Paljonko on teillä ollut säästöjä, kun ostitte asunnon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunnon ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli säästöjä mieheni kanssa yhteensä 120 000€. Minä 24v ja mies 26v. Ostettiin omakotitalo, jota varten otettiin yli 100 000 € lainaa. :) Ollaan molemmat säästetty ja tehty 15v asti töitä.

[QUOTE="vierailija";29412452]okt 250000 eurolla PK-seudulla? En usko! Tai onko vuokratontti? tai tontti saatu ilmaiseksi?[/QUOTE]

tarkoitin UUSI okt 250000eurolla?

Ensiasuntoa exän kanssa ostettaessa; ei säästöjä ja molempien vanhemmat taksivat oman lapsensa lainaosuuden. Ei mulla tähänkään asuntoon ollut mitään säästöjä, kun lähtö edellisestä tuli niin äkkiä, mutta "porukat" takaisvat siksi aikaa, kun ex maksoi lunastamansa osuuden edellisestä, jonka jälkeen vanhempani sitten jo takauksistaan pääsivätkin. Ja alle sadan tonnin asuntoja molemmat.

Millaiset säästöt teillä on ollut, kun ostitte asuntonne? Oliko se ensiasunto vai ei?
Kauan te olitte säästäneet sitä varten? Paljonko oli asunnon myyntihinta? Oliko lainalla takaajia ja minä vuonna ostitte?

Säästöjä tais olla joku 20 000 euroa ASP-tileille säästettynä alle 2 vuodessa, ensiasunto, ostohinta 121 000, ei takaajia (koska ASP-lainalla suurin osa taattu ja loput valtiontakaukselle), ostettiin 2003.

Avatkaa hyvät ihmiset se ASP-tili niin ei tarvii takaajia kysellä.

Ensiasuntoa ostaessa oli joku 18000 eli 15% asunnon hinnasta.
Ensiasuntoa myydessä käteen jäi noin 75000 joka käytettiin kokonaan uuden asunnon ostoon. Säästöjä oli noin kymmenen tuhatta, niitä ei asuntoon käytetty. Uusi asunto maksoi 235000

Meillä oli miehen kanssa ASP-tilillä 20 000€ säästössä. Säästimme n.2,5 vuotta. Ei takaajia siis. Ensiasunto maksoi 82 000€. Sen myimme myöhemmin mukavalla voitolla ja siitä kertyneen pesämunan käytimme uuden talon rakentamiseen.

Rakentamista varten jouduimme ottamaan 120 000€ velkaa. Emme tarvinneet takaajia.

Ei yhtään, talo ostettiin ja nyt on lähes täysin peruskorjattu.
olisko 5 ikkunaa vaihtamatta, muuten tehty kaikenlaista;
harjakatto, putkiremppa, kylppäriosa lattiavalua myöten jne jne.

Anoppi toimi takaajana jonkin aikaa.

Yhteistyössä