Paljonko on myyjän palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myyjäksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olin kassalla duunissa 2 vuotta osa-aikaisena muun duunin ohella, yo-merkonomikoulutukseltani ja palkka oli 10,45 loppuajasta... + lisät, arkisin iltalisä 3,80/tunti ja lauantaisin yhden jälkeen 4,98/tunti.

Alkuperäinen kirjoittaja mamski:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
harjottelijanpalkka on 7,82e. Iltalisä 3,89(?)e ja la-lisä 4,98e. Ensimmäisen vuoden myyjän myyjän palkka on 8,70e. nousee joka vuosi.

kauan tota harjottelijan palkkaa saa pitää?siis kun olen alottanut marraskuussa niin nouseeko mulla vasta seuraavana marraskuussa tohon ensimäisen vuoden myyjän palkkaa,8.70?

Olen 98% varma että maksetaan väärin. Meillä ainakin marketissa (prisma) harjoittelijanpalkkaa maksetaan se 4kk kun on harjoittelija!!

tilinauhasta tarkistin ja 10,31?/h on palkka.. Olen ollut myyjänä nyt 3v. mutta pomo huomioi töihin ottaessaan mun aiemman työkokemuksen.. (sitä oli n.9v. mutta en ollut koskaan aiemmin toiminut myyjänä..)

Kyllä itsekin on saanut ihmetellä TESin palkkataulukon tuntipalkkoja..Kalleusluokka I 9,19 ja kalleusluokka II 9,04..eli 1.vuoden myyjä. Nämäkö on siis minimipalkat? Kuten edellä joku kirjoitti, että ei ole saanut edes tällaista palkkaa, niin se on tosi. Itsekin olen saanut tyytyä reiluun 8 euroon vaikka kokemusta on.. Onko jollakin tietoa miten tämä on mahdollista? Itsehän sitä varmaan tyhmä on kun suostuu tekemään... Niin missä on kerrottu mitkä kuuluu kalleusluokkaan I ja II?

Vajaat puol vuotta olin myyjänä ilman aikasempaa kokemusta. Ei tosin ollu harjottelijan palkka vaan ekan vuoden myyjä. TES:in mukaan palkka oli n. 9?/tunti + lisät.

niin vielä pakko sanoa tuosta pärjäämisestä.. Aika iso osa ihmisistä ei saa tämän kummoisempaa palkkaa ja hyvin on pärjätty. Jos tonni jää käteen niin se on ollut paljon. Arvostan kyllä ihmisiä jotka tienaa paremmin, mutta jonkunhan se on tämäkin työ tosiaan tehtävä. Ilman "työläisiä" ei maitoa kaupasta haettaisi. Eli arvostusta meille ja siivoojista puhumattakaan...he tekevät todella tärkeää työtä ja aivan alipalkattu

Olen kuukauden harjoittelun jälkeen hakeutumassa erikoisliikkeeseen töihin. Koulutusta ei ole. Mikäli toimin ajoittain yksin liikkeessä, nostaako se palkkatasoa? Onko 10e/tunti ok?

Lisäkysymys: Saatteko osa-aikaiset soviteltua päivärahaa vai miten tulet toimeen ellei ole miestä tasoittamassa taloutta? Konkreettisia esimerkkejä (summia), please.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Kyllä itsekin on saanut ihmetellä TESin palkkataulukon tuntipalkkoja..Kalleusluokka I 9,19 ja kalleusluokka II 9,04..eli 1.vuoden myyjä. Nämäkö on siis minimipalkat? Kuten edellä joku kirjoitti, että ei ole saanut edes tällaista palkkaa, niin se on tosi. Itsekin olen saanut tyytyä reiluun 8 euroon vaikka kokemusta on.. Onko jollakin tietoa miten tämä on mahdollista? Itsehän sitä varmaan tyhmä on kun suostuu tekemään... Niin missä on kerrottu mitkä kuuluu kalleusluokkaan I ja II?

Minä taas kuulun kalleusluokka I piiriin, mutta työnantaja maksaakin pääkaupunkiseudun palkkauksen mukaan 9,6 e/h. Tosin olen henkilöstövuokrauksen kautta, joten ehkä se vaikuttaa.

Harjoitteluaikana ekan vuoden palkka on siis 85% normipalkasta, eli käsittääkseni siis alle tuon 9,04 tai mikä onkaan. Paitsi tietenkin niillä, jotka on vuokratyöntekijöitä eikä käy harjoittelijavaihetta ollenkaan.

Niin siis kalleusluokathan selviää vaikka netistä. Siitä vaan hakuun. I kalleusluokkaan kuuluu ilmeisesti vähän suuremmat kaupungit ja Ahvenanmaa, lopuilla kalleusluokka II. Pääkaupunkiseudulla taas on ihan omat systeeminsä.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
niin vielä pakko sanoa tuosta pärjäämisestä.. Aika iso osa ihmisistä ei saa tämän kummoisempaa palkkaa ja hyvin on pärjätty. Jos tonni jää käteen niin se on ollut paljon. Arvostan kyllä ihmisiä jotka tienaa paremmin, mutta jonkunhan se on tämäkin työ tosiaan tehtävä. Ilman "työläisiä" ei maitoa kaupasta haettaisi. Eli arvostusta meille ja siivoojista puhumattakaan...he tekevät todella tärkeää työtä ja aivan alipalkattu

joo ja sairaanhoitajaksi ei pääse ees ilman koulutusta ja tuntipalkka on about 12?, että pakko on pärjätä ihan tolla bruttona 2000?!!

Alkuperäinen kirjoittaja yks myyjä vain :
en mä sit muista tiedä mut ite pärjäilen ihan ok!

Hehee, ja verottaja vie suurimman osan. Käteen ei jää juurikaan enempää, jos tienaisisit vaikka 2000?/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja yks myyjä vain :
en mä sit muista tiedä mut ite pärjäilen ihan ok!

Paskanjauhannalta vaikuttaa. Nyt puhuttiin kaupan myyjästä. Ei jostain proviikkamyyjäästä joka tunkee ihmisille kaiken maailman sälää!

kyl minusta ootte tosi tyhmiä kun teette noin halvalla töitä . ku ei osaa/ uskalla vaatia niin ei kyllä lisää saakkaan.no tietysti se tekee muille halvempia hintoja kaupoissa ku ootte niin lampaita.ajatelkaa ku kädest suuhun meette nyt ni miten sit eläkkeellä ku tulot laskee rankasti.ajatelkaa noin 3000e on miesten keskipalkka suomessa ja te teette sentään epäsäännöllistä vuorotyötä. no ilmankos s-ketjul on varaa levitä ku rutto suomessa.

Yhteistyössä