Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:En oo testauttanu ku en oo pitäny tarpeellisena
Eikös Mensan vaatimus nykyisin ole 148...? Eli jonkun verran vielä tuosta TK:n tuloksesta.Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
Painottaa aikapaljon matemaattista puolta. Mulla ainakin matikka ollu aina ihan onneton. :/Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo:Mitä sillä tiedolla tekisin?
Sitä paitsi minusta se testi ei kerro kaikkea ihmisen älykkyydestä...
Näin minäkin muistelen. Älykkyyttä kun on muunkinlaista niin minusta tuo testi ei ole hyvä.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Painottaa aikapaljon matemaattista puolta. Mulla ainakin matikka ollu aina ihan onneton. :/Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo:Mitä sillä tiedolla tekisin?
Niin... Luulisin, että tilanteeni on "parantunut" noista ajoista. Minua kohdeltiin lievästi kehitysvammaisena, siksi koulua edeltävänä aikana testasivat, koska epäilivät, ettei minusta ole kouluun. Aivan ilman preppausta ja lapsinerokursseja omin avuin pääsin tuohon tulokseen. Kenties vuosien opiskelun jne. jälkeen myös taidot soveltaa älyllistä potentiaaliani parantuneet, n'est-ce pas?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Eikös Mensan vaatimus nykyisin ole 148...? Eli jonkun verran vielä tuosta TK:n tuloksesta.Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
No ei todellakaan painota. Mensan testit ovat kuviopäättelytestejä, joissa hyvän tuloksen voi saada kouluttautumatonkin ihminen.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Painottaa aikapaljon matemaattista puolta. Mulla ainakin matikka ollu aina ihan onneton. :/Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo:Mitä sillä tiedolla tekisin?
Logiikka on tavallaan matikan alalaji. Harmi, että Suomessa kaikki opetetaan vaan matikkana. Monissa muissa maissa selkeä jaottelu, että nyt on aritmetiikan tunti, nyt on geometriaa jne.Alkuperäinen kirjoittaja ei niin älykäs:No ei todellakaan painota. Mensan testit ovat kuviopäättelytestejä, joissa hyvän tuloksen voi saada kouluttautumatonkin ihminen.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Painottaa aikapaljon matemaattista puolta. Mulla ainakin matikka ollu aina ihan onneton. :/Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo:Mitä sillä tiedolla tekisin?
Mä luulin, ettei niitä voi harjoitella harjoittamalla älyä yleisesti, vaa niitä voi harjoitella ainoastaan tekemällä juuri niitä tehtäviä... Tai siis, ootko tehny niitä Mensan piste-juttuja? Minkälaisilla testeillä tuo 135 testattiin?Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:Niin... Luulisin, että tilanteeni on "parantunut" noista ajoista. Minua kohdeltiin lievästi kehitysvammaisena, siksi koulua edeltävänä aikana testasivat, koska epäilivät, ettei minusta ole kouluun. Aivan ilman preppausta ja lapsinerokursseja omin avuin pääsin tuohon tulokseen. Kenties vuosien opiskelun jne. jälkeen myös taidot soveltaa älyllistä potentiaaliani parantuneet, n'est-ce pas?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Eikös Mensan vaatimus nykyisin ole 148...? Eli jonkun verran vielä tuosta TK:n tuloksesta.Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
Mulle tehtiin se testi kaksi kertaa, koska eivät meinanneet uskoa tuloksia. Oli siinä niitä kuviopäättelyjuttuja, mutta myös sanallista puolta ja muuta vastaavaa. Älä huoli, olen keskustellut asiasta sen verran monen kanssa, että mulla on ihan hyvät mahikset vaikka minne. Jos nyt sitten itse katson tarpeelliseksi.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mä luulin, ettei niitä voi harjoitella harjoittamalla älyä yleisesti, vaa niitä voi harjoitella ainoastaan tekemällä juuri niitä tehtäviä... Tai siis, ootko tehny niitä Mensan piste-juttuja? Minkälaisilla testeillä tuo 135 testattiin?Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:Niin... Luulisin, että tilanteeni on "parantunut" noista ajoista. Minua kohdeltiin lievästi kehitysvammaisena, siksi koulua edeltävänä aikana testasivat, koska epäilivät, ettei minusta ole kouluun. Aivan ilman preppausta ja lapsinerokursseja omin avuin pääsin tuohon tulokseen. Kenties vuosien opiskelun jne. jälkeen myös taidot soveltaa älyllistä potentiaaliani parantuneet, n'est-ce pas?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Eikös Mensan vaatimus nykyisin ole 148...? Eli jonkun verran vielä tuosta TK:n tuloksesta.Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
Mietin vaa, että ku todennäköisyys saada korkeampi pistemäärä tuossa laskee eksponentiaalisesti, niin noin korkeilla pisteillä ku mennään...