Paljonko maksat/maksaisit lastesi hoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aunealiisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aunealiisa

Uusi jäsen
29.01.2005
6
0
1
Kyseessä tilapäistä iltahoitoa, hoitajana 18 vuotias lukiolainen. Muutamasta tunnista ehkäpä viiteen tuntiin /ilta. Hoitajalla kokemusta lastenhoidosta. Lapset 2 ja 6 vuotiaat.

Kertokaa omia kokemuksia myös! :flower:

maksan min 5-7 e/h, joskus maksan könttäsumman joka on suurempi kun mulla on 2 ja 1-v. jotka kuitenkin vaatii huomion kokonaan. ja aina haetaan ja viedään kotio. arvostan lastenhoitoa ja olen otettu jos kaveri sanoo tulevansa toistenkin.
jos hoitaja on kaveri joka ei halua ottaa maksua vastaan ostan viinipullon tai jotain vastaavaa.

Me on maksettu arki-illoista satunnaiselle hoitajalle 6e/tunti, mutta lauantai-illasta vakihoitajallemme peräti 10e/tunti. 10e oli jo niin paljon, että sitä ei montaa kertaa viitsi tehdä, mutta kun sitten mietti, että millä rahalla itse uhraisi lauantai-iltansa... Ehkä asiaan vaikutti se, että tyttö on siis arkisinkin meillä töissä, tuttu lapsille ja itselle ja halusi vähän palkita häntä.

Itse olen lastenhoitajana useissa perheissä, opiskelen lastenohjaajaksi ja muutenkin minulla on todella paljon kokemusta pienten lasten hoitamisesta. Minun palkkani useimmissa paikoissa on 5e/h. Ja joistakin paikoista könttäsumma, mikä ei yllä ihan 5e/h. Koulussa meille on sanottu, että "Älkää suostuko alle 6e/h, koska olette alan koulutuksessa olevia jne" mutta itse nautin lastenhoidosta niin paljon, että ei tulisi mieleenkään kieltäytyä 5e tuntipalkalla koko hommasta... Lastenhoito on minulle osittain myös harrastus. Mutta arvostan suuresti heitä jotka ovat valmiita maksamaan sen 6-7e/h, on totta että kyseessä on yksi vastuullisimmista hommista mitä voi olla. Mutta myös antoisin!!!!

Iloista vapunaikaa kaikille ja terkkuja kaikille päivänsäteillenne! :heart: :heart:

Maksatteko pimeänä nämä palkat, kun on noin suuria vara maksaa?
Olisipa kiva, jos lastenhoitoa ammatikseen kotona tekevälle olisi mahdollisuus edes teoriassa yltää samanlaiseen palkkatasoon!!!!
Yksityinen perhepäivähoitaja jolla taksa 460 e/kk, tästä ruokaraha 92 euroa = todellinen palkka 368 e/kk.
Tästä pakollinen vakuutusmaksu, joka työntekijöillä on tänä päivänä n.3% palkasta, on yrittäjällä 21,4%!!!!!!78,75e/kk, ja sitten ne verot: n.15%=55,20. Tällöin käteen jää 234,05e. Työpäivät 10h/päivä, tuntipalkka = 1,17 e/tunti.
Parhaimmillaan=jos hoidossa lain sallimat 4 alle kouluikäistä lasta pääsee siis 4,68e/tunti palkkaan.

Yhteistyössä