Paljonko palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen

Vieras
Meille tulossa kesällä naapurin 16-17 kesäinen tyttö "leikittämään ja hoitamaan" lapsiani 3 ja 5 v. Itse siis myös olen kotona silloin ja mies myös, kesällä meinataan tapetoida yläkerta uusiksi niin lapset pitää olla sillä välin jaloista pois. Paljonko tytölle maksaisi palkkaa? hoitoa olisi kerrallaan 2-4 h?

Itse maksettiin samanikäiselle naapurintytölle siivouksesta 10 €/h (3-5 tuntia viikossa). Joten lastenhoidosta maksaisin ainakin sen 10 euroa tunnilta.

16-17 -vuotias ei kyllä tiedä rahan arvoa ja tekis varmasti pienemmälläkin palkalla. Ite haluan olla reilu.

Mää en kyllä 10 euroa maksaisi itse. Musta tuntuisi jotenkin huvittavalta maksaa joku 10 e tunnissa, kun itse olen lastenhoitaja ammatiltani ja mun tuntipalkka on 11,58 /h pikkulikka ilman koulutusta sais sit melkein saman kuin mitä itse saan.. Maksa sille toi mll suosittelema reilu 8 euroa, kun tyttö saa ilmeisti teillä syödä ruokaa tms?

meillä naapurin likka sai 5 euroa tunnissa ja jätskit. ja se oli hänen oma palkkatoiveensa. Hirvittää nuo summat et jotkut on maksanut 10-12 euroa tunnilta, ei sen ikäset saa ees mistään mäkkäristä tai hesestä tollasta palkkaa

[QUOTE="mummo";23623896]meillä naapurin likka sai 5 euroa tunnissa ja jätskit. ja se oli hänen oma palkkatoiveensa. Hirvittää nuo summat et jotkut on maksanut 10-12 euroa tunnilta, ei sen ikäset saa ees mistään mäkkäristä tai hesestä tollasta palkkaa[/QUOTE]

Ja se että ¨jos se hoitaja on pimeenä, en maksaisi 5e enempää, tuolla 8e jo saa ihan aikuisen ihmisen niitä lapsia hoitamaan. Hirvittäviä summia lapsenlikoille jotkut maksavat.

ja miettikääs te jotka maksatte 15-17 tunnissa 10-12 euroa, sitten kun he menevät oikeeseen työelämään, ihan pohjalta suurimman osan pitää aloittaa, ei siellä tuntipalkat tuota luokkaa todellakaan ole.