Paljonko mun kuuluisi syödä kaloreita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pullero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pullero

Vieras
Olen 35-v, nainen, 160 cm ja 60 kg, istumatyö, puolesta tunnista tuntiin kevyttä liikuntaa päivittäin.

Mistä tiedän, mikä on normaali kalorin tarpeeni? Paljonko pitäisi tulla vajetta, jotta paino putoaa? Onko netissä jotain laskuria, jonne vois syöttää syödyt ruuat ja näkis, paljonko on käyttänyt kaloreita?

Kiitos etukäteen avusta!

Mulla on proteiinitarpeenlaskuri. Eli sun painoindeksi on siinä 23-24 välillä, päivittäinen proteiinin tarpeesi on 50-75g , lepoaineenvaihdunta 980-1104 (energiankulutus levossa).

Yksi kehon rasvaton painokilo kuluttaa noin 28 kilokaloria päivässä, kun taas rasvakudos kuluttaa huomattavasti vhemmän. Vain noin 4kilokaloria kohti päivässä. Mitä enemmän kehossa on rasvatonta kudosta sitä tehokkaammin kuluu energiaa päivittäin. Liikunta + proteiini =solakammat linjat.

Kiitos kovasti vastanneille!

Heleemi81: Elikkä tehokkaampi liikkuminen kannattaa, tuota olenkin miettinyt. Välillä mietin myös liikunnan vähentämistä, koska liikkumisen jälkeen nälkä on aina hurja, vaikea hillitä itseä ahmimasta!

Tuo Kiloklubi on aivan mainio! Ja vielä ilmainenkin! =) Liityin heti jäseneksi, nyt varmaan on motivaatiota tarkkailla syömisiä. Paitsi että kun syötin eiliset syönnit päiväkirjaan, näyttää, että olen syönyt 1000 kaloria liian vähän! No, se tuskin haittaakaan laihtumista! =)

Yhteistyössä