Paljonko on maksanut talonrakentaminen?

Meille tulee kans hirsitalo, ja vaikka itse tehdään kaikki mitä pystytään(eli ei sähköjä ym), niin lähemmäs 200000 tulee lopulliseksi budjetiksi. nyt 170000 budjetti, mutta eilen laskettiin rahoitusta, niin n.6000-7000 tarvis lisärahoitusta:(
Lainaa meillä on tällä hetkellä 140000. eli pikkuisen pesämunaa oli sääsätössä. Mietin että miten tuon lisälainan kanssa nyt sit käy?! kysehän ei ole isosta summasta, kun olen kuullut että monet joutuu hakemaan sen 20000 lisää rahaa. Toisaalta jos ei saada tuota 6000 euroa lisärahoitusta, talo jää keskeneräiseksi, eikä voida muuttaa. sitten menään vararikkoon..kun nyt jo maksetaan kovaa vuokraa ja korkoa nostetusta lainasta, ja loppukesästä alkais sit lainan lyhennyksetkin. Eli toivottavasti pankissa tää ymmärretään, ja saadaa vähän lisää rahaa....

En lukenut kaikkia vastauksia, alkupään vain ja hyvin edukkaasti olette talonne rakentaneet. Onnittelut! Meillä tontti 68000e, mutta sitä ei nyt tässä lasketa. Muuten kustannukset ovat jotain 250000e eikä nyt mitää luksusta laiteta, vaan ihan keskivertokamaa. Meillä ainakin työvoimakustannukset tosi korkeat ja alussa perustusvaiheessa tuli ylläri. Mies itse tehnyt paljon. NIin talo asuinneliöt 170m2 ja 1 1/2 krs talo. 1-kerroksinen talo olisi satatuhattakertaa helpompi tehdä kuin useampaan kerrokseen, joten kannattaa harkita jos saatte yhteen kerrokseen riittävästi tilat riittämään.

Meillä tulee rinne talo, niin että talossa on n6ocm porrastus..eli on kahdessa tasossa. Ja kyllä, paljon helopommalla ja HALVEMMALLA tekee taloon yhteen tasoon/kerrokseen. Meillä jo pelkät pohjien tekemiset oli kalliimmat, ja kattotuolitkin paljon hintavammat. ei osattu edes aavistaa että rinne talo on niin paljon kalliimpi ja työläämpi kuin perus yksikerroksinen. Toisaalta meidän tontille ei oikein sopinut kuin rinnetalo, sen verran on "mäkeä". Mutta kai lopussa kiitos seisoo ja ollaan tyytyväsiä ratkaisuun.

Uusimmat

Yhteistyössä