Paljonko pisteitä saatte tästä testistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
26, eikä nyt ole edes niin paha vaihe kuin yleensä. Mutta parempaan päin menossa, se on tärkeintä.

Ja nää molemmat, sekä tukiaseman että ap:n linkittämä testi ovat yhtä virallisia, lääkärit käyttävät molempia. Mäkin joudun täyttämään usein molemmat testit lääkärillä peräkkäin.

Suuntaa-antaviahan nää vain on, jos tulee korkeat pisteet niin voi epäillä masennusta. Ja sit kun tekee monesti, niin ajan mittaan voi nähdä suuntaa, et onko paranemassa vai huononemassa.

No en ihan pohjia vetänyt, sain tuosta 22 pistettä ja Tukiaseman testistä tuli tulokseksi että olen masentunut. Mun on vain jotenkin vaikea sulattaa tätä, piti oikein kysyä mitä muut tuosta testistä saa...

Testin mukaan olet vakavasti masentunut. Jos tunnistat itsessäsi masennuksen oireita, voit keskustella asiasta oman lääkärisi tai terveydenhoitajasi kanssa. Masennuksesta ja sen oireista löytyy artikkeli sivuiltamme. Kartoita elämästäsi positiivisia asioita ja nauti niistä. Jos sinulla on huolia ja murheita, jaa ne omaisten tai ystävien kanssa. Muista että erilaiset terveys ja mielenterveyspalvelut ovat käytettävissäsi.

:o
Sait 25 DEPS-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että podet masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

DEPS-seulan pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään DEPS-seulan antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus. Lääkärien kokemukset ovat osoittaneet, että jos on saanut DEPS-seulassa 12 pistettä tai enemmän, keskimäärin joka toisessa tapauksessa kysymyksessä on ollut diagnostisoitava masennus. Yleisesti ottaen depression todennäköisyyden on todettu kasvaneen DEPS-pistemäärän kasvaessa.

Jos arvelet, että sinulla on masennus, käänny lääkärin puoleen. Masennus eli depressio on yleinen psyykkinen häiriö, jonka hoitoon on tehokkaita menetelmiä.

:ashamed: höh..

Ei yllättävää, että tukiaseman tulos kertoo, et oon kohtalaisen masentunut

Tuota testiä ne teetti "hullujenhuoneella" mulle...
Mut siitä pysty ite jo laskee pisteetkin

Todella vaikeasta masennuksesta kummiskin jo kohtalaiseen masennukseen :D

Heh heh he hee. 11 pistettä tipahti. Oiskohan mahdollista, että johtuu näitä himpatin raskaushormoneista? Arvatkaa väsyttääkö, arvatkaa jaksaako tehdä mitään kun on koko ajan huonohko olo, arvatkaa heitteleekö mielialat?!!!

Yhteistyössä