Paljonko maksaa sähkömies??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Asutaan asumisoikeus talossa ja meiän vanha rämä ruosteinen peilikaappi tarvisi vaihtaa. joka tietty pitää itse ostaa ja maksaa.

siinä on kiinni loisteputki lamppu eli sähkömies tarvitaan apuna.paljonkohan tuollaisen peilikaapin vaihto maksaa?

[QUOTE="vieras";25678181]Saa kyllä halvemmallakin kuin kuudellakympillä ja alle puoli tuntia plus matkakulut on veloitus.[/QUOTE]
Tai reilu veloittaa oikean ajan mukaan, mutta tunti joillakin vähimmäismäärä.

Moinen homma on tee-itse-miehen sallittujen sähkötöiden listalla.

Ensin sulake irti ja sitten piuhat irti valaisimesta.
Johtoja on kolme joista yksi liitetään valaisimen runkoon joko suoraan tai 3-napaisen sokeripalaliittimen kautta. Ehdottoman tärkeää on että runkoon menee keltavihreä johto.

Yleensä noissa valaisimissa on se sokeripalaliitin jossa on siis musta, sininen ja kevi. Seinästä tulee samanväriset (musta voi olla myös ruskea) ja ne kun kytkee väri väriin niin ongelmaa ei ole.

Kannattaa muistaa, että jos uudessa kaapissa on pistorasia, ja vanhassa ei, niin ei saa itse asennella.
Pistorasiat märkätiloissa vaativat vikavirtasuojakytkimen

[QUOTE="vierailija";25678377]Kannattaa muistaa, että jos uudessa kaapissa on pistorasia, ja vanhassa ei, niin ei saa itse asennella.
Pistorasiat märkätiloissa vaativat vikavirtasuojakytkimen[/QUOTE]
Aivan, hyvä pointti.
Mutta mikä tässä on hassuinta niin jos vanhassa valaisimessa on myös pistorasia niin silloin vikavirtasuojaa ei tarvita mikäli alkuperäinen asennus on ajalta jolloin vvs:ää ei tarvittu.
Jos pelkän valaisimen tilalle vaihdetaan valaisin jossa on lisäksi pistorasia niin kyseessä on lisäasennus johon tulee soveltaa tämän hetken määräyksiä.

Yhteistyössä