Paljonko maksaisit täytekakusta ja voileipäkakusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leipurihiiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No varmaan kyseisiin kakkuihin menevien tarvikkeiden verran plus tekopalkka. Tekopalkan määrittelee tietenkin leipoja itse, ja vaikuttaahan siihen vähän se kotileipurin taitotasokin. Jos ostan kakun ja saan samanlaisen kuin tekisin itsekin, niin en kyllä hirveästi työstä halua maksaa. Jos ostan kakun ja saan kauniisti pursotetun ja siistin kakun niin mielelläni maksan työstä.

[QUOTE="vieras";27623097]meilläpäin saa tuon kokoluokan voileipäkakun + täytekakun paikallisesta pitopalvelusta yhteishintaan 90 euroa.[/QUOTE]

Tuossa on kaksi voileipäkakkua ja täytekakku.

Näyttävään, ei peruskermakakkuun saa jo itsessään kulumaan aikaa ja rahaa. Eli jos teet sellaisia, niin pelkästä täyskäristä voisin maksaa vaikka 100€, riippuen koosta ja vaikeusasteesta. Voileipäkakusta sitten koon mukaan, vaikka aikaa (ja rahaa) siihenkin saa menemään. Eli eiköhän tuo 200€ ole lähempänä totuutta, niin tekijälle jää hommasta palkkaakin :)

100€ on varmaan ihan kohdillaan. Ei ne ainekset nyt NIIN paljon maksa, jos nyt puhutaan siis tavallisesta täytekakusta eikä esim. 3 kerroksisesta marsipaanikakusta kaikilla herkuilla.

[QUOTE="vieras";27623107]Tuossa on kaksi voileipäkakkua ja täytekakku.[/QUOTE]

niin? voi tuosta laskea että 45 euroa/kakku, olipa ne sitten täyte- tai voileipäkakkuja

[QUOTE="vieras";27623133]niin? voi tuosta laskea että 45 euroa/kakku, olipa ne sitten täyte- tai voileipäkakkuja[/QUOTE]

no ei sitä ihan noin voi laskea. Voileipäkakkun aineksiinkin menee jo aika paljon enemmän rahaa kuin täytekakun aineksiin, ja voileipäkakku on muutenkin paljon työläämpi tehdä jos koristelut ja muut meinaa kunnolla tehdä. Voileipäkakun pitäisi siis olla myös hinnoittelussa kalliimpi.
Vähän sama kuin jos autokaupassa olisi vierekkäin tuliteriä mersuja ja opeleita, ja myyjä myisi niitä kaikkia samalla hinnalla...

Sovittiin, että otan 90 kaikkiaan, tarpeisiin menee noin 60 euroa, kun ei tee kaikkia kalleimmasta ja jää vähän tekopalkkaa itselle ja jos ei 60 riitä niin vähennetään minun palkkiosta. Kaikille kun ei kaiken tarvi olla kalleinta laatua! En ole ammattilainen enkä siis maksa verojakaan joten ylihintaa ei voi pyytää, tarvikkeet ees kun saa maksettua niin ok :)

Tuo on jo oikeasti hyväntekeväisyyttä. Toivottavasti on sentään joku tosi läheinen jolle teet. Ihan vaan vinkkinä jatkoa ajatellen: minä teen yksinkertaisia, mutta laadukkaista raaka-aineista, kakkuja. 20 hengen täytekakusta otan 50-60€ ja voileipäkakusta 60-80€. Kalakakusta aina enemmän. Jokainen on maksanut mukisematta ja ovat vieläpä kehuneet edullisiksi.

Teet kyllä todella halvoilla aineksillakin kakkusi. Itsellä menee n.20-30€/ täytekakku ja 30-50€/ voileipäkakku. Laskitko myös, että käytät esim. sähköä jonkin verran tekemiseen. Plus että jos olet supernopea, selviät työstä ehkä jopa kymmenessä tunnissa kauppareissuineen. Eli sulla on vaivanpalkka max.30€, siitä pois bensa-, sähkö-,yms. kulut, niin "palkkaa" saat työstäsi max.2€/tunti.

Teet kyllä todella halvoilla aineksillakin kakkusi. Itsellä menee n.20-30€/ täytekakku ja 30-50€/ voileipäkakku. Laskitko myös, että käytät esim. sähköä jonkin verran tekemiseen. Plus että jos olet supernopea, selviät työstä ehkä jopa kymmenessä tunnissa kauppareissuineen. Eli sulla on vaivanpalkka max.30€, siitä pois bensa-, sähkö-,yms. kulut, niin "palkkaa" saat työstäsi max.2€/tunti.

Jos tekee ihan yksinkertaisista perusaineksista täytekakun (jauhot, munat, sokeri, kerma, väliin vaikka hilloa + banaania), niin ei niihin aineksiin kyllä tarvitse 20-30 euroa käyttää...

Kaverini tekee pyynnöstä kakkuja (ovat oikeasti upeita ja tekee koristeet, hillot jne itse). Meidän hääkakut (yksi 3-kerroksinen ja kaksi tavallista, yht 80 hengelle) maksoi 120e. Normaalikokoisesta ( n. 15 hengen) pyytää 20e.

Tuo on jo oikeasti hyväntekeväisyyttä. Toivottavasti on sentään joku tosi läheinen jolle teet. Ihan vaan vinkkinä jatkoa ajatellen: minä teen yksinkertaisia, mutta laadukkaista raaka-aineista, kakkuja. 20 hengen täytekakusta otan 50-60€ ja voileipäkakusta 60-80€. Kalakakusta aina enemmän. Jokainen on maksanut mukisematta ja ovat vieläpä kehuneet edullisiksi.

ap ei nyt kai sentään pyöritä mitään kakkubisnestä, ostokset mä ainakin hoidan oman kauppareissun yhteydessä eli bensakulua lisää ei tule ja sähköstä en nyt ainakaan ala velottamaan, voi jeesus. Ja perus täytekakun tekee halvalla, ainoo mihin voi upota enemmän on se kala kalakakussa.

Enkä kyllä maksaisi tuollaisia hintoja koska samalla hinnalla saa jo ammattilaiselta upeat kakut, ainakin täälläpäin.

Aivan liian vähän. 50e menee ainakin per 1 voileipäkakun raaka aineet +täytekakun aineet ja työ
Voileipäkakun tekeminen on todellakin kallista. Muutaman olen itse väsännyt ja siihen palaa rahaa. Joku normi sokerikakku on melko edullinen tehdä, mutta maksaa sekin vaivan.
Voikkarikakkuun pitää ostaa leikkeleitä yms. härpäkkeitä, jotka voivat laadusta riippuen olla aika kovalla kilohintalapulla varustettuja.
Itse tykkään enemmän voileipäkakusta.

Voileipäkakkuun kun itse teen niin menee tuorejuustoa ja ranskankermaa monta purkkia, leikkeleet/kalat, leivät, koristelut ja mausteet. Kyllä siihen kuluu aikaa ja rahaa melko paljon. Hyvää on kyllä!

Yhteistyössä