Paljonko miehenne siivoavat/tekevät kotitöitä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä mies on intohimoinen kotikokki, tykkää hirveästi kokeilla kaikkea ja tekee järjettömän hyvää ruokaa. Taikoo ihan kurjistakin aineksista hyviä ruokia. Se on oikeastaan miehen harrastus jopa, ja hänen missio on opettaa lapsetkin tekemään joten ottaa mielellään lapsetkin keittiöön mukaan kokkaus"avuksi". ;)
Mä sillä aikaa sitten huollan muita hommia kodin sisällä.
Mies ei siis kärsi tilanteesta mitenkään vaan on ihan itse halukas kaikkea kokkaamaan ja tekemään. En ole minä pyytänyt tai käskenyt.
Jos miestä väsyttää tai minä olen aiemmin kotona, teen ilman muuta ruokaa ja se kelpaa kyllä miehelle mutta ikänään minä en yhtä hyviä saa aikaiseksi muutamaa bravuuria lukuunottamatta :)
Viikonloppuaamuisin meillä jompi kumpi tekee aamiaisen ja tarjoaa sen sänkyyn toiselle. :) Se on kiva tapa ja huomionosoitus. Monesti myös iltapalan kanssa näin.

"vieras"
Kyllä me aika tasan jaetaan ja saatan toisinaan huomauttaa jos ei ole jotain tehnyt pitkiin aikoihin, esim. pessyt omaa vessaansa. Mä olen kotona, joten päivittäin vähän puuhaan, teen yleensä ruuat ja käyn kaupassa, mutta mun mielestä se, että hoidan lapsia kotona ja mies on töissä, ei tarkoita sitä, että ukko pääsee kuin koira veräjästä kotitöiden osalta. Niin ja meillä myös ulkohommat jaetaan tai yleensä talvella minä olen kolannut ennen kuin mies tulee kotiin, että saa ajettua auton pihaan.

Kyllä minä teen enemmän edelleen, vaikka tilanne on meillä parantunut alkuajoista. Molemmat ollaan laiskanpuoleisia eikä meillä ole mikään hurja siisteyskäsitys, mutta minä olen kuitenkin se vähän nipompi ja se, joka ensimmäisenä hermostuu ja täytyy jotain saada järkättyä. Hyväksyn kyllä sen, että hommat ei mene ihan 50/50, mutta välillä pitää vähän jäkättää, että toinen hoitaa edes sen vähän pienemmän osan. On se kyllä sitten kiva kun kuitenkin välillä kysymättäkin tekee piukkujuttuja, ja kyllähän se osallistuu sitten isompaankin siivoukseen. Siinäkin täytyy vain olla valppaana että keksii miehelle koko ajan lisää tekemistä, se on aika avuton huomaamaan mitä pitäisi vielä siivota, sokea sotkuille eikä muista että pyykit on koneessa jne. Hajamielinen, mutta aika hyvin koulutettu.

Minusta ap:kin vaikuttaisi valittavan turhasta. Mies on perusluonteeltaan mitä on, jos se kuitenkin tekee noinkin paljon ja sen saa potkittua tekemään enemmän, niin se on mieheksi ihan hyvä suoritus ;).

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ruutiukko
Mies hoitaa tiskit, imuroinnin, ja kylpärin/saunan pesun. Minä hoidan pyykit, moppauksen, pölyjen pyyhkimisen ja vessojen pesut. Ikkunan pesut hoidetaan puoliksi, samoin lumityöt. Mies ajaa nurmikon ja minä haravoin. Saadaan kyllä astua toisen reviirille ja autellaan toisiamme. Ja molemmat ollaan töissä, joten kummallakaan ei ole toiste enempää aikaa.

Yhteistyössä