Paljonko niitä sosiaalitukia sitten maksetaan? Yritystuet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin että
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin että

Vieras
Nimittäin yritystukia maksetaan 700 miljoonaa euroa suomessa vuodessa, joten aika paljon, kun kuitenkin nämä yrityksissa töissä olevat väittävät yleisesti elättävänsä julkisen sektorin.

Kun loppupeleissä on vain kyse siitä mitä palveluita on päätetty kustantaa verorahoin.
Mulle kyllä sopisi, että myös koulutus ja terveys olisivat täysin itse kustannettavissa, niin alkaisivat julkisen puolen melko korkeasti koulutetut naisvaltaiset alatkin saada palkkaa ja arvostusta.

Ja jos yksityinen koulu saisi päättää oppilaansa, alkaisivat ehkä suomen pojatkin saada sitä kuria, kun kusipäisiä häirikkönarsisteja ei kukaan haluaisi kattonsa alle.

Alkuperäinen kirjoittaja niin että;28999507:
Nimittäin yritystukia maksetaan 700 miljoonaa euroa suomessa vuodessa, joten aika paljon, kun kuitenkin nämä yrityksissa töissä olevat väittävät yleisesti elättävänsä julkisen sektorin.

Kun loppupeleissä on vain kyse siitä mitä palveluita on päätetty kustantaa verorahoin.
Mulle kyllä sopisi, että myös koulutus ja terveys olisivat täysin itse kustannettavissa, niin alkaisivat julkisen puolen melko korkeasti koulutetut naisvaltaiset alatkin saada palkkaa ja arvostusta.

Ja jos yksityinen koulu saisi päättää oppilaansa, alkaisivat ehkä suomen pojatkin saada sitä kuria, kun kusipäisiä häirikkönarsisteja ei kukaan haluaisi kattonsa alle.

No sä voit aina muuttaa englantiin?

Mun mielestä on ihan hienoa, että jokaisella suomessa on oikeus saada asianmukaista terveydenhoitoa ja jokaisella on mahdollisuus opiskella ja kouluttautua vanhempiensa pankkitilien suuruudesta huolimatta.

Eks nää tukijutut vois jo unohtaa. Joka päivä joku kitisee täällä jostain tuista ja niiden poistosta tai vähentämisestä, ja kuinka juuri hänelle sopisi hyvin ja hienosti, että kaikki vaan lopetetaan.
Itse olen melkoisen kiitollinen siitä, että on tällaisia tukia ja apuja, JOS vaikka katsos itse joutuu joskus niitä hyödyntämään hädän hetkellä.
Sinunakaan en lähtisi soittelen sotaan paukuttelemaan henkseleitä, koska vaikka kuinka elät siinä harhaluulossa, että sinulle ei voi käydä mitään, niin noin tyhmällä ja lyhytkatseisella ajatusmaailmalla se on vain ajan kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja niin että;28999507:

Yritystuet lähtökohtaisesti myönnetään siksi, että tukemalla yritystä saadaan se mm.investoimaan Suomeen ja sitä kautta luomaan lisää työpaikkoja, tai ainakin pitämään ne nykyiset Suomessa. Ts. maksettu tuki ideaalitilanteessa maksaa itsensä verotuottoina ja työpaikoilla takaisin. Käytännössä tämä tietty ei aina sitten toteudukaan.

Mutta jos esim. kodinhoidontukea jaetaan, sillä ei luoda yhtään uutta työtä Suomeen. Päinvastoin se syrjäyttää naiset pois työelämästä ja palkkakuoppaan vieläpä kun töihin palaavat.

yritystukiahan maksetaan siksi, että saataisiin tänne sellaista toimintaa joka sinällään ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa

esimerkkinä olkoon tuulivoima, Suomessa ei olis yhtään turbiinia pystyssä ilman tukia

Yhteistyössä