Paljonko palkkaa lastenhoitajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cukkis

Vieras
Paljonko maksaisitte 15 vuotiaalle tytölle kun käy hoitamassa 1,5v pari tuntia ja se aika on pääsääntöisesti ulkoilua.

Entäs onko sama palkka jos sama aika ja lapsia olisi kolme 5,3 ja 1 vuotiaat?

mä itse aikoinani hoidin paljon lapsia.... tuntitaksa oli 25 mk + femma jokaisesta lisälapsesta per tunti... vanhaa tietoa ja markka-aikaa... pitää varmaan muistaa miten euro on vaikuttanut kaikkiin hintoihin, et mitenköhän tässäkin... =)

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
Mä olen miettinyt että maksaisin 10? parista tunnista. Onko muka liian vähän? Huh huh, kyllä kaikki on kallista.

No ei mun mielestä...meille siis tulee tyttö joka arkipäivä 2-8 tuntia. Ja maksetaan siks toi 8? kun ei hakenut kesätöihin..

Mä sain aikanani muistaakseni 5 e tunti ja oli myös MLL sama hinta, jos sitä kautta olin. Riippumatta lasten lukumäärästä. Tosin siihen ei sit kuulunut muuta, kun lapsen vahtiminen.

Me ollaan myös just pohtimassa mitä pitäis maksaa lastenhoitajalle. Hoitaja on 17 vuotias tyttö ja lapset on vilkkaat 2 ja 4 vuotiaat pojat. Tehtävänä lapsien kanssa leikkiminen ja ruuan antamista. Olen myös itse kotona kun on vauva 1kk, eli hoitajan ei ruokaa tarvi tehdä. Hoitoaika 2-3 päivää viikossa sellaiset 4-5 tuntia. Ja ollaan ajateltu olisko 5? tunti sopiva. Vielä ei olla kysytty riittääkö palkka hoitajalle itselle. Jossain vaiheessa varmaan jää poikien kanssa kahdestaan jos itse lähden asioille, mutta ainakin alkuun olen myös itse kotona.

Me ollaan maksettu hoitajalle/hoitajille 4e/h ja lapset 7v, 4v, 3v ja välillä myös vauva 9kk. Kylläkin kaks 16v tyttöä ollu ja ovat jakaneet tuon summan. Mut yleensä pyöristän vähän ylöspäin. Ovat ite sanoneet tuntitaksansa.

Mieti itse millä hinnalla tekisit. Mutta tuo 5? tunnilta on vähän, ennemmin pari euroa enemmän ja voit olla varma, että saat hoitajan ensi kerrallakin. Lisälapsista maksaisin lisää 1?/h/lapsi.

Yhteistyössä