Paljonko ottaisit lainaa meidän nettotuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velkavanki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velkavanki

Vieras
3800e saadaan miehen kans yhteensä palkkaa yms. kuukaudessa käteen, 1 lapsi meillä, paljonko ottaisit meidän tuloilla asuntolainaa? miehellä vakityö, mulla määräaikaisia peräperään

meillä tulot yhteensä jotai 4000.. yksi lapsi myös meillä. juuri otettiin asuntolaina 205000 ja todella tarkasti laskettiin että pärjätään hyvin taloudellisesti=) miehellä vakityö ja mulla kans nuita määräaikaisia..

Sellaisen summan, jonka maksuerät pystytte maksamaan, vaikka korot tuplaantuisi. Tarvittaessahan voi lyhentää sitten enemmänkin ajoittain, jos siltä tuntuu.

Netistä löytyy useampia laskureita.

Ottaisin lainaa siten, että max. 40 % tuloista (n. 1500 euroa) menee yhteensä asumiseen (huomioiden laina, korot, yhtiövastike tms., kiinteistövero, jätehuolto, sähkö ym.).

175 000e pohdiskelin, kk maksettais n. 1000e lainaa takaisin 20-vuotta, nyt maksetaan alle 100 000e lainaa 550e kk takaisin ja ylimääräistä jää 1000e kk ainakin jolla sit rempataan vanhaa, haluaisin niin uuden talon ettei tarvis elää ikuisuus projektissa, mietin vaan et onkohan toi lainasumma ihan kauhean ylimitoitettu meille...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
175 000e pohdiskelin, kk maksettais n. 1000e lainaa takaisin 20-vuotta, nyt maksetaan alle 100 000e lainaa 550e kk takaisin ja ylimääräistä jää 1000e kk ainakin jolla sit rempataan vanhaa, haluaisin niin uuden talon ettei tarvis elää ikuisuus projektissa, mietin vaan et onkohan toi lainasumma ihan kauhean ylimitoitettu meille...

No mä en kyllä ottais tollasta lainaa, mutta me ollaankin vähän vellihousuja näissä asioissa. Olet laskentut varmaan kohtuullisen alhaisilla koroilla tuon uuden lainan erät. Kannattaa varmuuden vuoksi kokeilla vaikka noin 6-7 % koroilla, että miltä näyttää ja pystyisikö maksamaan yhden tuloilla. Niitä määräaikaisuuksia kun nykyään on vähän katkolla...

maksimissaan 150 000?
meillä suht samat nettotulot ja myös yksi lapsi...
molemmilla vakityöt...
me oltais saatu lainaa maksimissaan se 150 000? mut sitte otettiin vain 125 000? kun ei enempää tarvittu...

Yhteistyössä