Paljonko on vuoden vedenkulutus perheessänne

meillä on 3. Ja tasauslaskun mukaan 90 kuutiota vuodessa

+ että kestovaippaillaan. mainitsin siksi, että ei toi veden lutraus mahdottoman suurelta tunnu ottaen huomioon millasia ennakkoluuloja monella on vaippapyykin määrästä
 
Vesilaitoksella töissä
Alkuperäinen kirjoittaja viivin:
Minkälainen asumistyyppi ja paljonko on populaa?

Me vähän hätkähdettiin meidän kulutusta, neljä henkeä ja 139 kuutiota vuodessa :eek: . Nyt täytyy tarkistaa kulutustottumuksia.
Itseasiassa suomalaisen keskimääräinen vedenkulutus on 50 m3/v. Joten teidän kulutushan ei ole edes keskiarvoa. Hyvähän se on kuitenkin tottumuksiaan tarkastella...
 
näin meillä
127 kuutioo ja n. 69 litraa vuorokaudessa per nuppi ja meitä on 5 ja rivaris asutaan.
meillä oli alhaisin veden kulutus tällä aluellaa. Mä vaan ihmeten miten hitos voi olla. Meillä pestää pyykkiä joka päivä koneellinen, tiskikone käy joka toinen pvä, mä käyn suihkussa 2 kertaa päivässä ja isäntä kerran ja muksut 3 kertaa viiikossa.




Henkilön keskimääräinen veden kulutus on vuorokaudessa 170 litraa kerrostalossa, 150 litraa rivitalossa ja 135 litraa omakotitalossa.
 
vieras
Pojalla oli tässä syksyllä läksynä ottaa selvää paljonko perheessä kulutetaan vettä hlö/pv. Keskiarvo oli n 130 l hlö/pv. Meillä se oli n 94 l. Meitä on 8 ja asutaan omakotitalossa. En tuosta jaksa alkaa laskemaan paljonko tulee vuodessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Ei mitään. Meillä on kaksi omaa kaivoa.
Kuluuhan sitä vettä vaikka se tulis omasta kaivostakin :)

Meillä n. 5 m3/kk eli 60 m3/vuosi ja 2 aikuisen talous. Niin ja siis okt, 105 m2 ja koiruus kuuluu myös pakettiin.
Äh, no niinpä tietenkin. Taisin ajatella varmaan vesimaksuja... Joo, seli seli Saiccu :D :saint:

 
vxyz
5 henkinen perhe 126 m3 vuodessa, ei meillä sitten niin kauheasti taida mennäkään, kun kuvittelin, kun aloin googlailemaan vedenkulutusta ja löysin tällaisen vanhan keskustelun.
 
gfhfj
Meillä 3 henkeä (2 aikuista ja 1 lapsi) ja 120-neliöinen, 1960-luvulla rakennettu omakotitalo. 82 kuutiota oli viimeisin vuosikulutus. Olen vähän yllättynyt kulutuksen suuruudesta sen vuoksi että olemme mielestämme hyvin säästäväisiä veden suhteen.
 

Yhteistyössä