Paljonko olette ostaneet kutakin kokoa (50, 56 ja 62) vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon aina ollut vaatefriikki ja meillä ollut vaatteita aina 2n lapsen tarpeisiin. Meidän neiti oli 51cm syntyessään mut kasvu ollut tosi hidasta et meillä ainakin 4kk jos ei enemmänkin meni 56 vaatteet 62 meni kans tosi kauan et kyllä meillä oli kans se 20 bodya saman verran housuja ja paitoja n.8 yöppää,kyllästyi vaatteisiin kun ne meni niin kauan,joka vaatekoon kohdalla pöötön,tätä kokoa ei paljoa,nyt myin 58 osaisen paketin 80 vaatteita ja viä on kaappi täynnä. Bodyt jääneet pois kun tyttö päiväkuiva,ei saa niitä nappeja auki. Meni vähän ohi aiheen anteeksi.

Meillä oli 6kpl bodeja, potkareita ja haalareita /koko ennen syntymää hankittuna. Kun tuo syntyi niin sen jälkeen on tullut hankittua muutamia lisää. Meillä kokoa 50 käytettiin vielä kolmekuisella. Syntyessään poika oli 44cm/2870g joten hukkui 50 kokoisiin vaatteisiin ensimmäisen kuukauden. Nykyisin käytetään kokoa 80 ja bodeja on joku 12kpl käytössä. Mitä enemmän on vaatteita niin sitä harvemmin tarvii pestä, mutta niitä ihan pienimpiä on turha olla isoa läjää, kun menevät niin äkkiä pieniksi.

Meillä on käytetty ekat kuukaudet 50cm bodeja, kun lapset ovat syntyneet ennenaikaisina. Vastasyntyneelle on meillä todettu parhaaksi käyttää kietaisubodeja ja puolipotkareita.

Mun kuopus oli syntyessään 51 cm, mutta 56-senttiset ei mennyt päälle, kun on niin pitkäraajainen (haarat oli polvissa). Suoraan sitten 62-senttistä päälle vaan ja 2 kk iässä vaatteet oli jo 74...

[QUOTE="vieras";22404112]riippuu myös paljon siitä, kuinka tarkka on. mä olen tarkka vaatteista, ja halusin että ne on sopivia, eikä roiku päällä. halusin myös että, on mitä vaihtaa ei tarvii likaisissa olla eikä koko ajan pestä.
ja että värit sopii toisiinsa.

milloin vauva syntyy? riippuu ihan siitäkin mitä kannattaa ostaa. turhia meillä ainakin oli kaikki ne paksut (plyysiä?) potku- ja muut puvut, ihan liian kuumia. vastasyntyneet usein on aika lämminverisiä ja usein turhan lämpimästi puettu.[/QUOTE]

Kevättalvella syntyy. :) Tuossa vaiheessa saa vielä varmaan olla sellaista lämpimämpää vaatetta...

Kevättalvella syntyy. :) Tuossa vaiheessa saa vielä varmaan olla sellaista lämpimämpää vaatetta...

meille syntyy maaliskuussa pikku kakkonen <3
mä oon ajatellut että sisällä (meillä aika lämmin, paitsi lattioilla vetää) menee ihan bodyt ja sukkikset ja housut. tosiaan tolla esikolla ne paksut vaatteet oli ihan turhia, hiki päässä oli koko ajan.
ulos toki tarvii lämpöistä, mutta jos vaunuissakin pitää vielä makuupussia niin ei sinnekään niin kamalasti tarvii.
parhaiksi olen todennut bodyt ja housut. itse en tykännyt potkareista, niissa vaipanvaihto hankalaa. vaikka olisi ne napit, helpompi ottaa kokonaan housut pois, niin ei kastukaan pesuilla yms.
mies meillä vihasi niitä kietaisubodeja, ei kuulemma ymmärtänyt koskaan mikä osa kuului mihinkin :D

Jännä kuulla, miten paljon oikeastaan vaihtelee eri lasten välillä. Mutta hyvä, tästä saa hyvän "näkökulman" asiaan.

Sanokaapas sitten vielä, mitä vaatetta pienelle ei ehdottomasti kannata ostaa - tai mikä on lähestulkoon hyödytön ostos? Tai että mikä on ollut, teidän lapsen kohdalla? :)

Mä en hiffannut, milloin oisin pienelle laittanu semmosia kokovelourasuja päällle... :D Siis liian paksuja yökkäreiksi ihan pienelle vauvalle ja toisaalta en mä päivällä halunnu pukea lasta yökkäriin. :D

Muuten ei niin väliä. Mut tuo koko juu vaihtelee eri lasten välillä niin paljon, et siks just ei minusta kannata ostaa yhtä kokoa hirveen montaa yhtä kokoa ennen kuin lapsi on syntynyt. Sit näkee, mitä kokoa tarvii ja minkä paksuista. Ne kaupat on auki sittenkin. Meillä meni 56 pisimään, mutta monella menee 62 (joka meillä hurahti hetkessä ohi). Olen toki samaa mieltä ollu aina siinä, et minusta pienelläkin vauvalla pitää olla sopivat vaatteet eikä 50 cm pitkää lasta laiteta 68-koon vaatteeseen, vaikka kuin vois kääriä hihaa... Mutta silti ei kantsi hirveesti hamstrata etukäteen.

Meillä taas loistavasti sopi 50cm yli kuukauden, oli jopa reiluja pari viikkoa. Vauva syntyi muutama päivä lasketun ajan jälkeen ja mitat oli 48cm ja 3620g. 56cm oli aivan liian isoja ja en tahtonu pitää niin isoja vaatteita, koska vauvan yllä näytti niin reiluilta. :) Aikomuksena on nyt ostaa taas muutamat 50cm vaatteet, varalta ainakin. Kyllä suosittelen muillekkin ostamaan ainakin parit, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tuliskin tarvetta. :)

Meillä taas loistavasti sopi 50cm yli kuukauden, oli jopa reiluja pari viikkoa. Vauva syntyi muutama päivä lasketun ajan jälkeen ja mitat oli 48cm ja 3620g. 56cm oli aivan liian isoja ja en tahtonu pitää niin isoja vaatteita, koska vauvan yllä näytti niin reiluilta. :) Aikomuksena on nyt ostaa taas muutamat 50cm vaatteet, varalta ainakin. Kyllä suosittelen muillekkin ostamaan ainakin parit, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tuliskin tarvetta. :)

Eli olisiko liioittelua ostaa tuota 50cm kokoa vaikkapa 3 bodya, ja yhdet puolipotkarit tms?

Aivan liikaa ottaen huomioon että taitaa tulla iso vauva :D Esim 50cm bodyja laskin yks päivä olevan 21kpl ja 56cm tuplasti enemmän ja 62cm vielä enemmän.

Ihana... :D

Itse olen juuri saanut kaappiin otettua valmiiksi nuo 50-62cm vaatteet mutten viitsi mennä niitä laskemaan kun tyttö nukkuu samassa huoneessa. Mutta kyllä niitä varmaan ihan kivasti on. Pojulle aikanaan tykkäsin ettei noita pienimpiä vaatteita tarvi ostaa lain, eli jokunen 56cm tuli hankittua ja sitten muuten 62cm alkaen kun suvussa on tupattu saamaan isoja vauvoja. Poika syntyikin sitten 47cm ja vähän reilu 2,5kg mitoissa ja oli kasvultaan hidas, eli saatiinkin heti lakuun päivittää noita vaatehankintoja uusiksi.

Tytölle tuli sitten varuilta osttua jokunen tyttömäisempi vaate noita pieneimpiä kokoja ja hetken ne sitten menivät, hän kun oli sen liki pari kiloa painavampi ja 7cm pidempi heti alkuun. Tuleva vauva sitten lienee jotain siltä väliltä ja olen kyllä hankkinut vielä jonkin verran noita pieniä vaatteita kun on kivoja vastaan tullut... Toisaalta meillä vauvat ovat olleet kovia puklimaan ja olen aina tykännyt että vaatteita on senverran runsaasti ettei hirveästi tarvi stressata pesemisten kanssa.

Yhteistyössä