Paljonko maksaa lastenhoitajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

apuva

Jäsen
19.10.2004
101
0
16
Kuinka paljon teidän mielestä olisi kohtuullista maksaa opiskelijatytölle/lukiolaiselle joka tulee hoitamaan kolme kk:tta vanhaa vauvaamme silloin tällöin tunnin pari kerrallaan?? MLL:n taksahan on kai jotain reilu 4 euroa tunti mutta niillä on vissiin joku koulutus tms. takana.

Eli paljonko ootte maksanu? Ja minkä ikäinen teidän mielestä on sopiva ottamaan vastuuta pikkuvauvan hoidosta? Entä vakuutukset...

itse olen maksanut 7 euroa/tunti, ainakin 18-vuotias, jos ihan pieni vauva mieluimmin vanhempi. lisäksi me aina haetaan ja viedää jos ei ole omaa autoa kun tännepäin on huonot yhteydet julkisilla kulkuneuvoilla.

Mä en maksaisi 3-4 euroa enempi, itekki oon töissä naisvaltasella alalla ja tuntipalkka noin 10e ja maksan siitä kulut niin ei jää palkkaa 7 euroa tunnilta eri asia jos ei oo pimeenä tää palkka.

me maksetaan 5e tunti, joskus annan vähän ekstraa jos esim. kuljettanut lapsia harjoituksiin omalla autollaan. yleensä pyöristän sitten ylöspäin täyteen tuntimaksuun jos jää vaikka puoli tuntia vajaaksi. jos olisi noin pienestä vauvasta kyse, haluaisin hoitajan kyllä olevan täysi-ikäinen sekä kyllä vaatisin kokemusta pienen vauvan hoidosta.

Olen maksanut 4.20 tunti.Meillä on 14 vuotias hoitamassa aina silloin tällöin 7v ja 6v lapsia, olen joskus miettinyt,että pitäiskö hoitajan olla täysikäinen.Mutta hyvin on pärjännyt ja lapset ovat tykänneet.Hoitaja on vastuuntuntoinen ja tarvittaessa saa aina puhelimesta kiinni.

Me käytetään MLL hoitajaa ja maksetaan hänelle se 4,20/h. Naapurin tytöille (10-12 v) maksetaan 2-3 euroa per hoitokerta (=pari tuntia) Näin sovittu heidän äidin kanssa.

Yhteistyössä