paljonko maksaisit palkkaa 18 vuotiaalle tytölle eläinten hoitamisesta

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
käy 4 iltana hoitamassa meidän kaksi koiraa, kissan ja kaksi marsua. aikaa siihen menee noin 20 minuuttia tytöltä kaikkine kulkemisineen. koiria ei tarvii lenkittää, koska omat poikamme tekevät aamu päivällä sen. riittää että ruokkii ja käyttää pihalla pissalla. itse ajattelin tarjota 5 euroa kerralta. koska matkakuluja ei tule kun asuu tuossa 200 metrin päässä eli 20 euroa. tyttö haluaa siitä hommasta kuitenkin 50 euroa mikä on minusta kyllä reilusti yläkanttiin

no, tyttö on kuitenkin täysi-ikäinen niin ehkä minä sen 50 antaisin. käy kuitenkin neljänä iltana elukat hoitamassa. 5 euroa on kyllä vähän, vaikka työtäkään ei ole paljon, mutta silti useampana päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22612326:
käy 4 iltana hoitamassa meidän kaksi koiraa, kissan ja kaksi marsua. aikaa siihen menee noin 20 minuuttia tytöltä kaikkine kulkemisineen. koiria ei tarvii lenkittää, koska omat poikamme tekevät aamu päivällä sen. riittää että ruokkii ja käyttää pihalla pissalla. itse ajattelin tarjota 5 euroa kerralta. koska matkakuluja ei tule kun asuu tuossa 200 metrin päässä eli 20 euroa. tyttö haluaa siitä hommasta kuitenkin 50 euroa mikä on minusta kyllä reilusti yläkanttiin

Mua kyllä oikeasti ällöttää tollaiset ihmiset, jotka kuvittelee, että kyllä niille koirille riittää, kun kerran päivässä pääsevät lenkille. OIkeasti, tee raukoille palvelus ja anna ne pois, sinusta ei selkeästi ole koirankasvattajaksi.

Mä olen maksanut omalle pojalleni 10 e/päivä, kun on vienyt yhden koiran 3 kertaa päivässä ulos ja huolehtinut ruuat ja veden. Ja kyse siis omasta koirasta. Normaalisti en noista maksa pojalleni mitään, mutta 10-14 päivän työreissujeni ajalta olen maksanut, koska pojalla on ollut silloin pidemmän aikaa kokonaisvastuu koirasta. Vieraalle maksaisin enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22612326:

No mulle riittäis hyvinkin toi 5 kerta, helposti varmasti löytyisi sellaisia jotka tekis sen ilmaiseksikin, koska tykkäävät eläimistä. Kysy jotain toista. Mustakin 50e on vähän liikaa, tai sitten sisällytät koirien lenkityksen siihen, sitten olis varmaan ihan ok ja koirat kiittäis =)

Maksan dogsitterille kympin kerta kutakuinkin vastaavasta työmäärästä.
50 on ihan ok könttäsumma, siihen itsekin pyöristäisin jos olisi tuollaisesta tavallaan yhtämittaisesta rupeamasta kyse.
Kyse kuitenkin aikuisesta ihmisestä. Millä hinnalla itse menisit niin ettei tuntuisi hyväksikäytöltä, hoitamaan vieraita elukoita.

hoidin naapun eläimet kolme koiraa ja kissan viikon ja otin siitä tuon 5 euroa päivältä. ja käytin ne lenkilläkin siihenn. eli sain siitä ilosta 35 euroa palkkaa koko ajalta. ja minusta se oli ihan sopiva hinta. vaikka sinne oli matkaakin sen verran että autolla menin

[QUOTE="vieras";22613673]5€:lla ei nouse edes ylös.

Kuitenkin pitää sovittaa menojansa ja muuta sen mukaan, että on tuollainen homma tehtävä.

Vähintään 10€/kerta.[/QUOTE]no eipä juuri tarvii sovitella menojaan, työttömän ihmisen, joka kotona makaa täyshoidossa. mutta ihan sama. mun vanhin lapsi lupasi käydä tuolta 15 kilsan päästä ne hoitamassa ja ei maksa mitään

Mua kyllä oikeasti ällöttää tollaiset ihmiset, jotka kuvittelee, että kyllä niille koirille riittää, kun kerran päivässä pääsevät lenkille. OIkeasti, tee raukoille palvelus ja anna ne pois, sinusta ei selkeästi ole koirankasvattajaksi.

kai huomasit, että kyse on muutamasta päivästä. ja nuo ei toki kuole, jos eivät joka päivä pääse lenkille kuin kerran. eikä tuo vanhus 18 vuotias edes jaksa enempää kuin kerran pienen lenkin. normaalisti isompi koira toki pääsee lenkille 2-3 kertaa päivässä

Kun asuu noin lähellä ja noin vähän aikaa niin maksaisin sen 5 e kerralta.

ehdotin kyllä tytölle, että jos käyttää koirat tai siis ton isomman lenkillä vielä illalla pari kolme kilsaakin riittäis, niin voisin maksaa vähä enemmänkin kuin sen 50 euroa, mutta ei tuntunut viitsivän. pelkästä siitä, että viskaa koirille vedet ja rakeet kuppeihin, marsuille heinät ja porkkanat ja kissalle rakeet ja veden ja käyttää koirat pissalla, joka vie noin 5 minuuttia. niin 5 euroa on mielestäni ihan riittävä. ja bensakuluja ei siis tule.koska kotona asuva poika hoitaa isommat ruokkimiset ja lenkittämiset ja häkkien siivouksen aamupäivällä. koska on illan töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22613981:
ehdotin kyllä tytölle, että jos käyttää koirat tai siis ton isomman lenkillä vielä illalla pari kolme kilsaakin riittäis, niin voisin maksaa vähä enemmänkin kuin sen 50 euroa, mutta ei tuntunut viitsivän. pelkästä siitä, että viskaa koirille vedet ja rakeet kuppeihin, marsuille heinät ja porkkanat ja kissalle rakeet ja veden ja käyttää koirat pissalla, joka vie noin 5 minuuttia. niin 5 euroa on mielestäni ihan riittävä. ja bensakuluja ei siis tule.koska kotona asuva poika hoitaa isommat ruokkimiset ja lenkittämiset ja häkkien siivouksen aamupäivällä. koska on illan töissä.
Aivan. sama ku kävelisin tohon naapuriin ja heittäisin ruuta kuppiin, niin en kyl ees kehtaisi pyytää mitään mitään jos satunnaista.
Nykyään pitää maksaa siitä peffan nostostakin se lähtömaksu:kieh:

Mulla itellään sellaset hoitajat että bensat+sitten hoidon/ajan mukaan maksan. Just oli hepat 2 pv hoidossa ja ajoi pitemmältä ja anto ruuat ja heitti ulos+sisään...maksoin 40 e. Mutta onkin heppafani ja hoitaisi ilmaseksikin. Tarjoutu taas hoitelee. Kullanarvoisia nämä ihmiset:heart: