Paljonko lihoit/laihduit raskausaikana?

mie
Eli paljonko lihoit tai laihduit raskausaikana?

Ja tarkoitan nyt lähinnä,että paljonko painoit,esim kuukausi synnytyksen jälkeen? olitko normaalipainossasi tai sen ali/yli?

Jos olit lihonut (enemmän kuin kilon tai pari) osaatko sanoa mistä se johtui? Esim. mässäsitkö yksinkertaisesti liikaa hamppareita ja karkkia?

Jos taas olit hoikemmassa kunnossa,tai entisessä painossasi, johtuiko se hyvästä tuurista, ruokavaliosta, liikunnasta, pahoinvoinnista?
 
Jotain 8 kiloa oli kuukauden päästä. Ja mistäkö johtu, yksinkertaisesti siitä etten välittänyt ruokavaliosta. Siis olen pitänyt vähä/hyvähiilihydraattista dieettiä ja kävin salilla ennen raskautta, jotka sitten molemmat jäi. Vuosi synnytksestä ja 5 kiloo vielä pois niin olisin tyytyväinen. Alkupainossa rupeen pikkuhiljaa oleen.
 
nuuhkis
Mulla tulee ihan just kuukausi synnytyksestä ja lähtöpainossa ollaan. Mun kohdalla teki alkupahoinvointi+terveet mielihalut aika paljon. Niin ja tottakai se että nyt synnytyksen jälkeen ei todellakaan ole tehnyt mieli mitään rasvaista ruokaa.
 
2 viikkoa synnytyksestä painoin kilon vähemmän kuin ennen odotusta ja kuukauden päästä olin just lähtöpainossa. Raskausaikana kiloja tuli n.12 ja ihan oli kyllä vaan hyvää tuuria et ei mitään jääny. Siis mitään en sen eteen tehny.

Mielenkiinnolla ootellaan kuinka käy toisen kans, onko yhtä hyvä tuuri vai onko kilot tiukemmas tällä kertaa. Mitään ressiä en asiasta kuitenkaan osaa kehittää. Muutama kilo on nyt tullu enemmän kuin viimeks ja la on muutaman viikon päässä. :) Toivottavasti lähtee itellään, kun itsekuri on mulla vähän olematon noiden herkkujen suhteen :p
 
vauvan tuoksu
nyt kulunu viikko synnytyksestä ja kiloja karissu 10kg jo pois.4kg jälellä. =) imetyshän kiihdyttää palautumista omiin mittoihin, tietenki riittävä liikunta ja nukkuminenki, nin ja sekin vielä että syöpi TERVEELLISESTI. :) :) :)
 
Mari ja Viivi
painoin ennen raskauden alkua n.50kg.raskausaikana lihoin 22kg.kuukausi synnytyksen jälkeen painoin 60kg.nyt synnytyksestä on menny melkein 4kk ja paino on 58kg...kyllä se tippuu pikku hiljaa.imetän vielä että kun imetys loppuu lähtee varmaan loputkin...tähtään 50kg:eek:on.(oon 158cm pitkä)
 
Adalmina
Ekasta raskaudesta tuli 18kg. Kilo jäljellä kun aloin odottamaan toista.
Tokasta raskaudesta tuli 15kg. Siitä nyt aikaa reilu 3kk ja kiloja jäljellä vielä n. 5.
Mulla raskausajan lihomiset on johtuneet puhtaasti pelkäästään hirmuisesta herkuttelusta ja syömisestä ;)
 
baabaa85
Mulla nyt ei oo synnytyksestä kun kolmisen viikkoa mut, laihduin raskausaikana n.5kg, ja loppuraskauden olin lähtöpainossani. Nyt 3 viikkoa synnytyksestä paino on -15kg vähemmän kuin ennen raskautta...ei oo ollu mitään ruokavalioo tai muutakaan ihmeellistä, samalla tavalla oon eläny ku ennenkin.
 
9kg tuli raskasuaikana painoa ja 2 viikkoa synnytysksestä olin lähtöpainossa ja vanhat farkut jalassa. Imettäessäni laihduin vielä entisestään ja ristiäisiin mennessä oli tippunut 7 kg lähtöpainosta. Olen vielä aina ollut hyvin hoikka joten en ollut luineni ja naihkoineni mikään kaunis näky lapseni ristiäisissä... Nyt kun tuosta jo 5-vuotta aikaa niin sama paino kuin aina ennenkin eli sain ne 7kg ajan myötä takaisin.
 
ekasta tuli 10kg joista ei yhtään ollu enää jälkitarkastaukseen mennessä...
tokasta tuli 7kg ja jälkitarkastuksessa olin vähä jo miinuksen puolella ;) eli ne kilot lähti kyllä ihan heti...
nyt on rv 29+1 ja painoo tullu jo9kg ( :ashamed: ) ja hirvittää kuinka paljon sitä saan vielä kerättyä :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
vieras vierailija
voi teitä onnen pekkoja. meikällä tuli 24kg ekalta ja just kun pääsin lähtöpainoon (meni 1v6kk) ni aloin odottaan.ja tuli 22kg nyt synnytyksestä aika lailla 9kk ni viel on 9kg jäljellä. :(
 
hehkeys
MÄ painoin 60kg ja nyt 80kg oikein kiva, auttakee


vantaalaiset noponenan@hotmail.com

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 15:17 nuuhkis kirjoitti:
Mulla tulee ihan just kuukausi synnytyksestä ja lähtöpainossa ollaan. Mun kohdalla teki alkupahoinvointi+terveet mielihalut aika paljon. Niin ja tottakai se että nyt synnytyksen jälkeen ei todellakaan ole tehnyt mieli mitään rasvaista ruokaa.
:ashamed:
 
Thea
Mulle tuli 31kg. Puolet niistä jäi laitokselle. Nyt olis vielä 8kg ylimääräistä, synnytyksestä 4kk.
Kauheasti en raskaus aikana herkkuja napsinut, kiloja vaan tuli. Suuri osa kyllä oli turvotusta.
 
Iso-Masu
Minulle kertyi painoa raskausaikana vain 6 kg mikä johtui pahoinvoinnista koko raskausajan. 5päivää synnytyksen jälkeen kävin vaakalla niin sairaalaan jäi 11 kg eli oksentelu oli sitten vaikuttanut aika paljon tuohon painokehitykseen.
 
täällä odottaja rv 36 ja kiloja tullut jo 15... olin suunnitellut että sopiva määrä olisi n. 12 mutta jos mennään alle 20 kg olen tyytyväinen :D
sitä joutuu vaan sitten synnytyksen jälkeen tekee enempi hommia kun näin on lihonnu raskauden aikana :D tosin tällä hetkellä oon motivoitunut siihen, ihana päästä taas liikkuu ja jumppaamaan ilman vatsaa! tosin en välttämättä ole yhtä pirteä sitten pienen parkuvan vauvan kanssa joka ei nuku ja tahtoo syödä koko ajan, muistuttakaa mua tästä sitten :D
 

Yhteistyössä