Paljonko kuukautisvuotoa on paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jellonainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
13 143
3
36
Kolmen lapsen jälkeen kuukautiseni ovat muuttuneet niagaraksi: kuukuppia pitää muutaman ensimmäisenä päivänä tyhjentää kahden tunnin välein, yöksi ei kuppi riitä alkuunkaan. Lisäksi kierto on sekaisin, nytkin oli vain 24 päivää, viimeksi 26 (ennen lapsia ja niiden välissä 28-29 päivää ). Lasten välissä kuukautiset olivat mielestäni ihan normaalit, ensimmäisinä päivinä kuukuppia tyhjensin aamulla, illalla ja kerran päivällä.

Pitääköhän tässä nyt mennä lääkärin pakeille... Ehkäisyasia on kyllä ajankohtainen, mutta jotenkin vieroksun hormonikierukkaa. Etenkin kun olen lapseni sektiolla synnyttänyt, joten pelkään kierukan laiton sattuvan paljon. Saisikohan tilannetta korjattua jollain lääkekuurilla?

Inhoan niiiin paljon sitä että yöllä joutuu ravaamaan vessassa sidettä vaihtamassa ja tulee ylivuotoja ja sänky sotkeentuu! Tahtoo normaalit kuukautiset takaisin!

mulla oli nuorena runsaat menkat ja lääkärissä sanoin, etten tiedä mikä on runsasta, kun ne on aina olleet sellaiset. Lääkäri kysyi sitten, että monenko tunnin välein vaihdan sidettä ym. Mulla piti vaihtaa tunnin-puolentoista välein ja se oli runsasta! e-pillerit vähensi. Runsas vuoto kuluttaa rautavarantojakin. Ja nyt mulla hormoonikierukka, eikä tätiä ole näkynyt moneen kuukauteen. ihanaa!

No jos et saa hormoniehkäisystä toivomaasi vaikutusta, niin tee itse kestositeet. Öiseen aikaan voit hyvin käyttää sellaista kahden varrestaan päällekäin asetetun sienen muotoista sidettä, joka peittää lähes koko alushousut. Ei tule ylivuotoja, kun tilaat vielä kunnon kosteussulkukankaan. Itse olen vain omista, itse tehdyistä siteistä löytänyt avun runsaisiin kuukautisiin, saa juuri sen muotoisia ja paksuisia kuin itsestä tuntuu hyvältä. Ei minullekaan kaupan yösiteetkään riitä alkuunkaan. Mutta itse tehdyistä voin käyttää jopa string-mallia.

En tullutkaan ajatelleeksi tuota anemiaa... Hemoglobiinia en ole aikoihin mittauttanut, viimeksi reilu vuosi sitten jälkitarkastuksessa, jolloin oli reilu 120. Kolmannen raskauden lopussa se kävikin alle sadan.

MyPoodles, minä mietinkin joskus miksi naisille ei tehdä housuvaippoja yöksi :D Vaikkei vuoto näin runsasta ollutkaan ennen lapsia, niin silti joskus vuosi ohi. Mutta ei se auta siihen inhottavan märkään oloon ja siihen kun tuntee veren valuvan :x Siksi rakastuinkin kuukuppiin, kun kuukautiset sai yölläkin unohtaa ja nukkua vaikka alasti. Paitsi ei enää...

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
En tullutkaan ajatelleeksi tuota anemiaa... Hemoglobiinia en ole aikoihin mittauttanut, viimeksi reilu vuosi sitten jälkitarkastuksessa, jolloin oli reilu 120. Kolmannen raskauden lopussa se kävikin alle sadan.

MyPoodles, minä mietinkin joskus miksi naisille ei tehdä housuvaippoja yöksi :D Vaikkei vuoto näin runsasta ollutkaan ennen lapsia, niin silti joskus vuosi ohi. Mutta ei se auta siihen inhottavan märkään oloon ja siihen kun tuntee veren valuvan :x Siksi rakastuinkin kuukuppiin, kun kuukautiset sai yölläkin unohtaa ja nukkua vaikka alasti. Paitsi ei enää...

on niitä housuvaippoja naisille ja miehille myös....mutta ne tilataan ihan muualta...

Mulla myös tosi runsaat kuukautiset, ensimäisenä kolmena vuotopäivänä, side pitää vaihtaa vähitään tunnin välein. Ja on iso side! Ja yöllä pitää käydä 3krt vaihdolla.
Kahdesti on mennyt pahan anemian puolelle :(
Hormoonikierukkaa kokeilin, mutta masennuin sen aikana tosi pahasti, joten ei sovi mulle, eikä muutkaan hormonaaliset valmisteet. Jotain pitäis kyllä keksiä...Ei tätäkään jaksa!

Kokeilin myös tuota lääkettä, jonka pitäisi vähentää vuotoa.no, toimi kyllä "jotenkin", mutta pidensi kuukautisia monella päivällä. Kun pitäähän sen kohdun jokatapauksessa tyhjentyä...

Kolmen lapsen jälkeen kuukautiseni ovat muuttuneet niagaraksi: kuukuppia pitää muutaman ensimmäisenä päivänä tyhjentää kahden tunnin välein, yöksi ei kuppi riitä alkuunkaan. Lisäksi kierto on sekaisin, nytkin oli vain 24 päivää, viimeksi 26 (ennen lapsia ja niiden välissä 28-29 päivää ). Lasten välissä kuukautiset olivat mielestäni ihan normaalit, ensimmäisinä päivinä kuukuppia tyhjensin aamulla, illalla ja kerran päivällä.

Pitääköhän tässä nyt mennä lääkärin pakeille... Ehkäisyasia on kyllä ajankohtainen, mutta jotenkin vieroksun hormonikierukkaa. Etenkin kun olen lapseni sektiolla synnyttänyt, joten pelkään kierukan laiton sattuvan paljon. Saisikohan tilannetta korjattua jollain lääkekuurilla?

Inhoan niiiin paljon sitä että yöllä joutuu ravaamaan vessassa sidettä vaihtamassa ja tulee ylivuotoja ja sänky sotkeentuu! Tahtoo normaalit kuukautiset takaisin!

Ei se kierukan laitto välttämättä satu paljoa vaikkei ole alakautta synnyttäny. Näin mulla että meni helposti paikalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ei se kierukan laitto välttämättä satu paljoa vaikkei ole alakautta synnyttäny. Näin mulla että meni helposti paikalleen.

Se taitaa kai olla joo aika yksilöllistä, olen vain kuullut kauhutarinoita paljon. Jännitän laittotilanteessa varmasti niin että taatusti sattuu.

Plus että minipillereitä kokeilin jälkitarkastuksen jälkeen, mutta ne tekivät jatkuva vuodon, välillä niukan ja välillä runsaamman. Kuukauden kokeilun jälkeen annoin periksi, en tiedä olisiko aika auttanut ja vuoto loppunut.

Se taitaa kai olla joo aika yksilöllistä, olen vain kuullut kauhutarinoita paljon. Jännitän laittotilanteessa varmasti niin että taatusti sattuu.

Plus että minipillereitä kokeilin jälkitarkastuksen jälkeen, mutta ne tekivät jatkuva vuodon, välillä niukan ja välillä runsaamman. Kuukauden kokeilun jälkeen annoin periksi, en tiedä olisiko aika auttanut ja vuoto loppunut.

Ei sitä hormonikierukan laittamista kannata turhaan pelätä, se on kuitenkin yks pieni hetki vain kun se on laitettu. Mulla ainakaan se ei tuntunut juurikaan normi sisätutkimusta kummemmalta, kerran vähän nipisti. Ja mulla ei ollut edes menkkoja silloin, normaalistihan se laitetaan menkkojen aikaan.

Mulla normaali tilanne nyt kuuden lapsen jälkeen on että saan vaihtaa yösiteen ja super tampaxin parin tunnin välein.
Ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen päätyi kaavintaan kun vielä kahden viikon päästä vuosin ja sai jo tunnin välein vaihtaa noita rättejä.
Nyt sitten sain Terolut kuurin kun menkat jäi ensin monta kertaa väliin ja sitten kestivät 20 pv. Saa nähdä onko noista sitten apua. Ainakin edelliset menkat loppu viikossa. Mutta sillonkin oli ne muutama päivä millon piti parin tunnin välein vaihtaa tuo yöside ja super tampax.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Ei sitä hormonikierukan laittamista kannata turhaan pelätä, se on kuitenkin yks pieni hetki vain kun se on laitettu. Mulla ainakaan se ei tuntunut juurikaan normi sisätutkimusta kummemmalta, kerran vähän nipisti. Ja mulla ei ollut edes menkkoja silloin, normaalistihan se laitetaan menkkojen aikaan.

Lisään vielä, että naiselle joka ei ole ollut raskaana, niin keho ei siedä kierukkaa niin hyvin kuin raskaana oleva. Mun tuttava kokeili sitä just runsaisiin kuukautisiin, niin hänellä tuli supistuksia! ei siis ole koskaan synnyttänyt eikä ollut raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Lisään vielä, että naiselle joka ei ole ollut raskaana, niin keho ei siedä kierukkaa niin hyvin kuin raskaana oleva. Mun tuttava kokeili sitä just runsaisiin kuukautisiin, niin hänellä tuli supistuksia! ei siis ole koskaan synnyttänyt eikä ollut raskaana.

Kyllä mullakin oli alkuun, ehkä noin viikon verran, ihan selkeitä supistuksia. Vähän samantyyppisiä kuin jälkisupistukset imettäessä.

Yhteistyössä