ukon) 20€:lla ja uutenahan ne maksaa lähemmäs satasta (isot setit).

Legot kun ei mee mikskään, niin kyllä niistä voi hyvin pyytää kohtuu hinnan, koska ne maksaa uutena todella paljon.. Mut täällä nyt tunnetusti kaikki pitäis saada ilmaseks.

Itse lasken sopivaksi hinnaksi hyväkuntoisille peruspalikoille 0,10-0,20€/kpl ja erikoisille osille 0,50€ ylöspäin. Mielestäni palikat olisi hyvä myydä peruspalikkapusseina ja erikoiset osat erikseen sopivalla kokonaisuudella.

Itsellä haussa jatkuvasti pelkät peruspalikat, mutta aina kylkiäisiksi on mukaan laitettu erikoispaloja. Erikseen olen ostanut esim. eläimiä ja aitaosia. Monet myytävänä olleet pussukat olen jättänyt väliin, koska kymmenen koiran, kanin ja viidentoista oven jälkeen en näe lapsilla olevan tarvetta näille osille.

Kaupassa tarjouksessa olevan duplo-paketin palojen hinnaksi tulee yleensä 0,25€.