Paljonko koiranne elatus maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Paljonko koiranne maksaa kuukaudessa? ruokakulut ym. Siis ihan noin arvio. Ja koiran koko?

Ja sitten niille, jotka eivät ymmärrä kysymystä ihan vain kysymyksenä, tiedoksi, en ole hankkimassa koiraa sen hinnan takia. En sillä periaatteella paljonko se maksaa, en todellakaan. Vaan siksi, että haluan rakastaa sitä ja paljon! Mutta kysyn paljonko mun pitää olla varautunut per kk sen kulutukseen.

Ok, siis noinkin vähän. Mä kun mietin jo isompia summia. Jos siis ostaa jotain peruslaadukasta ruokaa eläinkaupasta. Kaupan tuotteet kun ei ihan päteviä ole, näin olen ymmärtänyt?

Jaa-a...jos pelkkää kuivaruokaa syötän, ni kolmelle koiralle menee n. 45 kiloa kuukaudessa (3x 15kg säkki ), eli semmoiset 90?. Mut kuivaruokaa on vähän vähemmän ruuassa ku syötetään jäistä lihaa, puuroa, kasviksia, luita, rustoja ym. ym. ja koirat on n. 40-45 kiloisia. Päiväannos on nartulla 8dl ja uroksilla 10dl.

Muita kuluja ei sit periaatteessa olekaan, paitsi joka toinen vuosi rokotukset ja 3x vuodessa madotukset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, siis noinkin vähän. Mä kun mietin jo isompia summia. Jos siis ostaa jotain peruslaadukasta ruokaa eläinkaupasta. Kaupan tuotteet kun ei ihan päteviä ole, näin olen ymmärtänyt?

Eläinkaupan ruuissakin on eroja. Myö syötetään Frank´sin ruokaa ja maksaa n. 30?/15kg. Joskus syötettiin Acanaa, joka oli 47? saman kokoinen säkki. Ja onhan niitä kalliimpiakin. Mut koirien vatsoille ja muutenkin on sopinut tuo Frank´s parhaiten. Suurinpiirtein maksaa saman verran esim. Prismastakin saatava HauHau, mut se ei muuten miusta kovin hyvää ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:
tuo elatus sana =) Vinkkinä Jahti&Vahti koiranruuat, jotka laadukkaita mutta ei hinnalla pilattu! Saa ainakin Hankkijoista

Just tuttu kasvattaja toi puolikkaan säkin Jahti&Vahtia tullessaan ku toi nartun astutukseen ja jätti säkin meille ku sanoi, et hänen muutamalle koiralle tuli kauheet iho-ongelmat siitä.

Kiitokset tiedoista. Tosi kiva tietää hiukan hinta-arvioita :) Ja mä kun ajattelin, että olen valmis laittamaan 100e/kk, mutta siis ehkä pärjään jo 30e/kk. Ja siis eläinlääkärillä rokotukset joka toinen vuosi? Ja madotukset 3xvuosi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
150-300 euroa kuussa ruokaan. Joo, olen hullu, kun syötän koirallekin luomulihaa :ashamed:

Myö saatiin just syksyllä isänpäivänä koirille tutun kautta jokaiselle koiralle oma hirven takajalka, siis luut. Kait sekin luomua on :D :whistle:

Koira maksaa varmaan kympin kuussa. On pieni koira ja pieniruokainen. Kuivaruokaa ostetaan 3 kg pussi ehkä 2 - 3 kk välein. Lisäksi koira syö päivittäin jotain ihmisten ruokaa, esim. nakin ja kananmunan keltuaisen, mutta noille en osaa hintaa laskea.

Matolääke maksaa vajaa 6 ?, sillä madottaa pienen koiran nelisen kertaa. Punkkipanta kesäksi on vähän yli 20 ?. Samaa tavispantaa koira käyttää varmaan pari vuotta putkeen ja koiranshampoopullo ei varmaan lopu vuodessa. Ei koirasta paljon pakollisia kuluja ole. Monihan sitten haluaa harrastaa ja upottaa lemmikkiin rahaa. Eläinlääkärikulut voi tietysti tulla yllättäen, mutta yleisesti ottaen koiralääkärit ovat mielestäni yllättävän edullisia.

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
tuo elatus sana =) Vinkkinä Jahti&Vahti koiranruuat, jotka laadukkaita mutta ei hinnalla pilattu! Saa ainakin Hankkijoista

Just tuttu kasvattaja toi puolikkaan säkin Jahti&Vahtia tullessaan ku toi nartun astutukseen ja jätti säkin meille ku sanoi, et hänen muutamalle koiralle tuli kauheet iho-ongelmat siitä.

AI? Meigän koirille on sopinut tosi hyvin. Aika pönttö kasvattaja jos pistää sit raksut kiertoon?

En osaa tarkkaan sanoa mitä noiden ruokaan kuukaudessa menee, viimeksikin ostin 3 säkkiä kerrallaan, eikä sitä tuu seurattua ajallisesti kuinka kauan nuo kestää. Mut 15 kg säkki on noin 35? (Britt) Syöjiä kaksi, lapinporokoira ja saksanpaimenkoira.

Eka vuonna rokotuksilla on käytävä ainakin kolme kertaa, tarviiko useammin riippuu siitä laittaako lääkäri rabieksen samalla muiden kanssa. Tämän jälkeen tosiaan kahden vuoden välein.

Myö saatiin just syksyllä isänpäivänä koirille tutun kautta jokaiselle koiralle oma hirven takajalka, siis luut. Kait sekin luomua on :D :whistle:
On luomua. Voi kun sais tolle omallekin koirulille jostain hirven takajalan.

Meillä keskikoinen koira, ja ruokaan(raksut, makkara,herkut) menee kuussa n. 30-50 e. Mutta usein ostan lisäksi leluja, valjaita, talutushihnaa yms. jotka kasvattaa miun rahanmenoa koiran kohdalla.

Karvat lähti ainakin meillä..

Yhteistyössä