Paljonko on liikaa? (joululahjoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Tuolla jossain netis syövereissä oli puhetta joululahjoista ja niiden määrästä.
Mitäs mieltä olette siitä että alle 3 vuotias saa KUUSIKYMMENTÄ lahjaa? :O
Mielestä ihan liikaa.

Melkein säälittää.Eihän se osaa leikkiä millään ja koko joulu menee pakettien availuun.

Mun miehen sisko aikoinaan paketoi joka pienen asian yhteen pakettiin lapselle,hyvä ettei sukka pariakin laittanu eri paketteihin,että sais vaan mahdollisimman monta pakettia.Tyhmää.

Mä en voi uskoo,mistä tuollasta oot kuullut..ei sillä kyllä varmasti varaa ois,monellakin,mutta mieti nyt sitä pakettien määrää..ja kauan kestää avata kaikki lahjat..jos toi on totta,ni on älyttömyys huipussan..siinähän menee täysin lahjojen arvo ja mielenkiinto,jos tuollanen määrä

Tämä tosiaan on mielipideasia ja jokainen saa oman mielipiteensä siihen sanoa.

Mun mielestäni 60 pakettia ei ole liikaa. Ja perustelen tätä sillä, että meillä lapsi on saanut jopa 80 pakettia ja joka ikisen lahjan lapsi jaksoi itse avata.

Joka vuosi paketteja on jätesäkkikaupalla, eikä yksikään lahja ole koskaan käyttämättä jäänyt...joten en näkisi, että niitä on liikaa.

Mun mielestäni 60 pakettia ei ole liikaa. Ja perustelen tätä sillä, että meillä lapsi on saanut jopa 80 pakettia ja joka ikisen lahjan lapsi jaksoi itse avata.

Joka vuosi paketteja on jätesäkkikaupalla, eikä yksikään lahja ole koskaan käyttämättä jäänyt...joten en näkisi, että niitä on liikaa.

:O
Ja tää on mun reaktio asiaan,kaikkien oma asia toki.
:O

No kyllä se sitten näemmä voi olla..siis että toiset ostaa noin paljon.Mutta onhan se niin ihmisestä kiinni,kuka mitenkin asian kokee..meillä lapsi saa yleensä sellanen 15 pakettia,niin siksi tuo määrä tuntuu isolta,mutta jos on tottunut tuohon määrään,ni eihän se kait mitään ihmeellistä ole..saako kysyä ihan uteliaissudella että miten arvokkaita nuo lahjat sitten noin suunnilleen ovat?

kerrotko tarkemmin mitä kaikkea sai jos on saanut jopa 80 pakettia? Mulla ei riittäs mielikuvitus noin monen paketin hankintaan, saati kaappitila niitä säilyttämään...

no on toi liikaa!!! ei lapsi oikeesti niistä enää nauti! meillä mulla tavotteena rajottaa paketit noin 5-6 pakettiin. No tosin lapsetkin vasta 2,5v ja 1v. mutta silti!

[QUOTE="perseennuolija";27617770]:O
Ja tää on mun reaktio asiaan,kaikkien oma asia toki.
:O[/QUOTE]

Mä lupaan muuttaa lahjomistyyliä heti, kun huomaan, että tästä lapsen lahjomisesta runsaalla kädellä on jotakin haittaa. Mutta vielä en ole haittavaikutukseen törmännyt, niin ajattelin tämänkin joulun samalla kaavalla vetää.

Ei meillä mennä kauppaan ja osteta lahjoja sillä periaatteella, että niitä pitää olla jokin tietty määrä. Toki tykkään lahjoa runsaasti, mutta mulle on sinänsä sama onko paketteja 20 vai 80. Niitä nyt vaan yleensä sattuu olemaan enemmän, kuin sen 20.

Eikä kyse ole itseasiassa pelkästään edes siitä, että montako lahjaa minä ostan, sillä lahjanantajia on myös kahden suvun verran, joten kertyyhän jo siinäkin paketti jos toinenkin.

Mulle on se ja sama montako pakettia joku lapsilleen roudaa...joten en käsitä sitä, että miksi se on jollekulle niin kovin iso asia, että montako mä omilleni ostan. Joka vuosi kuitenkin ostan paketteja myös hyväntekeväisyyteen, joten jaan kyllä sitä jouluiloa lahjojen muodssa myös muille.

jotkut pakkaa kaiken eri paketteihin, itse laitan esim. askartelukirjan, kynät ja äänikirjan samaan pakettiin, sukat,alkkarit ja konvehtirasian samaan, jos ostan pojalle jotakin leegosarjaa, niin laitan nekin samoihin paketteihin.

Ja ihan vilpittömästi MIKSI?! Miksi kymmeniä (30-80) lahjoja? Sitä ei enää voi kuitata sillä, että lahjojen ostelu nyt vaan on niin ihanaa tai että käärin joka sukkaparin omaan pakettiin..

Minä en tiedä miksi, mutta meillä on tapana, että muuten ei ostella oikeastaan mitään muutakuin synttärinä ja jouluna. Olen nyt sitten aloittanut joululahjojen keräilyn jo hyvissä ajoin. Esikoiselle olen keräillyt yhtä kirjasarjaa ja saldona reilu 20 kirjaa. Eli siinähän olis jo yli 20 pakettia, jos noi laittaisin vai? Euron olen maksanut kappaleelta eli paljoa rahaakaan tähän ei ole mennyt :D

Mä myös annan usein luistimet/sukset yms tarpeelliset joululahjaksi. Tapa sekin?

Ja tämän kaiken lisäksi mun lapset saa isovanhemmilta, sediltä, tädeiltä ja kummeilta reilut 20 lahjaa yhteensä.

Eli ei se vaadia paljoa, että joku 30 ylittyy :D

• Tykkää
Reactions: Katylina ja chef
Mä lupaan muuttaa lahjomistyyliä heti, kun huomaan, että tästä lapsen lahjomisesta runsaalla kädellä on jotakin haittaa. Mutta vielä en ole haittavaikutukseen törmännyt, niin ajattelin tämänkin joulun samalla kaavalla vetää.

Ei meillä mennä kauppaan ja osteta lahjoja sillä periaatteella, että niitä pitää olla jokin tietty määrä. Toki tykkään lahjoa runsaasti, mutta mulle on sinänsä sama onko paketteja 20 vai 80. Niitä nyt vaan yleensä sattuu olemaan enemmän, kuin sen 20.

Eikä kyse ole itseasiassa pelkästään edes siitä, että montako lahjaa minä ostan, sillä lahjanantajia on myös kahden suvun verran, joten kertyyhän jo siinäkin paketti jos toinenkin.

Mulle on se ja sama montako pakettia joku lapsilleen roudaa...joten en käsitä sitä, että miksi se on jollekulle niin kovin iso asia, että montako mä omilleni ostan. Joka vuosi kuitenkin ostan paketteja myös hyväntekeväisyyteen, joten jaan kyllä sitä jouluiloa lahjojen muodssa myös muille.

Juu,mutta saanko olla utelias..? Onko lahjat arvokkaita ja millasia lahjoja siis muutenkin..ihan silläkin utelen kun itse oon niin huono keksimään lahjoja sukulaiseten lapsille :)

[QUOTE="vieras";27617778]No kyllä se sitten näemmä voi olla..siis että toiset ostaa noin paljon.Mutta onhan se niin ihmisestä kiinni,kuka mitenkin asian kokee..meillä lapsi saa yleensä sellanen 15 pakettia,niin siksi tuo määrä tuntuu isolta,mutta jos on tottunut tuohon määrään,ni eihän se kait mitään ihmeellistä ole..saako kysyä ihan uteliaissudella että miten arvokkaita nuo lahjat sitten noin suunnilleen ovat?[/QUOTE]

Kyllä mäkin sen myönnän, että meillä lapset saa paljon lahjoja. Sanoisin jopa, että todella paljon, jos vertaa muihin. Mutta meidän perheessä se runsas lahjominen on ihan normaalia. Ei lapsen esim. koe, että he saisivat paljon enemmän kuin mitä muut...ei lapset niitä laske. Enkä laskisi minäkään, mutta kun sitä täällä joskus kysyttiin, niin laskin sen vuoksi.

Lahjat on arvoltaan ihan laidasta laistaan. Arvokkaimpia on ollut Nintendo wii, läppäri ja kännykät. Edullisimpia varmaan kirppikseltä ostetut euron kirjat. Minkään vuoden kokonaissummaa en ole koskaan laskenut.

Minä en tiedä miksi, mutta meillä on tapana, että muuten ei ostella oikeastaan mitään muutakuin synttärinä ja jouluna. Olen nyt sitten aloittanut joululahjojen keräilyn jo hyvissä ajoin. Esikoiselle olen keräillyt yhtä kirjasarjaa ja saldona reilu 20 kirjaa. Eli siinähän olis jo yli 20 pakettia, jos noi laittaisin vai? Euron olen maksanut kappaleelta eli paljoa rahaakaan tähän ei ole mennyt :D

Mä myös annan usein luistimet/sukset yms tarpeelliset joululahjaksi. Tapa sekin?

Ja tämän kaiken lisäksi mun lapset saa isovanhemmilta, sediltä, tädeiltä ja kummeilta reilut 20 lahjaa yhteensä.

Eli ei se vaadia paljoa, että joku 30 ylittyy :D

Mutta, että 80? Kaupassa mennään leluhyllyllä toi toi toi toi toi toi toi toi......jne..
:D

• Tykkää
Reactions: chef
Kyllä mäkin sen myönnän, että meillä lapset saa paljon lahjoja. Sanoisin jopa, että todella paljon, jos vertaa muihin. Mutta meidän perheessä se runsas lahjominen on ihan normaalia. Ei lapsen esim. koe, että he saisivat paljon enemmän kuin mitä muut...ei lapset niitä laske. Enkä laskisi minäkään, mutta kun sitä täällä joskus kysyttiin, niin laskin sen vuoksi.

Lahjat on arvoltaan ihan laidasta laistaan. Arvokkaimpia on ollut Nintendo wii, läppäri ja kännykät. Edullisimpia varmaan kirppikseltä ostetut euron kirjat. Minkään vuoden kokonaissummaa en ole koskaan laskenut.

Chef, saako kysyä mitä mieltä sun mies on tästä? Etkös sä ollut pitkään kotiäitinä ja teidän talous oli miehen varassa. Eikö miehesi sitten sano mitään?

kerrotko tarkemmin mitä kaikkea sai jos on saanut jopa 80 pakettia? Mulla ei riittäs mielikuvitus noin monen paketin hankintaan, saati kaappitila niitä säilyttämään...

En kyllä enää muista, että mitä ne 80 pakettia on sisältänyt :D

Eikä ne lahjat missään kaapissa ole vaan ne on vallanneet saunan. Ei ne meilläkään kaappeihin mahtuisi.

Mun mielestä tuo on aivan liikaa! Meidän 6 henkinen perhekään ei saa yhteensä 60 lahjaa...

chef: jos teillä lapsi saa noin paljon paketteja, niin siinä täytyy olla aikamoinen vuori tavaraa. Mihin sä tunget ne tavarat joulun jälkeen? Tyhjäätkö kaikki lapsen edelliset lelut pois ennen joulua vain mihin saat ne mahtumaan?

En kyllä enää muista, että mitä ne 80 pakettia on sisältänyt :D

Eikä ne lahjat missään kaapissa ole vaan ne on vallanneet saunan. Ei ne meilläkään kaappeihin mahtuisi.

Missä ne on sen aikaa kun te saunotte? Voi apua kun ajattelenkin että meillä ois sauna täynnä jotain ylimäärästä ja turhaa (koska turhaahan se on jos saunassa säilytetään!) roinaa!

ohhoh, kuulostaa kyllä hurjan paljolta kymmenet lahjat... toivottavasti lapset ei koulussa vertaile joulun jälkeen lahjasaldoa(luulen että vertailevat), sillä meillä tuskin tulee paria lahjaa enempää/lapsi olemaan... Eikä ole varaa ostaa monien kymmenien eurojen lahjoja, saati satasten pelikonsoleita/tietokoneita.. Huah.. mulla ei myöskään ole sukua ketkä lahjois.. voi voi voi, nyt iski joulustressi. MUTTA jos vain rahaa olisi, niin käyttäisin kaikki lapsiini ja heidän lahjoihin ja ostaisin vaikka 50 lahjaa/lapsi, valitettavasti tulot rajalliset ja vuokra ja laskut menevät joululahjoje edelle, tänäkin jouluna..

Ja ihan vilpittömästi MIKSI?! Miksi kymmeniä (30-80) lahjoja? Sitä ei enää voi kuitata sillä, että lahjojen ostelu nyt vaan on niin ihanaa tai että käärin joka sukkaparin omaan pakettiin..

Kyllä voi! Siis kuitata sillä, että mä tykkään ostaa lahjoja :D :D

Ei vaan, ei mulla ole mitään yhtä syytä siihen, että miksi. En mä tiedä. Siksi, kun mä tykkään lajoa. Mä tosiaan osallistun useammalla paketilla tuntemattomien lasten jouluun ja lahjon runsaalla kädellä myös suvun lapset. Ja aikuisetkin.

Ja siksi, että mä nyt vaan olen tottunut siihen, että lahjoja on paljon. Mä rakastan myös itse sitä, että saan paljon paketteja ja mielellään sellaisia, joiden sisältöä en etukäteen tiedä. Ihan parasta joulussa on nähdä, kun lapsen repii innolla paketteja auki ja miten ne silmät loistaa teevadin kokoisina, kun sieltä paljastuu kaikkea ihanaa. Toki hyvä tunnelma, ruoka, seura ja kynttilänvalo tarvitaan myös, mutta kyllä mun jouluna kruunaa se lasten ilo niistä lahjoista.

Meillä joulua vietetään yleensä sen aatto-päivä-tapani-ajan, eli 3 päivää. Siinä ehtii hyvin availemaan niitä lahjoja aatonjälkeisinäkin päivinä, kuten me yleensä tehdäänkin, koska lahjojen avaaminen alkaa vasta klo 18, kun pukki tulee. Osa lahjoista jää seuraavaan aamuun (ja taas joulu jatkuu, ihanaa!) ja saattaa jäädä vielä seuraavallekin päivälle, jos vaikka sukuloidaan ja pukki on sinnekin paketteja vienyt.

Me ostetaan synttärinä max 2 pakettia. Ja mielestäni melko vähän pitkin vuotta. Meillä siis jouluna ostetaan sitten koko vuoden edestä. Ikäänkuin.

Eikä kaikki lahjat ole leluja. Joskus on jokunen vaatekin mukana ja tänä vuonna pukinkontista löytyy myös sukset, luistimet ja pulkka. Eli osa lahjoista on semmoisia mitkä lapsi joka tapauksessa tarvitsee.

Tässä nyt oli syitä. En tiedä kelpaako nämä, mutta nämä ne nyt kuitenkin pääpiirteittäin on.

Tuntuu aivan mielipuoliselta hommata 60- 80 lahjaa!!
Kahdelle lapselle rapiat 150 yhteensä- Sairasta jos saa mielipiteen sanoa.

En ymmärrä miksi kukaan tahtoo niin paljon tavaraa ylipäätään nurkkiin pyörimään :O
Ja joku mainitsi jonkun kirppiskirjan eurolla- voi hyvää päivää! Tää ei oo todellista.

Paitsi jos Jouluna ostetaan kaikki vuoden urheilutavarat, lelut, kirjat, pelit ja vaateet...se ei tullu mieleen kun me ostellaan niitä euron kirjoja kirpparilta useemman kerran kuussa...

Tuntuu aivan mielipuoliselta hommata 60- 80 lahjaa!!
Kahdelle lapselle rapiat 150 yhteensä- Sairasta jos saa mielipiteen sanoa.

En ymmärrä miksi kukaan tahtoo niin paljon tavaraa ylipäätään nurkkiin pyörimään :O
Ja joku mainitsi jonkun kirppiskirjan eurolla- voi hyvää päivää! Tää ei oo todellista.

Paitsi jos Jouluna ostetaan kaikki vuoden urheilutavarat, lelut, kirjat, pelit ja vaateet...se ei tullu mieleen kun me ostellaan niitä euron kirjoja kirpparilta useemman kerran kuussa...

No mähän pistin, että minä ostan jouluna nuo vuoden tavarat. Ei meillä ostella muuten mitään. Anteeksi, että en toimi kuten sinä.

Pitäiskö mun nyt järkyttyä siitä, että sä pisin vuotta ostat niin paljon tavaraa nurkkiin pyörimään?

Mikä ero?

• Tykkää
Reactions: chef
Chef, saako kysyä mitä mieltä sun mies on tästä? Etkös sä ollut pitkään kotiäitinä ja teidän talous oli miehen varassa. Eikö miehesi sitten sano mitään?

Mies odottaa innolla sitä, että päästään yhdessä kaupoille ostamaan lapsille joululahjoja.

Vaikka mies onkin se joka tienaa paremmin, niin olen kyllä tehnyt töitäkin kotona ollessani. En tokikaan tienaa lähellekään sitä, mitä ukko, mutta tälläkin hetkellä mulla on työsopimus voimassa ja teen keikkaa.

Mun mielestä tuo on aivan liikaa! Meidän 6 henkinen perhekään ei saa yhteensä 60 lahjaa...

chef: jos teillä lapsi saa noin paljon paketteja, niin siinä täytyy olla aikamoinen vuori tavaraa. Mihin sä tunget ne tavarat joulun jälkeen? Tyhjäätkö kaikki lapsen edelliset lelut pois ennen joulua vain mihin saat ne mahtumaan?

Kyllä me on aina ennen joulua tsekattu lastenhuone läpi. Ja aina sieltä on löytynyt tavaraa, jolla lapset eivät enää leiki, koska lapset kasvavat vuosi vuodelta. Tänä vuonna leluja lähti kyllä melkoisen vähän poistoon, koska aikalailla samat leikit pikkutytöillä on, kuin mitä viimevuonnakin.

Ja pulkat yms. me on kyllä aina säilytetty varastossa, joten ne ei vie lastenhuoneesta tilaa...eikä kirjatkaan nyt ihan järettömän paljoa tilaa hyllystä vie. Pikkutytöillä on oma vaatehuone, joten uudet vaatteet mahtuu sinne. Ei olla isompaa asuntoa jouduttu siksi hankkimaan, ettei lelut mahtuisi.

Yhteistyössä