paljonko on työmarkkinatuki!!! entiä onko mun pakko siirtyä työkkärin rahoille,kun kht:llä ei elä!

vieras
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/200701124346EH?OpenDocument

Työmarkkinatuen määrä

Työmarkkinatuki on 25,63 euroa päivässä, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa.Tukea korotetaan huollettavina olevien alle 18-vuotiaiden lasten perusteella. Lapsikorotus on
- yhdestä lapsesta 4,86 euroa päivässä,
- kahdesta lapsesta yhteensä 7,13 euroa päivässä ja
- kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,19 euroa päivässä.

Ilman lapsikorotuksia työmarkkinatuen suuruus on keskimäärin 551 e/kk (21,5 x 25,63 euroa).

Työmarkkinatuki on veronalaista tuloa, josta peritään 20 %:n ennakonpidätys tai sosiaalietuuden verotusta varten annetun muutosverokortin mukainen ennakonpidätys.

Omat tulosi vähentävät aina työmarkkinatukea.

Puolisosi tulot vaikuttavat työmarkkinatuen suuruuteen. Myös vanhempiesi tulot otetaan huomioon, jos et ole täyttänyt työssäoloehtoa ja asut vanhempiesi kanssa samassa taloudessa.

Tarveharkintaa puolison tai vanhempien tulojen perusteella ei kuitenkaan sovelleta silloin, kun työmarkkinatukea maksetaan työvoimakoulutuksen, työharjoitteluun tai vastaaviin työvoimapoliitisiin toimenpiteisiin tai kuntouttavaan työtoimintaan osallistumisen ajalta.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
ei vaikuta miehen tulot mut ei se kyl montaa kymppiä isompi oo.
millos siihen on lakannu miehen tulot vaikuttamasta?
kyllä työmarkkinatukeen vaikuttaa miehen tulot.
suunnitteilla oli kyllä jossain toi että ei vaikuttais mutta ei oo se laki vielä läpi menny.
 
lilli
joo ei se taida olla kun jotain 400e puhtaana. etkö kuulu liittoon? vai onko päivät jo täysii? mie ainakin saan liitosta 1000e kuussa vaikka vaarana onkin aina et joutuu töihin..
 
lilli
kannattais kuulua liittoon. sais tuplasti enemmän. joo voihan sitä joutuu töihin mut nyt on lama aika niin tuskinpa kamalasti työtarjouksia satelee ja jos töihin joutuu niin voipihan sitä sit vaikka jäädä hoitovapaalle jos on varaa. elelee leveemmon niin kauan kun voi
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
EN KUULU LIITTOON...
Mäkään en kuulu liittoon (joo, tyhmä kun en vaan tajunnu sillon työssäollessa liittyä, turha sitä nyt on enää itkeä ) ja saan tyttömyyspvärahaa johon ei vaikuta miehen tulot. Siis mun työssäoloehto on täyttyny.

Mutta ei oo kummoset tulot. Oonkin tehny sivussa osa-aikatyötä. Tosin sekin nyt loppu. :( Koko ajan pitää yrittää töitä saada, mutta minkäs teet tän laman takia: töitä ei saa ja mä en varsinkaan ku oon raskaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
ei vaikuta miehen tulot mut ei se kyl montaa kymppiä isompi oo.
millos siihen on lakannu miehen tulot vaikuttamasta?
kyllä työmarkkinatukeen vaikuttaa miehen tulot.
suunnitteilla oli kyllä jossain toi että ei vaikuttais mutta ei oo se laki vielä läpi menny.
ensin saa olla ilman tarveharkintaa (eli ilman että miehen tulot vaikuttaa) olisiko jopa noin vuoden ajan, jonka jälkeen otetaan huomioon myös miehen tulot
 

Yhteistyössä