paljonko lapset maksavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm

Vieras
Itse lasken näin: (jos yli 3v kyseessä)
siis keskimäärin: alle kouluikäinen kuluttaa vähemmän, 15v paljon
asuminen 150 /kk
ruoka 100-150 /kk
harrastukset, menot, vapaa-aika, vakuutukset, harrastusvälineet, vaatteet 100-150/kk
(päivähoitomaksu 200/kk.

Ihmettelen sitä, että aina sanotaan, että tuhlaa paljon lapsiin, jos sanoo, että lapsi maksaa noin 500/kk. NÄin minä olen laskenut sen, eikä kenenkään lapseen laiteta yhtä vähän kuin meidän. Yhteinen huone on, vaatteita ostamme kun edelliset rikki. Lähes kaikilla muilla tuntemillani on oma huone, ja vaatteita ostetaan ja leluja enemmän kuin tarve vaatii.

Luin muuten myös kotivinkkiä, ja siinä oli tultu samaan tulokseen kuin minä. Sen mukaan lapsi maksaa noin 5800/vuosi.

Joten en usko, että kovin väärässä olen.

Höm.

Asumiskustannukset meillä n. 600 euroa kuussa, eli 100?/nokka.
Ruokaa samanmoinen, satanen siis.
Ja vakuutuksiin, vaatteisiin ja muihin juttuihin riittää taatusti satanen kuussa.

Max. 300 euroa meillä, siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Höm.

Ja vakuutuksiin, vaatteisiin ja muihin juttuihin riittää taatusti satanen kuussa.

Joo, mutta sinä olet poikkeus. Kaikilla tuntemillani lapsilla on oma huone, paitsi meidän. Teillä on harvinaisen pieni asunto. Nyt on siis keskiarvosta kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Höm.

Joo, mutta sinä olet poikkeus. Kaikilla tuntemillani lapsilla on oma huone, paitsi meidän. Teillä on harvinaisen pieni asunto. Nyt on siis keskiarvosta kyse.

jaa mun lapsilla ei oo omaa huonetta, vaikka ois mahikset ku neliössä asustellaan

Alkuperäinen kirjoittaja Eveliinuska:
Enpä ole koskaan ajatellut, että lapset maksaisi jotain. Rahaa käytetään sen mukaan mitä on tuloja, joskus enemmän ja joskus vähemmän.

No pakkohan se on ajatella, jos lapsilukua suunnittelee. Yksi lapsihan maksaa noin puoli miljoonaa markkaa ennen kuin on täysi-ikäinen.
Jos ei ole rikas, niin pakko ajatella, ennen kuin on ku.sessa.

Mä en muuten kertaakaan aiemmin ole asiaa ajatellut.

Ja tarkemmin kun ajattelen, voinko sittenkään laskea lainanlyhennyksiä lasten "kulutukseen" kun jos päättäisimme myydä tönön, tulisivat lapsetkin tuottaviksi. :/

Pitänee napata vielä 60 euroa pois tosta laskelmastani.

Enpä ole koskaan ajatellut, että lapset maksaisi jotain. Rahaa käytetään sen mukaan mitä on tuloja, joskus enemmän ja joskus vähemmän.

No pakkohan se on ajatella, jos lapsilukua suunnittelee. Yksi lapsihan maksaa noin puoli miljoonaa markkaa ennen kuin on täysi-ikäinen.

No, minulla on 3 lasta en ole rikas, enkä kusessa. Se vähän riippuu suhtautumisesta asiaan ja jos haluaa kaiken materian viimeisen päälle niin silloin kannattaakin laskea onko varaa ja halua tehdä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
. Yksi lapsihan maksaa noin puoli miljoonaa markkaa ennen kuin on täysi-ikäinen.
.

vanhemmille vai yhteiskunnalle vai vanhemmille ja yhteiskunnalle yhteensä?

vanhemmille pelkästään. lisäksi yhteiskunnan kulut, muistaakseni samanverranpäälle.

No, minulla on 3 lasta en ole rikas, enkä kusessa. Se vähän riippuu suhtautumisesta asiaan ja jos haluaa kaiken materian viimeisen päälle niin silloin kannattaakin laskea onko varaa ja halua tehdä lapsia.

Ei meillä ole kaikkea materiaa, ei mitään materiaa, vain kova halu elättää itse lapset eikä hakea rahaa yhteiskunnalta. Ihan köyhiä olemme, eikä lapset saa mitään ylimääräistä, ja sen vuoksi pitää laskea.

Yhteistyössä