Paljonko on sun ÄO?

  • Viestiketjun aloittaja nenniina
  • Ensimmäinen viesti
nimetön harmaa
Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:
Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
Eikös Mensan vaatimus nykyisin ole 148...? Eli jonkun verran vielä tuosta TK:n tuloksesta.
 
Rukoilijasirkka
Riippuu testistä. joskus huononpi ja joskus parempi. Jostain tieteen kuvalehden nettitestistä sain joskus 142. lieneekö hyvä tuuri, koska joskus saan ihan huonoja tuloksia myös.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo:
Mitä sillä tiedolla tekisin?
Sitä paitsi minusta se testi ei kerro kaikkea ihmisen älykkyydestä...
Painottaa aikapaljon matemaattista puolta. Mulla ainakin matikka ollu aina ihan onneton. :/
 
ei tietoo
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo:
Mitä sillä tiedolla tekisin?
Sitä paitsi minusta se testi ei kerro kaikkea ihmisen älykkyydestä...
Painottaa aikapaljon matemaattista puolta. Mulla ainakin matikka ollu aina ihan onneton. :/
Näin minäkin muistelen. Älykkyyttä kun on muunkinlaista niin minusta tuo testi ei ole hyvä.
 
nimetön harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:
Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
Eikös Mensan vaatimus nykyisin ole 148...? Eli jonkun verran vielä tuosta TK:n tuloksesta.
Niin... Luulisin, että tilanteeni on "parantunut" noista ajoista. Minua kohdeltiin lievästi kehitysvammaisena, siksi koulua edeltävänä aikana testasivat, koska epäilivät, ettei minusta ole kouluun. Aivan ilman preppausta ja lapsinerokursseja omin avuin pääsin tuohon tulokseen. Kenties vuosien opiskelun jne. jälkeen myös taidot soveltaa älyllistä potentiaaliani parantuneet, n'est-ce pas?
 
joo
omani on psykologi testannut 16veenä ja tulos yli 120. Poikani on 149 ja testaajana psykologi (9veenä koulussa, koulun suosituksesta).
Molemmat olemme alisuoriutujia, mutta onnellisia sellaisia :)
 
ei niin älykäs
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo:
Mitä sillä tiedolla tekisin?
Sitä paitsi minusta se testi ei kerro kaikkea ihmisen älykkyydestä...
Painottaa aikapaljon matemaattista puolta. Mulla ainakin matikka ollu aina ihan onneton. :/
No ei todellakaan painota. Mensan testit ovat kuviopäättelytestejä, joissa hyvän tuloksen voi saada kouluttautumatonkin ihminen.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ei niin älykäs:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo:
Mitä sillä tiedolla tekisin?
Sitä paitsi minusta se testi ei kerro kaikkea ihmisen älykkyydestä...
Painottaa aikapaljon matemaattista puolta. Mulla ainakin matikka ollu aina ihan onneton. :/
No ei todellakaan painota. Mensan testit ovat kuviopäättelytestejä, joissa hyvän tuloksen voi saada kouluttautumatonkin ihminen.
Logiikka on tavallaan matikan alalaji. Harmi, että Suomessa kaikki opetetaan vaan matikkana. Monissa muissa maissa selkeä jaottelu, että nyt on aritmetiikan tunti, nyt on geometriaa jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:
Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
Eikös Mensan vaatimus nykyisin ole 148...? Eli jonkun verran vielä tuosta TK:n tuloksesta.
Niin... Luulisin, että tilanteeni on "parantunut" noista ajoista. Minua kohdeltiin lievästi kehitysvammaisena, siksi koulua edeltävänä aikana testasivat, koska epäilivät, ettei minusta ole kouluun. Aivan ilman preppausta ja lapsinerokursseja omin avuin pääsin tuohon tulokseen. Kenties vuosien opiskelun jne. jälkeen myös taidot soveltaa älyllistä potentiaaliani parantuneet, n'est-ce pas?
Mä luulin, ettei niitä voi harjoitella harjoittamalla älyä yleisesti, vaa niitä voi harjoitella ainoastaan tekemällä juuri niitä tehtäviä... Tai siis, ootko tehny niitä Mensan piste-juttuja? Minkälaisilla testeillä tuo 135 testattiin?

Mietin vaa, että ku todennäköisyys saada korkeampi pistemäärä tuossa laskee eksponentiaalisesti, niin noin korkeilla pisteillä ku mennään...
 
nimetön harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön harmaa:
Olin 6-vuotias, testauspaikkana terveyskeskus, psykologi testaajana. Tulos 135. Olen miettinyt käymistä Mensan testissä, ilmeisesti ois mahikset päästä sinne. En vaan ole vielä tohtinut, tyydyn tähän lahjakas-diagnoosiin.
Eikös Mensan vaatimus nykyisin ole 148...? Eli jonkun verran vielä tuosta TK:n tuloksesta.
Niin... Luulisin, että tilanteeni on "parantunut" noista ajoista. Minua kohdeltiin lievästi kehitysvammaisena, siksi koulua edeltävänä aikana testasivat, koska epäilivät, ettei minusta ole kouluun. Aivan ilman preppausta ja lapsinerokursseja omin avuin pääsin tuohon tulokseen. Kenties vuosien opiskelun jne. jälkeen myös taidot soveltaa älyllistä potentiaaliani parantuneet, n'est-ce pas?
Mä luulin, ettei niitä voi harjoitella harjoittamalla älyä yleisesti, vaa niitä voi harjoitella ainoastaan tekemällä juuri niitä tehtäviä... Tai siis, ootko tehny niitä Mensan piste-juttuja? Minkälaisilla testeillä tuo 135 testattiin?

Mietin vaa, että ku todennäköisyys saada korkeampi pistemäärä tuossa laskee eksponentiaalisesti, niin noin korkeilla pisteillä ku mennään...
Mulle tehtiin se testi kaksi kertaa, koska eivät meinanneet uskoa tuloksia. Oli siinä niitä kuviopäättelyjuttuja, mutta myös sanallista puolta ja muuta vastaavaa. Älä huoli, olen keskustellut asiasta sen verran monen kanssa, että mulla on ihan hyvät mahikset vaikka minne. :) Jos nyt sitten itse katson tarpeelliseksi.

Toisaalta se antaisi selityksen sille, miksi minua pidettiin lapsena niin kummallisena. Ja miksi edelleenkään en koe yhteyttä ihmisten kanssa. Samanlaisia mieli(puoli)henkilöitä ei niin herkästi kohtaa.
 
156 Eurooppalainen testi, 139 Mensan testi (molemmat pari kevättä sitten). En siis ole mikään nero, mutta huomasihan tuon jo Mensan testitilanteessa, kun sähläsin eri osioiden vastauslomakkeiden kanssa oikein huolella. :D
 

Yhteistyössä