Paljonko koiranne elatus maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuosta oli joku kuluttaja tutkimus, koirien kuiva muonista siis, el iniilä ei ole niinkään eroa, joten me aloimme ostamaan kalliin eläinkauppa ruoan sijasta ihan perus luppaa / rainbow nappuloita. Ei ole mitään eroa koirassakaan huomannut..

Meillä menee ruokaan 25e kuussa. Sitten parin vuoden välein rokotukset. Eipä tuo kummempia maksa... Tietty jos bussilla kuljetaan tms. niin siitä tulee vähän kuluja.

Mä en erottelisi eläinkaupan ja marketin tuotteita vaan kehottaisin tutustumaan oikeaan ruokintaan ja itse tutustumaan säkkien sisältöön. Markettimuonista Hauhau on todella hyvä ruoka, parempi kuin jotkut eläinkaupan ruoat.

Oi joi mamman pikkuisia hemmoteltuja piskejä kun kelpaa vain merkkiruoka.. mIlläköhän ne koirat eläneet vuosisatoja suomessakin? Jätteillä varmaa npääosin.. Hyvin kasvattanut kaksi koiraa 14 vuotiaiksi virkeiksivanhuksiksi, ihan sillä lupalla vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oi joi mamman pikkuisia hemmoteltuja piskejä kun kelpaa vain merkkiruoka.. mIlläköhän ne koirat eläneet vuosisatoja suomessakin? Jätteillä varmaa npääosin.. Hyvin kasvattanut kaksi koiraa 14 vuotiaiksi virkeiksivanhuksiksi, ihan sillä lupalla vaan..

Mitenkähän ne lapset ovat ennen pärjänneet ilman vedenkestäviä asusteita? Sama homma siis, maailma kehittyy. Jos parempaakin on tarjolla niin miksi en sitä ostaisi? Miksi pitäisi tyytyä romuun?

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
tuo elatus sana =) Vinkkinä Jahti&Vahti koiranruuat, jotka laadukkaita mutta ei hinnalla pilattu! Saa ainakin Hankkijoista

Just tuttu kasvattaja toi puolikkaan säkin Jahti&Vahtia tullessaan ku toi nartun astutukseen ja jätti säkin meille ku sanoi, et hänen muutamalle koiralle tuli kauheet iho-ongelmat siitä.

AI? Meigän koirille on sopinut tosi hyvin. Aika pönttö kasvattaja jos pistää sit raksut kiertoon?

Sille nartulle, minkä meille toi, ni ei ollu tullu mitään ja oli sillä se loppusäkki mukana. Ja jätti ne loputkin meille, et ku ei halunnu enää kotio viiä ja saatiin sit testata samalla, et tuleeko meille mitään jos halutaan kokeilla.

Tuosta oli joku kuluttaja tutkimus, koirien kuiva muonista siis, el iniilä ei ole niinkään eroa, joten me aloimme ostamaan kalliin eläinkauppa ruoan sijasta ihan perus luppaa / rainbow nappuloita. Ei ole mitään eroa koirassakaan huomannut..

NO mie oon sen huomannu, et kun noiden arktisten koirien maha ei kovin hyvin mitään vehnää tai soijaa kestä, ni mieluusti syötän sit eläinkaupasta saatavaa ruokaa, joissa ei niitä ole.

-ruoka n.50e/kk plus luut yms.
-mahdolliset ell-kulut, riippuen käynnin syystä
-madotus 2krt vuodessa
-koiran varusteet, meillä iso koira niin kasvuvaiheessa sai olla jatkuvasti ostamassa uutta pantaa :D
-kirpparilta sillontällön täkkejä ja pehmoleluja

eli kuussa vaan oikeestaan ne kulut mitä sen suusta menee sisään :laugh:

jahti vahti on todella hyvä ruoka koiralle, mutta totta että ei välttämättä sovi kaikille. se kana-riisi on hyvä vähän herkemmälle. ruoan laadun kyllä huomaa paskan määrässä ja hajussa..

NO mie oon sen huomannu, et kun noiden arktisten koirien maha ei kovin hyvin mitään vehnää tai soijaa kestä, ni mieluusti syötän sit eläinkaupasta saatavaa ruokaa, joissa ei niitä ole.
Mulla malamuutti ja ihan perusmättöä sille raksuina syötän. Yllättävää kyllä sen massu kestää vaikka paahtoleipäpaketin. Voin nakata koiran kuppiin vähän vanhaakin sapuskaa ja hyvin massu senkin kestää. Varmaan toi söisi mädäntynyttä valaanrasvaakin, mutta se kyllä kuuluisi sen luontaiseen ruokavalioon :)

Jäistä lihaahan toi pääsääntöisesti syö. Ja ihmisten jättämiä.

vehnätöntä saa muualtakin ;)

vehnätöntä saa muualtakin ;)

Ainut mitä oon löytänyt tavan kaupasta oli HauHauta ja se ei sopinut meitin koirille.
Mut myö ollaan tyytyväisiä Frank´siin eikä oo edes hirmu hinnakastakaan. Ja kun pääasiassa koirat syö lihaa, luita, puuroa, kasviksia ym. ja lisänä vähän naksuja... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla malamuutti ja ihan perusmättöä sille raksuina syötän. Yllättävää kyllä sen massu kestää vaikka paahtoleipäpaketin. Voin nakata koiran kuppiin vähän vanhaakin sapuskaa ja hyvin massu senkin kestää. Varmaan toi söisi mädäntynyttä valaanrasvaakin, mutta se kyllä kuuluisi sen luontaiseen ruokavalioon :)

Jäistä lihaahan toi pääsääntöisesti syö. Ja ihmisten jättämiä.

Meillä on kaikilla koirilla, et jos joskus joutunu kaupasta ostamaan kuivaruokaa, ku ei olla muistettu Frank´siä hakea, eikä lihaa oo ollu, ni kyllä huomattu, et vaikuttaa vatsaan. Sitä liejuista paskaa on sit ollu kiva siivoilla tarhoista pois. joten meille vehnätöntä kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, siis noinkin vähän. Mä kun mietin jo isompia summia. Jos siis ostaa jotain peruslaadukasta ruokaa eläinkaupasta. Kaupan tuotteet kun ei ihan päteviä ole, näin olen ymmärtänyt?

Eläinkaupan ruuissakin on eroja. Myö syötetään Frank´sin ruokaa ja maksaa n. 30?/15kg. Joskus syötettiin Acanaa, joka oli 47? saman kokoinen säkki. Ja onhan niitä kalliimpiakin. Mut koirien vatsoille ja muutenkin on sopinut tuo Frank´s parhaiten. Suurinpiirtein maksaa saman verran esim. Prismastakin saatava HauHau, mut se ei muuten miusta kovin hyvää ole...

Frank´sin ruoka taitaa olla eläinkaupan halvin(?), tosin meidän eläinkaupassa maksaa enemmän kuin tuon 30 e. Ei sovi meidän koirille ollenkaan, pierettää ja paskottaa liikaa. Meille sopiva eläinkaupan 15 kg säkki maksaa 70 euroa. Meillä kolme koiraa 40 kg. 30 kg ja 12 kg. koiriin menee n. 150 e/KK.
ap:lle: siis saku tarkoitatko saksanpaimenta? Miten sen noin halvalla saat ruokittua!?

Meillä kaksi pientä koiraa. Hill´siä syövät, tulee maksamaan kuukaudessa n. 50?. Eläinlääkärikuluja ei ole muuta ollut kuin rokotukset (koputtaa puuta). Treeneistä tulee kustannuksia n. 100?/vuosi + tietty matkakustannukset sinne.

tuo elatus sana =) Vinkkinä Jahti&Vahti koiranruuat, jotka laadukkaita mutta ei hinnalla pilattu! Saa ainakin Hankkijoista

Just tuttu kasvattaja toi puolikkaan säkin Jahti&Vahtia tullessaan ku toi nartun astutukseen ja jätti säkin meille ku sanoi, et hänen muutamalle koiralle tuli kauheet iho-ongelmat siitä.

AI? Meigän koirille on sopinut tosi hyvin. Aika pönttö kasvattaja jos pistää sit raksut kiertoon?

Kasvattaja. Ihan fiksua kierrättää semmosta ruokaa, mikä ei omalle koiralle käy, eipähän mene hukkaan. Koirat, niinkuin ihmisetkin "kestävät" eri asioita, joillekin käy jahtivahti ja toisille ei.

Meillä rottweiler ja ruokaan menee kuussa rahaa sellanen 20-25?

Toi ruoan sopivuus on täysin yksilökohtaista, edellinen koiramme söi sertiä joka ihan oikeasti ja tosissaan oli ainoa ruoka, jota se pystyi syömään ilman hirveitä iho-oireita, sille testattiin niin J&V, RC, Franks, Hill´s ja vaikka mitä muita ruokia eläinliikkeistä. Sertillä se eli ja voi hyvin.
Tämän hetkisellä koiralla taasen serti tulee läpi hervottomina kasoina paskaa, piereskelynä, ripulina ja koira on laiha, sillä siirryttiin J&V:iin ja koira voi vallan mainiosti :) tällä hetkellä käytössä extraenergia ihan sen vuoksi, että se lihoisi, normaalisti energia.

Uusimmat

Yhteistyössä