Ja ihan vilpittömästi MIKSI?! Miksi kymmeniä (30-80) lahjoja? Sitä ei enää voi kuitata sillä, että lahjojen ostelu nyt vaan on niin ihanaa tai että käärin joka sukkaparin omaan pakettiin..
Kyllä voi! Siis kuitata sillä, että mä tykkään ostaa lahjoja
Ei vaan, ei mulla ole mitään yhtä syytä siihen, että miksi. En mä tiedä. Siksi, kun mä tykkään lajoa. Mä tosiaan osallistun useammalla paketilla tuntemattomien lasten jouluun ja lahjon runsaalla kädellä myös suvun lapset. Ja aikuisetkin.
Ja siksi, että mä nyt vaan olen tottunut siihen, että lahjoja on paljon. Mä rakastan myös itse sitä, että saan paljon paketteja ja mielellään sellaisia, joiden sisältöä en etukäteen tiedä. Ihan parasta joulussa on nähdä, kun lapsen repii innolla paketteja auki ja miten ne silmät loistaa teevadin kokoisina, kun sieltä paljastuu kaikkea ihanaa. Toki hyvä tunnelma, ruoka, seura ja kynttilänvalo tarvitaan myös, mutta kyllä mun jouluna kruunaa se lasten ilo niistä lahjoista.
Meillä joulua vietetään yleensä sen aatto-päivä-tapani-ajan, eli 3 päivää. Siinä ehtii hyvin availemaan niitä lahjoja aatonjälkeisinäkin päivinä, kuten me yleensä tehdäänkin, koska lahjojen avaaminen alkaa vasta klo 18, kun pukki tulee. Osa lahjoista jää seuraavaan aamuun (ja taas joulu jatkuu, ihanaa!) ja saattaa jäädä vielä seuraavallekin päivälle, jos vaikka sukuloidaan ja pukki on sinnekin paketteja vienyt.
Me ostetaan synttärinä max 2 pakettia. Ja mielestäni melko vähän pitkin vuotta. Meillä siis jouluna ostetaan sitten koko vuoden edestä. Ikäänkuin.
Eikä kaikki lahjat ole leluja. Joskus on jokunen vaatekin mukana ja tänä vuonna pukinkontista löytyy myös sukset, luistimet ja pulkka. Eli osa lahjoista on semmoisia mitkä lapsi joka tapauksessa tarvitsee.
Tässä nyt oli syitä. En tiedä kelpaako nämä, mutta nämä ne nyt kuitenkin pääpiirteittäin on.