Paljonko maksaa kunnon sukset 3v.:lle?

  • Viestiketjun aloittaja t
  • Ensimmäinen viesti
merenneitoenn
Monollisista en tiedä, mutta mä ajattelin hommata meidän kolmevuotiaalle semmoset sukset mitkä saa tavallisiin talvuikenkiin saa kiinni.
Semmoset Karhut tai peltoset maksaa n 30e.
 
tt
80 euroa on näyttänyt olevan monolliset sukset. Monoja en ole vielä mistään löytänyt tarpeeksi pieniä. Eli hintaa kyllä tulee. Odottelen josko joulunjälkeen olisi niitä paketteja missä olisi sekä sukset että monot ja sauvat.
 
Me ostettiin alesta niin oli 120€ kaikki siinä.Itse en koskaan ostaisin lapselleni noita mihin laitetaan kengät,ovat niin lapsen hiihto innon latistajat.Itse olen liikunta painotteisessa päiväkodissa töissä ja meille opettaja sanoi jo heti alussa että kunnon välineet lapsille missä ei pilata lapsen jalkoja ja noi on pahimmat mihin kenkä tulee.
 
[QUOTE="merenneitonen";22380147]Ai, kýllä mun poika jo viimetalvena tykkäsi mennä semmosilla (2v) ja hyvin meni![/QUOTE]

Mun lapseni on "hiihdellyt" sellaisilla 3 talvea ja en näe mitään traumoja. Nyt ajattelin, että hiihtomatkat olisivat jo kilometreissä mitattavia ja hankin normaalit monolliset.

Riippuu siis siitä, mitä pienten hiihto oikein on. Sitä että hiihdetään hetki pellonlaidassa vai mennään 5 kilsan hiihtolenkille... Meillä matkat ovat olleet korkeinaan kilsa aikaisempina vuosina.
 
"vieras"
Meillä vielä 3v. hiihteli remmisuksilla, mutta 5-vuotiaalle ostettiin ihan tavalliset sukset, joissä käytetään monoja. Voin kertoa, että maksavat suunnilleen saman mitä aikuisten suksipaketit! Vähän vaihtelee mitä paketteihin kuuluu, usein monot täytyy ostaa erikseen ja maksavat helposti saman kuin kunnon talvikengät, jonkun 50-60 euroa.
 
"mie"
Meillä on nuo kenkiin kiinnitettävät olleet oikein passelit parivuotiaalle. Sen ikäistä ei hiihtely ainakaan meillä ole kovin pitkään kerrallaan kiinnostanut, joten kunnon sukset olisivat siinä vaiheessa olleet turha investointi. Nyt täksi talveksi ostetaan kohta 5-vuotiaalle kunnon välineet, viime talvena kiinnostus hiihtämiseen oli nolla, katsotaan jos nyt innostuisi. Pienempi vajaa 3v. saa tämän talven vielä hiihdellä noilla kenkiin kiinnitettävillä, jos kovasti hiihtäminen kiinnostaa, niin sitten ostetaan monot ja sukset.
 
vv
Meillä olisi myös suksien osto ajankohtaista. Sellaisia kenkiinkiinnitettäviä olen itse miettinyt, mutta äitini on sitä mieltä että ehdottomasti oikeat monolliset. Asumme kerrostalossa, jossa on kyllä oma piha, mutta ei siinä kovin pitkälle pääse hiihtämään ja lisäksi mietityttää, että olisiko kenkiin kiinnitettävät helpommat kun todennäköisesti hiihtaminen kiinnostaa vartin, sen jälkeen keinumaan ja laskemaan mäkeä ja kohta taas hiihtämään. Lisäksi tuo monohomma vähän arveluttaa. Pienin koko taitaa olla 25 joka on ainakin kaksi numeroa isompi kuin lapsen normaalien talvikenkien koko. Pystyykö niillä tekemään yhtään mitään?
 
t
Mäkin aloittaja oon lastentarhanope ja siksi kyselin "kunnollisia". On huonoja kokemuksia kenkäsuksista ja tekniikka muodostuu hieman toiseksi ja siitä on myöhemmin haittaa. Ollaan hiihtelevä perhe ja siksi asiasta välitän. Ei varmaan kaikille niin väliä...
 
"vieras"
Sehän on paljon siitä kiinni, mitä käyttö on. Jos mennään oikeasti hiihtämään, niin silloin kunnon sukset monoineen on hyvä olla. Mutta jos se hiihto on sitä, että kymmenisen minuuttia mennään niillä suksilla tasaisella pihalla, niin siihen käyttöön kyllä riittää remmisuksetkin hyvin.
 

Yhteistyössä