Paljonko laitat rahaa joululahjoihin?

Joululahjoihin menee

  • alle 10 e

    Ääniä: 0 0,0%
  • alle 30 e

    Ääniä: 1 4,2%
  • alee 50 e

    Ääniä: 3 12,5%
  • alle 75 e

    Ääniä: 0 0,0%
  • alle 100 e

    Ääniä: 2 8,3%
  • alle 150

    Ääniä: 4 16,7%
  • alle 200 e

    Ääniä: 5 20,8%
  • alle 250 e

    Ääniä: 2 8,3%
  • alle 300 e

    Ääniä: 2 8,3%
  • alle 350 e

    Ääniä: 2 8,3%
  • alle 400 e

    Ääniä: 2 8,3%
  • alle 500 e

    Ääniä: 2 8,3%
  • alle 600 e

    Ääniä: 4 16,7%
  • alle 700 e

    Ääniä: 2 8,3%
  • yli 700 e

    Ääniä: 5 20,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    24
  • Kysely suljettu .
Mulla on tänä jouluna ollut eko-linja ihan siitäkin syystä, et säikähdin tota lapsen joulukalenteria jo niin paljon, ku siinä niiku joka ikinen pikku juttu on pakattu omaan muovipussiin ja muutenkin turhaa (ja rumaakin suoraan sanottuna) pikku rojua sisältänyt eikä niille näytä olevan edes käyttöä. Sit vaan miettinyt, et ei kauhee tosiaan et miten paljon joulu tuottaa jätettä ja ihan totta puhuenhan meillä on jo se kaikki mitä me tarvitaan...ei me tarvita oikeesti lahjaksi mittään! :D
 
mulla
Lahjottavina 2 leikki-ikäistä omaa lasta, 6 kummilasta ja aviomies. Omiin menee n 100 euroa per muksu, kummilapsiin n30 euroa per muksu ja mieheen satasen verran. Lisäksi ostan muutamia kukkia ja leivon lahjaksi kakkuja eli n 600 lienee yhteissumma.
 
Rollolainen
sanotaanko että riitävästi. olan jo koko perheelle ostettu tietsikka ( noin 350e ja kannettava 350+, käyttöjärjestelmä tuohon tavs koneeseen noin 180 ja mikroaaltouuni) lasten lahjoihimenee noin parisataa/ hlö( Neljälle ostelen)
anopille jaähne mihelle ostan noin 50e edstä kynttilöitä ja tupakkaa+ aattona lähetän anopille kukan
isälleni voin tänä vuonna lähettää arpapeaketin, ylnsä en ole hänelle hankkinut mitään =)
miehellni ostan jotkain trpeellista en tii vielä, mutta varmaan siihen riitää 30e
 
"vieras"
Mä laitoin tuohon yli 700, mutta kuinka paljon, en tiedä. Tähän mennessä on mennyt noin 500 ja on ostamatta on vielä mulle, miehelle, molemmille lapsille jotain lisää ja tädille. Epäilen, että mies ostaa mulle uuden iPadin, mutta varma en ole, kun se on salaisuus :D
 
Ken guru
Mä laitoin alle 700, mutten todellakaan oikein tiedä. Tänä jouluna ei osteta mitään isoa kuten aiempina vuosina (lapsille taulu tv, xbox jne). joten menee ehkä vähemmän kuin aiempina viimeisinä vuosina. Meillä on myös säästelyt menossa miehen hoitovapaa vuotta varten, joten ei senkään puolesta välttämättä käytetä niin paljoa lahjoihin kuin yleensä.
 
Keittiönoita
Täh, kelle?
Vanhemmilleni, siskolleni, siskoni tytölle, siskoni pojalle sekä hänen puolisolleen, mun pojalleni, mun tytölleni puolisoineen (heille joululahja on 3 viikon matka anoppilaan Meksikoon ja siihen upposi jo 3500 €), exälle, exän vaimolle, kolmelle tuttavaperheen lapselle sekä noin kymmenelle tuntemattomalle lapselle.

*muoks* Niin ja tietysti mun miukulaisille, jotka tosin saivat joululahjansa jo etukäteen:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27669718:
Vanhemmilleni, siskolleni, siskoni tytölle, siskoni pojalle sekä hänen puolisolleen, mun pojalleni, mun tytölleni puolisoineen (heille joululahja on 3 viikon matka anoppilaan Meksikoon ja siihen upposi jo 3500 €), exälle, exän vaimolle, kolmelle tuttavaperheen lapselle sekä noin kymmenelle tuntemattomalle lapselle.
Onpas sulla joulumieltä!
 
"mamaa"
Hmm. Lapselle mennyt nyt 30 euroa ja vielä menee ehkä 30-40 euroa, kun yksi toive maksaa sen verran. Meillä on 100 euron lahjakortti kirjakauppaan, ja siitä hankitaan sitten vielä omalle lapselle jotain. Siitä hankitaan myös kummilasten ja parin ystävän lapsen (pienet) lahjat, voi olla että menee jotain rahaa päälle.

Äidille on mennyt tähän mennessä 20 euroa, vielä menee noin 30 euroa. Appivanhemmille noin 30 euroa... mummille n. 10-20... ja sitten ehkä 100 euroa arviolta ystävien ja parin sukulaisen muistamiseen. Miehelle arviolta 80 euroa. Mitäs siitä sitten tuli...

Noin 450 euroa suunnilleen :)
 
Professional Griefer
Alkuperäinen kirjoittaja siis täh;27669642:
Eikö sulla ole lapsia? :O
Ei :)

Ja kellekään muulle perheelle tai sukulaiselle, esim. veljelle, anopille tai miehen siskolle en osta mitään ellei ilmaise tarvettaan johonkin. Äidin ja miehenkin lahjat on vaan tarvehankintoja.

Meillä vietetään joulua oikeastaan vain ruuan ja yhdessäolon takia, ja ostetaan jos joku tarvitsee/pyytää/ilmaisee tarvitsevansa jotain :D
 
"mellan"
Lahjoja ostan vain omalle tyttärelle, kummipojalle ja kahdelle nuorimmalle tätitettävälle. Tytön lahjaan meni n. 55, kummipojan lahjaan 25, toisen siskon tytön lahjaan meni n. 5 euroa+ "tekopalkka" ja toisen siskon tytön lahjaan n. 10 euroa. Enempää lahjoja en aio ostaa enkä tehdä tänä jouluna
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27669853:
Vessahan se :D
Pitää tutkia vähän seuraavan kerran jos nään tuollaisen eläinkaupassa. Meillä on kyllä myös koppivessa, mikä on ihan loisto juttu, niin ei hiekat pölise ympäriinsä. Tuo näyttää kyllä ufolta :D. Hieno on!
 

Yhteistyössä