Paljonko menee kuukaudessa rahaa lemmikkisi ruokintaan

  • Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti
Öyts
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Öyts:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Öyts:
Viljakäärmeen ruokaan menee n.5-7e kuussa... kasvattajalta osatn ruuan niin halvempaa :)
Minkä kokonen liero sulla on ja mitä sä syötät sille?

No tää on ihan vauva vielä vajaat 50cm pitkä ehkä sormen paksuinen ja hiiriä syövät :)
OK

Mä oon joskus ajatellu et jos se käärme meille joskus tulee niin taidan ottaa noita gerbiilejä lisää ja muutamat hiiretki jollon se ravinto tulis omasta talosta
Noinhan se olis kyllä kätevin, mutta mulla on allergia kaikkeen karvaiseen niin niitä ei meille kotiin voi ottaa...

mutta tosiaan kasvattajilta voi ostaa hieman halvemmalla kuin eläinkaupasta ja kasvattajakin voi samalla vähän tienata jos omat käärmeet ei ehdi kaikkea syömään :)

 
No meillä menee säkki kuukaudessa, ehkä hieman toistakin. Säkki about 30e jollen väärin muista, sit vitamiinit lonkkiin about 10e/kk + luut/lihat... Hmm.. Kyllä se joku 50e/kk taitaa olla koiralta ruuat.
Papukaija 15e/kk ja gerbiilit 25e/kk. Yhteensä taitaa mennä joku 90e/kk... Ruokaan.. Muut kulut on toki sitten päälle..
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No meillä menee säkki kuukaudessa, ehkä hieman toistakin. Säkki about 30e jollen väärin muista, sit vitamiinit lonkkiin about 10e/kk + luut/lihat... Hmm.. Kyllä se joku 50e/kk taitaa olla koiralta ruuat.
Papukaija 15e/kk ja gerbiilit 25e/kk. Yhteensä taitaa mennä joku 90e/kk... Ruokaan.. Muut kulut on toki sitten päälle..
Mä jätin listasta gerbiilit ja liskon pois, ku en uskalla laskee niitä enää tohon summaan lisää :D


annaks muuten lonkkiin omega 3sta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No meillä menee säkki kuukaudessa, ehkä hieman toistakin. Säkki about 30e jollen väärin muista, sit vitamiinit lonkkiin about 10e/kk + luut/lihat... Hmm.. Kyllä se joku 50e/kk taitaa olla koiralta ruuat.
Papukaija 15e/kk ja gerbiilit 25e/kk. Yhteensä taitaa mennä joku 90e/kk... Ruokaan.. Muut kulut on toki sitten päälle..
Mä jätin listasta gerbiilit ja liskon pois, ku en uskalla laskee niitä enää tohon summaan lisää :D


annaks muuten lonkkiin omega 3sta?
En anna vaan sitä kondrosyytti-rusto tabletteja mitä lieneekään. Ruuassa ei ole noita niveliä voimistavia aineita ja siksi annan purkista. Muutenkin ruuan etsiminen on ollut tuskaa, kun koira tahtoo reagoida kutinalla moneen eri merkkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No meillä menee säkki kuukaudessa, ehkä hieman toistakin. Säkki about 30e jollen väärin muista, sit vitamiinit lonkkiin about 10e/kk + luut/lihat... Hmm.. Kyllä se joku 50e/kk taitaa olla koiralta ruuat.
Papukaija 15e/kk ja gerbiilit 25e/kk. Yhteensä taitaa mennä joku 90e/kk... Ruokaan.. Muut kulut on toki sitten päälle..
Montako gerbiiliä sul on ja mitä ne oikein syö?? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No meillä menee säkki kuukaudessa, ehkä hieman toistakin. Säkki about 30e jollen väärin muista, sit vitamiinit lonkkiin about 10e/kk + luut/lihat... Hmm.. Kyllä se joku 50e/kk taitaa olla koiralta ruuat.
Papukaija 15e/kk ja gerbiilit 25e/kk. Yhteensä taitaa mennä joku 90e/kk... Ruokaan.. Muut kulut on toki sitten päälle..
Montako gerbiiliä sul on ja mitä ne oikein syö?? :D
Omatekemää jyväsekoitusta pääosin ja niitä on PALJON, melki parisenkymmentä. Menee hetkessä ostettu jyväpussi.
 
AnniHelena71harmaana
Kultsupoika syö Nutron kana-riisi nappulaa herkkämahaisille, 15 kilon säkki (54 euroa muistaakseni) kestää, hmmm oliskohan reilun kuukauden. Sanotaan siisi että 50 ?/kk.
 
narikka83
ostetaan ruottista ruat, lava kertaansa, siinä on N:35 säkkiä/lava tutulla on "kennel ja sen kautta tilataan. otetaan tuo lava useamman kaverin kans, ehtisivät mennä pilalle muuten. lisäksi saavat, kalaa, läskiä yms "herkkuja" jotka saahaan ilmaseksi
 
vieras
Meillä on allerginen urosdoggi, joten rahaa sen ruokaan menee PALJON. Pelkkään kuivamuonaan taitaa mennä kuussa n. 220-250e. Siihen vielä luut ja herkut päälle.

Ja jos ruvetaan miettimään, paljonko koiran omistaminen meille muuten maksaa, niin en tiedä haluanko edes sitä ajatella. Onneksi meillä on vakuutus, kun ell-maksuihin ja lääkkeisiin jne menee nytkin jo useita satasia vuodessa.
 
storm
Meillä menee ehkä 30e/kk kaksi chihuahuaa on jotka eivät meinaa syödä muuta kuin ihmisten ruokaa. Eli kuivamuonat ym. ovat kalleimmasta päästä mutteivät nuo niitä siltikään syö eli ei mene paljoa rahaa..
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No meillä menee säkki kuukaudessa, ehkä hieman toistakin. Säkki about 30e jollen väärin muista, sit vitamiinit lonkkiin about 10e/kk + luut/lihat... Hmm.. Kyllä se joku 50e/kk taitaa olla koiralta ruuat.
Papukaija 15e/kk ja gerbiilit 25e/kk. Yhteensä taitaa mennä joku 90e/kk... Ruokaan.. Muut kulut on toki sitten päälle..
Mä jätin listasta gerbiilit ja liskon pois, ku en uskalla laskee niitä enää tohon summaan lisää :D


annaks muuten lonkkiin omega 3sta?
En anna vaan sitä kondrosyytti-rusto tabletteja mitä lieneekään. Ruuassa ei ole noita niveliä voimistavia aineita ja siksi annan purkista. Muutenkin ruuan etsiminen on ollut tuskaa, kun koira tahtoo reagoida kutinalla moneen eri merkkiin.
Mä en anna tolle nuorelle enää lainkaan nappuloita, ku sillä toi etupää temppuilee ja sikariaki sillä on ollu ja oon huomannu et raakaruokinnalla se saa aivan kaiken saman ja enemmänki just luustoa ajatellen eikä tartte miettiä noita allergisoivia aineitakaan :D

Neu ja puhti on mun mielestä OK tavaraa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Neu ja puhti on mun mielestä OK tavaraa.
Koirathan noita arvostaa tosi paljon, mutta voi hyvä tavaton kun ne HAISEE pahalle!! Mä en raskaana ollessa voinut olla edes samassa talossa, kun niitä annettiin koirille. Siihen loppui NEUn ja Puhdin osto.

 

Yhteistyössä