Paljonko muiden 2-vuotiaat nukkuu per vrk?

02.05.2008
993
0
16
Meidän 2v pojalla alkanut joku ihme homma, herää aamulla jo kuudelta ja millään ei saada nukahtamaan uudestaan! :o Ja nukkumaan menee samaan aikaan kuin ennenkin, eli sänkyyn n.20.30, vähän aikaa pulaa siellä ittekseen ja sitten nukahtaa. Näin kun kotona ollaan niin tuntuu vähän liian raskaalta herätä joka aamu klo 6, varsinkin kun oon itse aamu-unista sorttia :/ Eli yöuntahan ei tuolla tavalla tule kuin 9 tuntia, mikä ei kyllä tahdo millään riittää... Päiväunia ei mielestäni nuku liikaa, n.1,5t ja jos nukkuis pidempään niin herätän kyllä kesken unien sitten. Tuntuu että aamupäivätkin on yhtä kiukkua kun on väsyksisä koko poika :(

Meidän tyttö on ollut vauvasta asti illan torkku ja aamuvirkku. Herää siis lähes aina kuudelta, kesäaikaan saattaa hillua sängyssään virkeänä jo viideltä ellei ikkunassa ole pimennysverhoa :xmas: Illalla menee viimeistään kasilta nukkumaan ja päiväunia nukkuu 1,5-2,5 tuntia.
Itse olen aikaisiin aamuherätyksiin tottunut kun yli 2 vuotta näin on eletty, mutta tottumattomalle aamu-uniselle on varmasti raskasta... Onko tätä aikaista aamuheräilyä jatkunut teillä kuinka pitkään? Liittyiskö valoisuuteen?

Meillä yöuni noin klo 21-8 eli 11 tuntia, joskus nukkuu autossa/kauppareissulla rattaissa päiväunet, mutta ne sitten voikin vähentää illan nukkumisesta, eli nukahtaminen venyy.

Meillä nukahtaa tyttö 1 v 9 kk noin klo 21 ja herää yleensä 6-7aikaan, nukkuu n. 3 h päiväunia. En itse juuri koskaan herätä lasta päiväunilta, jos yöuni jää lyhyeksi, päiväunet korvaa. Toiset vaan herää aikaisin, ei sille mitään voi, on iltavirkkuja ja aamuvirkkuja lapsia.
Nousen aina aikaisin, siitä asti olen noussut kun lapset sain. Olen tottunut siihen. Esikoinen heräilee yleensä n. 8 maissa. Olen kotona lasten kanssa.

eli melkein kaikki muut nukkuu enemmän :|

Eniten rassaa just se, että kun huomaa ihan selvästi että poika on aamuisin jo parin tunnin päästä heräämisesta väsyksissä, mutta kun ei vaan nuku pidempään... Ja illalla ihan turha toivo yrittää laittaa aikasemmin nukkumaan, siitä tulee vain riehumista ja pelleilyä sitten.

Oon miettinyt jo päiväunienkin lopettamista, mut toisaalta, tuntuu että pakko olla jonkinlainen lepohetki päivässä niin pojalla kuin itelläkin kun on vielä toi puolivuotia vauvakin tuossa...

Voi olla kyllä että valoisuus vaikuttaa, on kyllä sälekaihtimet ikkunassa mutta eihän ne ihan pimennä...

Meidän 2,5v nukkuu klo 21-7.30 (8.30) yöunta.Päiväunia 1,5-2h. tasan 2v unen määrä oli huomattavasti vähemmän.Nukkui yöllä 9h ja päivällä 1,5h. Joskus illalla saattaa venyä nukkumaan meno ja nukkuu sitten aamulla pidempään.

meillä poika menee nukkuun 20.30 (joskus vasta 21.00)ja herää kans 6.00-6.30.
päikkäreitä nukkuun 1-2h.Minkäs teet, ei huvittais muakaan noin aikasin herätä mutta rytmiä en saa muutettua kun on aina ollut aamuvirkku poika.Eikä oo ees mitenkä väsyny kun vasta 5-6 tunnin päästä heräämisestä jolloin meneekin päikkäreille!meillä jopa pimennysverhot kun aattelin kans että valosuus vois vaikuttaa mutta tosiaan samanlainen oli talvellakin.

Meillä poika kuitenkin ennen nukkui tuonne 7.30-8 asti, ja nyt pari viikkoa ollut tällaista... No joo, omaa tyhmyyttähän se tietyllä tapaa on että väsyttää kun pitäis mennä ajoissa nukkumaan, mutta mä vaan oon sellanen että hyvin harvoin saan unta ennen klo 23-24 :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Meillä poika kuitenkin ennen nukkui tuonne 7.30-8 asti, ja nyt pari viikkoa ollut tällaista... No joo, omaa tyhmyyttähän se tietyllä tapaa on että väsyttää kun pitäis mennä ajoissa nukkumaan, mutta mä vaan oon sellanen että hyvin harvoin saan unta ennen klo 23-24 :headwall:

Toivotaan että olis joku ohimenevä vaihe kyseessä ja poika palaisi jossain vaiheessa entiseen unirytmiinsä...

Yhteistyössä