Paljonko on lapsen päivähoitomaksu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja max:
200 ?/ 1. lapsi, 180 ?/ 2. lapsi ja tulojen mukaan sen alapuolella.

Niin, tiedän. me ollaan pienituloisia, mihellä on ihan postipaten palkka ja minä olen postilla puolipäiväisenä. Meille tuli lappu, jossa sanottiin, et maksais 160
Kun on 5-7 tuntia hoidossa. (se oli tietty laskettu jättitulojen mukaan)
Vähän kauhistuttaa, että jos tuosta ei tipahda aika paljon pois, niin en tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja max:
200 ?/ 1. lapsi, 180 ?/ 2. lapsi ja tulojen mukaan sen alapuolella.

Niin, tiedän. me ollaan pienituloisia, mihellä on ihan postipaten palkka ja minä olen postilla puolipäiväisenä. Meille tuli lappu, jossa sanottiin, et maksais 160
Kun on 5-7 tuntia hoidossa. (se oli tietty laskettu jättitulojen mukaan)
Vähän kauhistuttaa, että jos tuosta ei tipahda aika paljon pois, niin en tiedä...

Ne kertovat kyllä tulorajat päivähoitotoimistosta. En nyt muista niitä.

PäivähoitomaksuKunnallisesta päivähoidossa maksut määräytyvät perheen koon ja tulojen perusteella prosenttiperusteisesti. Enimmillään maksu on 200 euroa kuukaudessa lasta kohden ja jos maksu jää alle 18 euroa lasta kohden, sitä ei peritä. Perheen toisesta kokopäivähoidossa olevasta lapsesta maksu on pääsääntöisesti saman suuruinen kuin ensimmäisestä lapsesta, kuitenkin enintään 180 euroa. Kustakin seuraavasta lapsesta maksu on 20 % ensimmäisen lapsen maksusta. Maksu peritään enintään 11 kuukaudelta vuodessa.

Maksuja määrättäessä perheen kokona otetaan huomioon yhteistaloudessa asuvat vanhemmat ja perheen lapsista enintään kaksi, jotka ovat valintaoikeuden piirissä. Jos perheessä on muita alle 18-vuotiaita lapsia, päivähoitomaksun määräämisen perusteena olevasta tulosta vähennetään 89 euroa kustakin muusta lapsesta. Perheen tuloina otetaan huomioon veronalaiset ansio- ja pääomatulot sekä verosta vapaat tulot.

Päivähoitomaksu lasketaan perheen koon mukaan määräytyvän tulorajan ylittävästä tulosta alla olevan prosentin mukaisesti:

Perheen koko 1 - 2
Tuloraja ?/kk 918
Korkein maksu 11,5%

Perheen koko 3
Tuloraja ?/kk 1 132
Korkein maksu 9,4 %

Perheen koko 4
Tuloraja ?/kk 1 344
Korkein maksu 7,9 %

Tilapäisesti annettavasta päivähoidosta (enintään kaksi viikkoa) peritään kunnan päättämä maksu.

Osapäivähoidosta perittävä maksu on 60 % kokopäivähoidon maksusta.

Laskutus tapahtuu kalenterikuukausittain

Yhteistyössä