Paljonko palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen

Vieras
Meille tulossa kesällä naapurin 16-17 kesäinen tyttö "leikittämään ja hoitamaan" lapsiani 3 ja 5 v. Itse siis myös olen kotona silloin ja mies myös, kesällä meinataan tapetoida yläkerta uusiksi niin lapset pitää olla sillä välin jaloista pois. Paljonko tytölle maksaisi palkkaa? hoitoa olisi kerrallaan 2-4 h?

Itse maksettiin samanikäiselle naapurintytölle siivouksesta 10 €/h (3-5 tuntia viikossa). Joten lastenhoidosta maksaisin ainakin sen 10 euroa tunnilta.

16-17 -vuotias ei kyllä tiedä rahan arvoa ja tekis varmasti pienemmälläkin palkalla. Ite haluan olla reilu.

Mää en kyllä 10 euroa maksaisi itse. Musta tuntuisi jotenkin huvittavalta maksaa joku 10 e tunnissa, kun itse olen lastenhoitaja ammatiltani ja mun tuntipalkka on 11,58 /h pikkulikka ilman koulutusta sais sit melkein saman kuin mitä itse saan.. Maksa sille toi mll suosittelema reilu 8 euroa, kun tyttö saa ilmeisti teillä syödä ruokaa tms?

meillä naapurin likka sai 5 euroa tunnissa ja jätskit. ja se oli hänen oma palkkatoiveensa. Hirvittää nuo summat et jotkut on maksanut 10-12 euroa tunnilta, ei sen ikäset saa ees mistään mäkkäristä tai hesestä tollasta palkkaa

[QUOTE="mummo";23623896]meillä naapurin likka sai 5 euroa tunnissa ja jätskit. ja se oli hänen oma palkkatoiveensa. Hirvittää nuo summat et jotkut on maksanut 10-12 euroa tunnilta, ei sen ikäset saa ees mistään mäkkäristä tai hesestä tollasta palkkaa[/QUOTE]

Ja se että ¨jos se hoitaja on pimeenä, en maksaisi 5e enempää, tuolla 8e jo saa ihan aikuisen ihmisen niitä lapsia hoitamaan. Hirvittäviä summia lapsenlikoille jotkut maksavat.

ja miettikääs te jotka maksatte 15-17 tunnissa 10-12 euroa, sitten kun he menevät oikeeseen työelämään, ihan pohjalta suurimman osan pitää aloittaa, ei siellä tuntipalkat tuota luokkaa todellakaan ole.
Esim. Itse aloitin hesburgerilla ja palkka oli tunnilta 7,29€ eli ihan helvetin huono. Kun nyt maksatte tuota 10-12 euroa ni on iso pudotus todellisuuteen teidän hoitsuilla!

En minäkään 10 euroa maksaisi lukiolaistytölle. Mielestäni 5€/h on jo tosi hyvä palkka, kun eihän hän joudu siitä edes veroja maksamaan koska todennäköisesti ei tienaa yli 2000€/vuosi.

[QUOTE="hoitsu";23623774]Mää en kyllä 10 euroa maksaisi itse. Musta tuntuisi jotenkin huvittavalta maksaa joku 10 e tunnissa, kun itse olen lastenhoitaja ammatiltani ja mun tuntipalkka on 11,58 /h pikkulikka ilman koulutusta sais sit melkein saman kuin mitä itse saan.. Maksa sille toi mll suosittelema reilu 8 euroa, kun tyttö saa ilmeisti teillä syödä ruokaa tms?[/QUOTE]

ja sun virallinen palkkasi kerryttää myös lomia, eläkettä, sulla on vakuutukset, työterveyshuolto yms.... eli työnantajalle se sun tuntipalkka maksaa melkein tuplaten. Siihen nähden ei minusta se 10e/h ei ole mitenkään paha.

ja sun virallinen palkkasi kerryttää myös lomia, eläkettä, sulla on vakuutukset, työterveyshuolto yms.... eli työnantajalle se sun tuntipalkka maksaa melkein tuplaten. Siihen nähden ei minusta se 10e/h ei ole mitenkään paha.

Toki työnantajalle tulee kustannuksia. Mutta eiköhän nuo eläkemaksut ja verot makset siitä palkasta. Eli käteenjäävä palkka ei ole edes tuota 10 euroa tunnissa.

[QUOTE="vieras";23624059]Mutta kannattaako itse alle 12e/h tienaavan maksaa lapsensa hoidosta enemmän kuin oma palkka on?[/QUOTE]

Miksi ei? Jos tarvitset lastenhoitoa, varsinkin satunnaisesti, niin miksi siitä ei voi sitten maksaa kunnon palkkaa? Vai pitääkö aina olla mittarina se, että mitä itse tienaa? Että jos minä itse tienaan 10e/h ja haluan mennä miehen kanssa elokuviin ja pizzalle, niin siitä 3h hoidosta olisi jotenkin älyttömän väärä maksaa 40e? Ja ihan siitä syystä, että oma liksani nyt sattuu olemaan niin pieni??? KYllä mä arvostaisin sitä, että lapsilikka pääsisi meille vaikka lauantaina ja saisin sen toivomani vapaa-ajan. En tajua, miksi hänen pitäisi suostua siihen jollain 15eurolla.....

Miksi ei? Jos tarvitset lastenhoitoa, varsinkin satunnaisesti, niin miksi siitä ei voi sitten maksaa kunnon palkkaa? Vai pitääkö aina olla mittarina se, että mitä itse tienaa? Että jos minä itse tienaan 10e/h ja haluan mennä miehen kanssa elokuviin ja pizzalle, niin siitä 3h hoidosta olisi jotenkin älyttömän väärä maksaa 40e? Ja ihan siitä syystä, että oma liksani nyt sattuu olemaan niin pieni??? KYllä mä arvostaisin sitä, että lapsilikka pääsisi meille vaikka lauantaina ja saisin sen toivomani vapaa-ajan. En tajua, miksi hänen pitäisi suostua siihen jollain 15eurolla.....

Kyllähän ne teinit osaa kieltäytyä myös, ei ne lauantai iltana lähde 15 eurolla vahtimaan, ellei niillä oikeasti rahan tarve ole suuri. Mutta nyt varmaan aloittaja puhui arki-illoista milloin lapsia leikitettäisiin.

Ottaisin selvää paljonko koulutettu lastenhoitaja saa palkkaa ja vähentäisin siitä sen 10%. Näin töimitaan töissäkin, hyvä palkkahan se on teinille jos ei tarvitse sitä edes veroja maksaa!

Ei palkansaaja maksa työnantajan kustannuksia (sosiaalimaksut ymv.) joten miks niitä pitäisi maksaa lapsenvahdillekkaan? Ja miksi pitäisi opastaa lapsia (alaikäinen on lapsi vielä mielestäni) tekemään töitä pimeesti? 5€ tunti on mielestäni ihan hyvin, varsinkin jos ei ole mitään koulutusta/ammattitaitoa hommaan..

Aloittaja olen. Olisko teidän mielestä hyvä ehdottaa naapurin tytölle että emme maksaisikaan palkkaa ollenkaan, vaan hän saisi autokoulun ajaa puoleen hintaan? Mieheni omistaa autokoulun. Kesällä hän on ajokoulua muutenkin aloittamassa

Yhteistyössä