Paljonko on myyjän palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myyjäksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, googletin kyllä aika pitkään kaupanalan TESsiä, mutta en mistään löytänyt tuntipalkkaa. Ei oo pakko vastata, jos ärsyttää kysymys. En ole ollut aiemmin myyjänä, mutta harkitsen hakeutumista alalle, koska mahdollistaa ilta- ja viikonlopputyön = lapsille vähemmän hoitotunteja... Ei vaan ole mitään käsitystä tuntipalkasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Se taitaa sitten olla 7 ? ja rapiat kun et ole ennen ollut kaupan-alalla

Niin ja koulutus merkkaa myös. Jos ei ole kaupallista koulutusta, niin palkat alkavat harjoittelijan palkoista, joka nousee muistaakseni puolen vuoden päästä alimpaan myyjän palkkaan. Siskon poika oli treenaamassa ja muistaakseni pääsi just alimmalle palkkatasolle. Sit päälle vielä iltalisät kuuden jälkeen 3,83 ja la lisä 4,98. Nämä ei tarkistettuja, näin muistaisin..

En minäkään löytänyt netistä sitä tuntipalkkaa.
Itse olen myyntimerkantti, ja n.kaksi vuotta tehnyt aikoinaan myyjän töitä. Nyt olen mahdollisesti palaamassa myyjän töihin, ja kiinnostaisi tietää paljon tuntipalkat?!

mä olen myyjänä ollut marraskuusta vapaa-ajanosastolla ja palkkani on 7,82.en kyllä löydä noin pientä tuntipalkkaa edes tessin sivuilta että maksetaankohan mulle oikein?

Mun kaveri on ollut ehkä vuoden verran töissä elintarvikkeita myyvässä kaupassa ja ilman kokemusta ja viime kuun palkka oli bruttona yli 2000e eli aika mukavasti tuntuu silläkin alalla vaan tienaavan ihan ilman koulutusta.

Myyjän palkasta en tiedä mutta kahvilatyöntekijän perus (minimi ) on 8.91?/h..
Ja ruokapalvelupuolella kun olin ruoka-kuskina palkka oli 8.79?/h että luulis sen nyt olevan yli 8? sen minimin myyjälläkin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kaveri on ollut ehkä vuoden verran töissä elintarvikkeita myyvässä kaupassa ja ilman kokemusta ja viime kuun palkka oli bruttona yli 2000e eli aika mukavasti tuntuu silläkin alalla vaan tienaavan ihan ilman koulutusta.

Piti laittaa ilman koulutusta, ei kokemusta..

palkkaanhan vaikuttaa sit myös se onko hesan alueella ja tekeekö esim. tilauksia ( onko osastonhoitajana vai rivimyyjänä jne.. ) . mulla kuukusi tulot pyörii nettona noin 1500 euron paikkeilla.
ja tuntuu että joskus asun töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
harjottelijanpalkka on 7,82e. Iltalisä 3,89(?)e ja la-lisä 4,98e. Ensimmäisen vuoden myyjän myyjän palkka on 8,70e. nousee joka vuosi.

kauan tota harjottelijan palkkaa saa pitää?siis kun olen alottanut marraskuussa niin nouseeko mulla vasta seuraavana marraskuussa tohon ensimäisen vuoden myyjän palkkaa,8.70?

Yhteistyössä